رمز ارز دیجیتال

رمز ارز دیجیتال

توسط ۹ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

اخبار آنلاین کرونا

مقدمه

آمار کرونا ایران ۱۸ تیر؛ ۱۴۶ فوتی و ۱۶۵۹۶ ابتلای جدید

وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا، بهبودیافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور را اعلام کرد.

 

                                                           آمار کرونا ایران ۱۸ تیر؛ ۱۴۶ فوتی و ۱۶۵۹۶ ابتلای جدید

 

به گزارش خبرنگار ایمنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _ جمعه ۱۸ تیرماه_ اعلام کرد: در این بازه زمانی بر پایه جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور ۱۶ هزار و ۵۹۶ نفر مبتلای جدید شناسایی شده است که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به سه میلیون و ۳۴۴ هزار و ۱۲۲ نفر رسیده است.

از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور تاکنون دو میلیون و ۹۹۵ هزار و ۱۹۵ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۶ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که با احتساب این آمار از ابتدا تا کنون ۸۵ هزار و ۵۴۳ نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.

از شمار مبتلایان شناسایی شده، هزار و ۷۵۹ نفر بستری‌های بیمارستان به شمار می‌روند و سه هزار و ۵۰۶ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

 

آخرین آمار واکسیناسیون کرونا ایران ۱۸ تیر

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در کشور را اعلام کرد.

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در کشور اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار تا امروز _جمعه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰_ مجموعاً ۴ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۸۴۵ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

تا امروز دو میلیون و ۱۲۸ هزار و ۸۵۰ نفر دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند.

با احتساب این تعداد مجموع دوزهای واکسن تزریق شده در کشور به شمار ۶ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۶۹۵ مورد رسید.

 تا امروز به طور تقریبی معادل ۵.۶ درصد جمعیت کشور حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

در حال حاضر واکسن تزریقی در کشور واکسن اسپوتنیک روسی و سینوفارم چینی است و مقرر شده است به زودی با تولید انبوه واکسن داخلی واکسیناسیون کرونا در کشور به تعداد مطلوبی برسد.

 

 

اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۸ تیر

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح جمعه (۱۸ تیر) به بیش از ۱۸۶ میلیون و ۳۴۹ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از چهار میلیون و ۲۶ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۳۴ میلیون و ۶۷۶ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده سیزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

 

                                                    

 

 

افزایش خدمات نیابتی پست در دوران کرونا

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون با افزایش ۲۰۰ درصدی ترافیک مرسولات خرید و فروش اینترنتی مواجه شده ایم، گفت: ثبت نام غیرحضوری دانش آموزان در مقاطع اول، ثبت نام کارگران فصلی در سامانه فنی و حرفه ای و ارائه خدمات امور مالیاتی و باجه های عصرگاهی نمونه ای از خدمات نیابتی پست است.

حمید باقری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نقش اداره پست از زمان شیوع کرونا تاکنون، اظهار کرد: در بحران ناشی از شیوع و همه‌گیری کرونا و به ویژه از آن هنگام که محدودیت‌های مختلف سایه بر زندگی مردم انداخت و با توجه به لزوم کاهش ترددهای غیرضروری نقش پست بسیار پررنگ شد و به مرور شاهد تغییراتی در سبک زندگی افراد هستیم.

وی با بیان اینکه پست با دارا بودن شبکه مویرگی توزیع، زنجیره تامین خریدها و فروش های اینترنتی را کامل و فروشندگان و خریداران کالاها را در بستر اینترنت به یکدیگر متصل می کرد و فروشگاه‌های اینترنتی نیز رشد قابل توجهی را نشان داده و همین عامل سبب شده که نیاز فزاینده‌ای به استفاده از شبکه پستی کشور ایجاد شود، افزود: طی یک سال گذشته، مردم اقبال زیادی به خریدهای غیرحضوری نشان داده‌اند و حتی برخی از مردم برای خریدهای روزانه شان از پست کمک می گیرند. 

مدیرکل پست استان اصفهان تاکید کرد: افزایش بالغ بر ۲۰۰ درصدی ترافیک مرسولات خرید و فروش اینترنتی نیز صحه ای بر این داراست که با وجود تمام فراز و فرودها، کاهش خریدهای حضوری را شاهد هستیم. 

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش نیروهای تمام سازمان ها همکاران پست در ایام محدودیت‌ها حضور ۱۰۰ درصدی داشته اند و فرآیندهای پستی را بر ده ها هزار مرسوله به صورت روزانه انجام می دادند و نامه رسان های با پشتکار وارد عمل شده تا خدمت‌رسانی به شهروندان در اسرع وقت انجام شود.

باقری افزود: به همین منظور تمام دستگاه ها خدمات قابل توجهی از سرویس های قابل برون سپاری خود را به منظور جلوگیری از ترددهای غیر ضروری به شبکه پستی برون سپاری کردند و به جای تجمع متقاضی در یک واحد متقاضیان در فرصت مناسب به نزدیک ترین واحد پستی محل سکونت خود مراجعه و خدمت را دریافت می کردند که ارائه خدمات نیابتی حجم زیادی از ترددهای غیر ضرور را کاهش داده است.

وی افزود: در این مدت خدمات الکترونیکی قابل توجهی در اختیار مردم قرار گرفته از جمله دریافت کدپستی شهروندان، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و بنگاه‌های اقتصادی که می‌توانند با مراجعه به (Gnaf.post.ir) این سامانه و طی چند مرحله ساده خدمات مربوط به کدپستی را بدون مراجعه حضوری دریافت کنند. 

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: از جمله خدمات ارائه شده در این مدت توزیع دفترچه های درمانی، کارت سلامت، گواهینامه های فنی و حرفه ای، شناسنامه، سیم کارت های سرپرست خانواده که نمونه ای از توزیع مرسولات به آدرس متقاضیان بوده است.

وی، ثبت نام غیرحضوری دانش آموزان در مقاطع اول، ثبت نام کارگران فصلی در سامانه فنی و حرفه ای و ارائه خدمات امور مالیاتی و باجه های عصرگاهی که نمونه ای از خدمات نیابتی است را از دیگر خدمات پست در این مدت اعلام کرد.

 

کاهش میزان مرگ و میر کرونایی با تنظیم سطح ویتامین D

محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران، با انجام پژوهشی دریافتند : میزان مرگ و میر ناشی از کرونا با تنظیم سطح نرمال ویتامین D کاهش می‌یابد.

پاندمی کووید-۱۹ تاثیر قابل توجهی بر زندگی بشر در زمینه‌های مختلف داشته است که در این بین، میزان بالای ابتلا و میزان قابل توجه موارد منجر به مرگ، اهمیت توجه به آن را دو چندان کرده است. بلاشک شناخت موارد منجر به مرگ و میر بالا و پیشگیری از آن تاثیر بسزایی در کنترل شرایط موجود خواهد داشت.

هدف اصلی این مطالعه بررسی ارتباط بین مرگ و میر ناشی از  کووید-۱۹ با سطح سرمی ویتامینD در افراد بستری شده در بیمارستان بهارلو بوده و محققان پروژه جهت استخراج موارد مرگ و میر به بایگانی مدارک پزشکی بیمارستان مراجعه نمودند.

 در بین این پرونده‌ها، افرادی که دارای مشکلات زمینه‌ای مستعد به مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ بودند، از مطالعه خارج شدند. این مشکلات شامل هرگونه بیماری مزمن از جمله بیماری مزمن ریوی، بیماری مزمن کلیوی، بیماری مزمن کبدی، دیابت، BMI>=۴۰، بیماری قلبی و شرایط ایجاد کننده ضعف ایمنی بود.

محققان، سپس میزان ویتامین D ثبت شده در پرونده را استخراج کردند. جهت پیدا کردن ارتباط بین مرگ و میر ناشی از  کووید-۱۹ بر اساس سطح ویتامین D توسط t-test آنالیز شد.

در این مطالعه که توسط مریم سرایی و با همکاری کریم فروغی وند، سمانه اکبرپور و فاطمه تقی زاده انجام شده است، ۶۶۲ نفر تحت بررسی قرار گرفتند که ۵۲.۹% مرد و ۴۷.۱درصد  زن بودند. بین کاهش سطح سرمی ویتامین D و افزایش مرگ و میر ارتباطی مشاهده نشد. اما وقتی افزایش مرگ و میر با کاهش سطح سرمی ویتامین D برای سن، شاخص توده بدنی و داشتن/نداشتن بیماری زمینه‌ای بررسی، شد ارتباط معنی دار گردید.

به این ترتیب، با توجه به یافته‌های مطرح شده، جهت پیشگیری از موارد شدید بیماری کووید ۱۹ و به تبع آن کاهش موارد مرگ و میر تجویز ویتامین دی در افرادی که سطح پایین ویتامین دی (کمتر از ۳۰) دارند منطقی و ضروری به نظر میرسد. 

 

رمز ارز دیجیتال
رمز ارز دیجیتال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋