رمز ارز دیجیتال

رمز ارز دیجیتال

توسط ۹ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

ارز دیجیتال اتریوم

در ساده‌ترین تعریف، اتریوم یک زیرساخت آزاد مبتنی بر فناوری بلاک‌چین است که می‌توان روی آن برنامه‌های کامپیوتری غیر متمرکز را اجرا کرد. غیر متمرکز بودن اتریوم یعنی این سیستم به ‌تنهایی متعلق به هیچ‌کس نیست و آن را یک یا چند شخص خاص کنترل نمی‌کنند، همه می‌توانند مالک این شبکه بوده و در کنترل آن نقش داشته باشند. به دلیل ساختار توزیع‌شده و غیر متمرکز اتریوم، پس از پیاده‌سازی یک برنامه روی این شبکه، این برنامه دیگر قابل ‌توقف و دستکاری نیست، حتی اگر خود خالق آن بخواهد.

اتر یک ارز رمزپایه است که در شبکه اتریوم از آن استفاده می‌شود. پس اگر قرار باشد در شبکه اتریوم تراکنشی انجام دهیم، باید از توکن اتر استفاده کنیم. دقیقاً مثل ارز دلار که از واحدهای کوچکتری به نام سنت تشکیل شده و بیت کوین که دارای واحدهای کوچکتری به نام میلی بیت و ساتوشی است، اتر هم دارای واحدهای کوچکتری با نام گذاری‌های مختلف است.

آیا اتریوم شبیه بیت کوین هست؟

بیت کوین یک برنامه کاربردی خاص از فناوری بلاک چین است. در واقع بیت کوین با هدف ایجاد یک سیستم پرداخت جهانی، همتا به همتا و غیرمتمرکز ایجاد شده است.
برای درک بیشتر این موضوع، بلاک چین بیت کوین را سیستم عاملی در نظر بگیرید که فقط یک نرم افزار به نام بیت کوین روی آن اجرا می‌شود. در نقطه مقابل، بلاک چین اتریوم را سیستم عاملی در نظر بگیرید که هزاران نرم افزار و سرویس مختلف می‌توانند روی آن فعالیت کنند. با این حساب، درک مفهوم «توکن» برایتان آسان‌تر خواهد شد. در واقع یک توکن‌، ارز برنامه‌‌ای غیرمتمرکز است که خودش بلاک چین خصوصی ندارد و از بلاک چین‌های دیگر مثل اتریوم استفاده می‌کند.

در بلاک چین اتریوم، به جای کار برای استخراج بیت کوین، ماینرها برای یک ارز دیجیتال رمزنگاری شده به نام «اتر» که شبکه را تامین می‌کند، کار می‌کنند. اتر یک ارز دیجیتال تجاری و قابل حمل است که برای پرداخت هزینه‌های تراکنش نرم افراز مورد نظر، توسط توسعه دهندگان نرم افزار، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

استخراج رمز ارز پایه فرایندی برای حل مسائل پیچیده ریاضی است. ماینرها اساسا سنگ بنای بسیاری از شبکه‌های ارز رمزنگاری‌ شده هستند، زیرا آن‌ها وقت و توان محاسباتی خود را برای حل این مشکلات ریاضی صرف می‌کنند و اصطلاحا اثبات کار را برای شبکه ارائه می‌دهند که تراکنش‌های  اتر را تأیید می‌کند. علاوه بر این، استخراج‌کنندگان وظیفه ایجاد رمزهای جدید اتر را از طریق این فرآیند دارند، زیرا پاداش‌هایی را برای اتمام موفقیت‌آمیز یک کار در اتر دریافت می‌کنند.

استخراج اتر در خانه هنوز برای اکثر افراد قابل ‌دسترسی است، به‌خصوص که این کار را می‌توان با کارت‌های گرافیک مصرف‌کننده ساخت AMD و Nvidia انجام داد. برای ماینرهایی که در مناطقی با قیمت پایین برق زندگی می‌کنند، می‌تواند به یک منبع درآمد قوی تبدیل شود. قبل از هر کار باید ابتدا سخت‌افزارهای مناسب برای این کار را تهیه کرد. در وب‌سایت اتریوم حساب کاربری ایجاد کنید تا اتریوم‌های استخراج ‌شده را دریافت کنید، سپس با کمک نرم‌افزارهای موجود شروع به استخراج‌ نمایید. این کار هزینه‌های زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. ازجمله هزینه تهیه سخت‌افزار مناسب و هزینه برق مصرفی دستگاه‌ها است.

یکی دیگر از راه‌های موجود استخراج اتریوم با موبایل است. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن هزینه کافی برای خرید کارت گرافیک و ابزار لازم برای استخراج به فکر استفاده از گوشی موبایل می‌افتند. نرم‌افزارهای بسیار مختلفی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها با گوشی همراه خود اتریوم استخراج‌کنید، البته این کار باعث خرابی گوشی همراه شما خواهد شد.

 

 

رمز ارز دیجیتال
رمز ارز دیجیتال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋