رمز ارز دیجیتال

رمز ارز دیجیتال

توسط ۹ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

آنچه درباره شبکه لایتینگ باید بدانید

بسته شده‌اند، ثبت می‌شود. در نتیجه تراکنش‌های Lightning با تعداد کمتری از زنجیره‌های بیت کوین، انجام می‌شوند و زمان انتظار برای تأیید تراکنش‌ها به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

بنیان‌گذار شبکه لایتنینگ چه کسی است؟
شبکه لایتنینگ برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ در وایت پیپر Lightning Network توسط Joseph Poon و Thaddeus Dryja معرفی شد. از آن زمان تا کنون، چندین تیم برنامه‌نویسی و رمزگذاری با همکاری یکدیگر، چند نمونه مختلف از این طرح مانند c-lightning Blockstream ، lnd Labs Lightning و Eclair Acinq ارائه کرده‌اند.

مزایاو معایب شبکه لایتنینگ بیت کوین:

 مزایا:

کاهش هزینه انجام تراکنش ها

به روزرسانی مداوم شبکه

افزایش سرعت انجام تراکنش ها

ارائه خدمات بیشتر مربوط به ارزهای دیجیتال

معایب :

آسیب پذیری های شبکه

عدم پشتیبانی از پرداخت های آفلاین

شبکه لایتنینگ چگونه کار می کند؟
شبکه لایتنینگ از جمله روش‌هایی است که برای بهبود سرعت شبکه و در نتیجه انجام تراکنش‌ها از طریق بلاکچین بیت کوین ارائه شده است. در این روش پیشنهاد شده که نیازی به ثبت دقیق تراکنش‌ها در بلاکچین نیست. در این روش، کانال‌های پرداخت امنی بین افراد ایجاد می‌شود تا بتوانند مقدار بیت کوین مد نظرشان را با سرعت بیشتری بیرون از شبکه اصلی بیت کوین، معامله کنند.

شبکه لایتنینگ در بین مهندسان بلاک‌چین به‌عنوان نوعی قرارداد هوشمند شناخته می‌شود. برای درک بهتر عملکرد این شبکه، از یک مثال استفاده می‌کنیم.

دو شخص الف و ب را در نظر بگیرید که می‌خواهند به طور منظم BTC مبادله کنند. این دو نفر می‌توانند برای انتقال رمزارز از هریک از صرافی‌های رمزنگاری شده استفاده کنند، اما هر بار باید مقدار زیادی کارمزد پرداخت کرده و مدت‌زمان زیادی منتظر بمانند.

اما با استفاده از شبکه لایتنینگ هر دو نفر الف و ب می‌توانند یک کیف پول مشترک که از طریق کلید عمومی هر دو آنها ایجاد شده و با استفاده از کلید خصوصی هریک در دسترس است، ایجاد کنند. سپس هریک از آنها می‌توانند به کیف پول واریز کنند و نیازی نیست که بلاکچین بیت کوین درگیر انجام هر معامله کوچکی شود. در واقع اطلاعات تراکنش‌ها نه در بلاکچین اصلی بلکه در شبکه لایتنینگ ذخیره شده و بلاکچین اصلی تنها زمانی آپدیت می‌شود که کانال آنها بسته شود.

 

رمز ارز دیجیتال
رمز ارز دیجیتال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋