رمز ارز دیجیتال

رمز ارز دیجیتال

توسط ۹ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

صنعت استخراج میلیارد دلاری بیت کوین پس از سه ماه ممنوعیت در ایران از سر گرفته شد

گرمای شدید تابستان فروکش کرده است ، بنابراین چراغ سبز به استخراج رمزنگاری داده شده است ، زیرا دیگر نمی توان آن را مسئول فشار بر شبکه برق دانست.

سخنگوی صنعت برق ایران گفت : برق مشترکانی که به صورت  غیرمجاز نسبت به استخراج رمز ارز فعالیت می کنند تا زمان تعیین تکلیف توسط دستگاه قضایی قطع باقی خواهد ماند و  لازم است مشترکان در شرایط کنونی محدودیت تامین برق نسبت به خاموش کردن تجهیزات اقدام کنند و مجوزهای قانونی را از وزارت صمت و شرکت های برق اخذ نمایند.

همچنین افزود :ماینرهای مجاز از ابتدای مهرماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و امیدواریم تا آن زمان مشکل تامین برق برطرف شده باشد.

دولت پس از سه ماه ممنوعیت حسن روحانی رئیس جمهور سابق در 26 مه 2021 ، به معدنچیان دارای مجوز ارزهای رمزپایه اجازه می دهد تا امروز فعالیت خود را از سر بگیرند.

ممنوعیت اولیه به دلیل نگرانی از ثبات شبکه غیرقابل اعتماد کشور برقرار شد.

ایران در تابستان قطع گسترده برق را تجربه کرد که دلیل آن را رئیس جمهور سابق به علت استخراج رمز ارزها عنوان کرد . در برخی از روزها ، گرمای هوا به 49 درجه سانتیگراد می رسید.


با توجه به قطعی برق و کمبود آب ، روحانی تصمیم گرفت که معادن رمزنگاری را در مواقع گرما ممنوع کند - اگرچه در برخی از نقاط در مورد میزان واقعی مصرف ماینینگ رمزنگاری در کشور ابراز تردید شده استبا فروکش شدن گرما و روی کار آمدن ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور در 3 اوت 2021 ، ممنوعیت استخراج رمزنگاری برداشته شد.

تخمین زده می شود که 4.5 تا 7 درصد از استخراج ارزهای رمزنگاری شده در جهان در ایران انجام می شودشاید جای تعجب نداشته باشد که ایران به دلیل منابع فراوان سوخت فسیلی  مانند گاز طبیعی ، ارزان ترین قیمت برق جهان را دارد  .

رمز ارز دیجیتال
رمز ارز دیجیتال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋