raoofi.reza

raoofi.reza

www.gaminodena.com

چگونه رنگ ها بر طراحی داخلی و روحیه شما تأثیر می گذارند

در انتخاب بین رنگ های متنوع، با یک لیست بی پایان مواجه هستیم  که هر کدام تأثیر عمیقی در ذهن ما دارند. از این رو، باید بدانیم رنگی که انتخاب می کنیم، چگونه بر خلق و خوی ما تأثیر می گذارد و آیا برای ما مناسب است یا خیر؟

در انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی، مخصوصا دکوراسیون خانه باید از تاثیرات روانی یک رنگ و تلفیق آن با رنگی دیگر مطلع باشیم. نباید یک رنگ را فقط به دلیل تاثیر ظاهری آن انتخاب کنیم بلکه باید به آنچه در ما ایجاد می کند نیز فکر کنیم. مجموعه گامی نو این امکان را به شما می دهد که محصولات را طبق رنگ کورد نظرتان سفارش دهید.

در ادامه تأثیر رنگ های مختلف در طراحی داخلی برای شما آورده شده است:

سفید، واضح و شفاف

این رنگ با پاکیزگی همراه است که نشان می دهد شما فردی هستید که تفکری روشن و سازمان یافته دارید. هیچ چیز بهتر از ماندن در یک مکان دنج و مرتب نیست و استفاده از این رنگ به ما کمک می کند تا به تمرکز و خلق و خوی آرام دست یابیم.

مشکی، پر رمز و راز

رنگ مشکی یا سیاه یک احساس تاریک و عمیق را فراهم می کند که اراده ای قوی را در خود جای داده است. زیبایی ظریفی دارد بدون اینکه خیلی محافظه کارانه باشد حتی میتوان گفت که جسور نیز هست. طراحان دکوراسیون حرفه ای از این رنگ برای افزایش زیبایی فضاهای داخلی مختلفی استفاده می کنند.

 

قرمز، تحرک و گرما

رنگ قرمز باعث افزایش ضربان قلب، فعالیت امواج مغزی و تنفس را می شود. همچنین اشتیاق و سطح انرژی اتاق را بالا می برد. بنابراین اگر شما تمایل دارید در یک فضا بهره وری بیشتری داشته باشید می توانید از این رنگ استفاده نمایید، یکی دلایل استفاده از رنگ قرمز در باشگاه های ورزشی نیز همین امر است. اما اگر مشکل فشار خون بالا دارید نباید اتاق خود را با رنگ قرمز تزئین کنند زیرا ممکن است با قرار گرفتن به مدت طولانی در چنین محیطی احساس ناراحتی به شما دست دهد.

نارنجی، انرژی زا

این رنگ انرژیی که لازم دارید در فعالیت های بدنی آزاد کنید را تحریک می کند و روانشناسان معتقدند فعالیت ریه ها را بهبود می بخشد و در نهایت سطح انرژی را افزایش می دهد. طراحان داخلی مدرن در از  رنگ نارنجی برای اهداف تناسب اندام استفاده می کنند. تمرین های ورزشی با لباس هایی به این رنگ و یا محیط هایی که از نارنجی در آن ها استفاده شده است به شدت توصیه می شود.

زرد، شادی آور

رنگ زرد به عنوان محرک حافظه شناخته شده است، فشار خون و ضربان نبض را نیز افزایش می دهد، اما نه در حد رنگ قرمز در این باره موثر است. بکار گیری این رنگ برای کلاس های درس و محل های کار توصیه می شود تا بتوانید آن تمرکز و هوشیاری مورد نیاز خود را به دست آورید.

آبی، آرامش بخش

رنگی قرمز اثراتی متضاد رنگ قرمز دارد یعنی اثر آرام بخش بر بدن دارد: فشار خون، ضربان قلب را کاهش می دهد و تنفس را آرام می کند. برخی فکر می کنند که آبی به احساس غم و اندوه مربوط می شود ولی اینگونه نیست. رنگ آبی باعث می شود فرد احساس خنک شدن پیدا کند برای همین در محیط های گرم و شرجی انتخاب مناسبی است و با توجه به اثر آرام بخش در اتاق خواب یک گزینه عالی می باشد.

بنفش، زیبا و خیره کننده

رنگ بنفش با تجمل پیوند خورده است و در گذسته یک رنگ سلطنتی بوده است. با این رنگ می توان یک اتاق خواب رویایی و الهام بخش داشت. تناژ های روشن ‌تر رنگ بنفش همان احساس آرامش ‌بخشی رنگ آبی را به ارمغان می‌ آورند، اما به اندازه آن سرد نمی باشد.

 

انتخاب رنگ بسیار سلیقه ای است. این شما هستید که باید در مواجه با رنگ انتخابی تان زندگی کنید، بنابراین رنگی را انتخاب کنید که با سبک زندگی شما مطابقت دارد.به یاد داشته باشید، رنگی که انتخاب می کنید نشان دهنده روحیه و افکار شماست.

منبع مقاله

raoofi.reza
raoofi.reza www.gaminodena.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋