رمز ارز دیجیتال

رمز ارز دیجیتال

توسط ۹ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

منظور از شایعه را بخر، خبر را بفروش چیست؟

"شایعه را بخر، خبر را بفروش” (Buy the rumor, sell the news) جمله معروفی در وال استریت است. منظور از این جمله این است که بهترین موقعیت برای کسب سود از یک خبر، زمانی است که هنوز احتمال شایعه بودن یک رویداد خبری وجود دارد و خبر در نمودار قیمت گذاری نشده است. قسمت دوم جمله به این موضوع دلالت دارد که بهترین زمان برای خارج شدن با سود، زمانی است که خبر به طور گسترده پخش شده و همه از آن خبر دارند.

بهترین نسبت ریسک به ریوارد (Risk\Reward Ratio) را زمانی خواهید داشت که قبل از این که خبر در نمودار قیمت گذاری شود وارد معامله شده باشید. زمانی که افراد بیشتری از خبر آگاه می‌شوند و فرصت ورود به معامله خرید را دارند به همان نسبت مقدار سود کاهش می‌یابد.

یک نمودار «شایعه را بخر، خبر را فروش» به خوبی “شروع روند با انتشار شایعه” و “تشکیل سقف قیمتی هنگامی که خبر منتشر شده” و در دسترس عموم قرار گرفته، را نشان می‌دهد. با انتشار خبر روند نزولی شروع می‌شود و افرادی که از این جمله معروف پیروی کردند سود خود را برداشت کردند و از معامله خارج شدند.

زمانی که شایعه‌ای در نمودار در حال قیمت گذاری شدن است، می‌توان از آن سود کسب کرد اما زمانی که این شایعه جزو جریان اصلی اخبار و رسانه‌ها قرار می‌گیرد، زمان فروش آن رسیده است. توصیه می‌شود در چرخه ابتدایی پخش خبر وارد معامله خرید شوید و زمانی که رویداد قرار است رخ بدهد برای کسب حداکثر سود اقدام به فروش کنید.

یکی از مشکلاتی که برای معامله گران به وجود می‌آید این است که چیزی را که فکر می‌کنند قرار است گران شود می‌خرند اما آن دارایی ارزش خود را از دست می‌دهد و با فشار فروش همراه می‌شود. دلایل زیادی برای این اتفاق می‌تواند وجود داشته باشد اما تمام آن‌ها می‌تواند به تفاوت در فرایندی که معامله گران داده‌ها را پردازش می‌کنند، ختم شود. این ایده توسط دنیل کانمن، اقتصاد دان و برنده جایزه نوبل، و نویسنده کتاب تفکر، سریع و آهسته (Thinking, Fast and Slow) مطرح شده است.

در این مورد، یک معامله گر قبل از معامله ابتدا به تحلیل خبر می‌پردازد و معامله گر دیگر با شنیدن شایعه سریعا وارد معامله می‌شود. معمولا معامله‌گرانی که دیر اقدام به معامله کنند فقط موجب افزایش نقدشوندگی بازار می‌شوند و نقدشوندگی را برای معاملاتِ معامله گران آگاه مهیا می‌کنند. معامله گران آگاه، هم از شایعه استفاده می‌کنند و هم از خبر.

نکته پایانی

زمانی که خبر خوبی منتشر می‌شود و قیمت افزایش می‌یابد، وارد شدن در لحظه انتشار خبر خوب می‌تواند به عنوان بدترین زمان برای ورود به بازار تلقی شود. چرا که در این لحظه بیشتر افرادی که سهام را در قیمت پایین‌تر خریده‌اند از بازار خارج می‌شوند و سود خود را برداشت می‌کنند.

 

رمز ارز دیجیتال
رمز ارز دیجیتال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋