رمز ارز دیجیتال

رمز ارز دیجیتال

توسط ۹ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

جفت ارز چیست ؟

جفت ارز، به ترکیب دو دارایی گفته می‌شود که می‌توان آن دو را به‌هم تبدیل کرد. در بازار ارزهای دیجیتال، برای نمایش جفت ارزها به دو دارایی دیجیتال نیاز داریم.

در تمام بازارهای مالی جفت ارزها یا Pairها، به هدف تسهیل در روند معاملات دارایی‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.


منظور از جفت ارزها این است که با یکدیگر مقایسه شوند تا بفهمید چه مقدار از ارز پیشنهادی برای خرید یک واحد پول پایه مورد نیاز استاغلب ، برای شناسایی هر واحد پول ، یک نماد سه حرفی با آن مرتبط است


یک جفت ارز به عنوان قیمت بین دو ارز مختلف در بازار ارز در نظر گرفته می شوداولین ارز ذکر شده در یک جفت ارز ،پایه نامیده می شود ، در حالی که ارز دوم که معیار است نقل قول نامیده می شود.

ارزهای اصلی ارزهایی هستند که بیشتر در برابر دلار آمریکا معامله می شوند ، مانند EUR/USD ، AUD/USD و USD/CAD.

جفت ارزهای معاملاتی اغلب در بازار ارز انجام می شودبازار فارکس خرید و فروش و تبدیل ارزها را برای تجارت و سرمایه گذاری بین المللی امکان پذیر می کند

معاملات فارکس شامل خرید و فروش مداوم ارز استهنگام خرید یک جفت ارز ، سرمایه گذاران ارز پایه را خریداری می کنند و ارز نقل قول شده را می فروشنداز سوی دیگر ، وقتی جفت ارز فروخته می شود ، سرمایه گذار ارز پایه را می فروشد و ارز پیشنهادی را دریافت می کند

با این وجود ، هنگام معامله ارز ، سرمایه گذاران یک ارز را برای خرید ارز دیگر می فروشند.

به طور مثال :

سفارش خرید برای جفت ارز  BTC/ETH: در زمان ثبت سفارش خرید در این جفت ارز، ما قصد خرید بیت کوین را داریم و هزینه آن را با اتر پرداخت خواهیم کرد. به عبارتی اتر خود را فروخته و در ازای آن بیت کوین دریافت می‌کنیم.

سفارش فروش برای جفت ارز  BTC/ETH : در زمان ثبت سفارش فروش در این جفت ارز، ما بیت کوین خود را به فروش رسانده و در ازای فروش آن، اتر دریافت می‌کنیم. به عبارتی بیت کوین خود را فروخته و در ازای آن اتر دریافت می‌کنیم.


در سطح جهانی ، جفت ارزهای مختلفی وجود دارد که بر اساس فراوانی و حجم معاملات آنها طبقه بندی می شوندبا استفاده از دلار آمریکا به عنوان معیار ، ارزهایی که بیشترین حجم را در برابر آن معامله می کنند به عنوان ارزهای اصلی شناخته می شوندلیست جفت ارزهای اصلی شامل موارد زیر است ، اما به آن محدود نمی شود:

یورو/دلار آمریکا

GBP/USD

AUD/USD

USD/CAD

یکی دیگر از کاربردها، بیان ارزش یک دارایی در مقایسه با ارزش دارایی دیگر است. مثلا برایمان این سوال مطرح شده که قیمت بیت کوین معادل چه مقدار طلا است؟ برای یافتن این سوال باید از جفت ارز بیت کوین به طلا استفاده کنیم؛ یا هر یک واحد بیت کوین معادل چند واحد اتر است؟ در اینجا باید از جفت ارز BTCETH استفاده کنیم.

اما یکی از کاربردهای اساسی استفاده از جفت ارزها، تامین نقدینگی بیشتر برای معاملات دو ارز دیجیتال است.

یکی از دلایلی که تقریبا تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال در زمان لیست کردن یک کوین یا توکن جدید، جفت ارز آن را به بیت کوین ارائه می‌دهند، استفاده از نقدینگی بیت کوین برای تسهیل در معاملات این توکن یا کوین جدید است.

 

رمز ارز دیجیتال
رمز ارز دیجیتال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋