rahimi.monfared

rahimi.monfared

خانه هوشمند چیست؟

خانه هوشمند به یک سیستم کنترل خانگی اشاره دارد که در آن وسایل و دستگاه ‌های منزل را می ‌توان به ‌طور اتوماتیک از راه دور از هر نقطه با اتصال به اینترنت با استفاده از تلفن همراه یا دستگاه‌ های شبکه ‌ای دیگر کنترل کرد. دستگاه ‌های یک ساختمان هوشمند از طریق اینترنت به یکدیگر متصل هستند و به کاربران اجازه می ‌دهند تا عملکردهایی مانند دما، روشنایی، دسترسی امنیتی به خانه و سینمای خانگی را از راه دور کنترل کنند.
خانه هوشمند را می توان از طریق سیستم های بی سیم یا با سیم راه اندازی کرد. همچنین این فناوری، راحتی و صرفه جویی در هزینه را برای صاحبان خانه فراهم می کند. با این حال خطرات و اشکالات امنیتی همچنان گریبان سازندگان و کاربران فناوری خانه های هوشمند را می گیرد.

 

 


خانه هوشمند چیست و چگونه کار می کند؟
دستگاه های یک خانه هوشمند به هم متصل هستند و از طریق یک نقطه مرکزی می توان به آنها دسترسی پیدا کرد. مانیتورهای خانگی، چراغ ها، تلویزیون ها، قفل درها، ترموستات ها، دوربین ها، و حتی لوازمی مانند یخچال را می توان از طریق سیستم اتوماسیون خانگی از راه دور کنترل کرد. این سیستم بر روی تلفن هوشمند یا سایر دستگاه های متصل به شبکه نصب می شود و کاربر برای اعمال تغییرات خاص می تواند برنامه زمانی ایجاد کند.
لوازم خانگی هوشمند مهارت های خودآموزی دارند و می توانند بر حسب برنامه های صاحب خانه تنظیم شوند و در صورت نیاز دستورات را انجام دهند. خانه های هوشمندی که به کنترل روشنایی مجهز هستند به صاحبان خانه اجازه می دهند تا مصرف برق را کاهش دهند و از هزینه های مرتبط با صرفه جویی در انرژی بهره مند شوند. برخی از سیستم ‌های خانه های هوشمند در صورت مشاهده هرگونه حرکت در ساختمان در صورت عدم حضور صاحب خانه، به آنها هشدار می ‌دهند. در حالی که برخی دیگر می‌توانند در صورت بروز موقعیت‌ های قریب ‌الوقوع با مقامات پلیس یا آتش نشانی تماس بگیرند.

مزایا و معایب هوشمند سازی خانه


مزایا
هوشمند سازی خانه راحتی را برای صاحبان خانه فراهم می کند. به جای کنترل لوازم خانگی با استفاده از دستگاه های مختلف، صاحبان خانه می توانند همه آنها را با استفاده از یک دستگاه کنترل کنند. هنگام راه اندازی سیستم هوشمند، صاحبان خانه می توانند از صرفه جویی قابل توجهی در هزینه بهره مند شوند. بنابراین می توان از وسایل الکترونیکی منزل با کارایی بیشتری استفاده کرد و هزینه های انرژی را نیز کاهش داد.
از آنجایی که افراد به دستگاه های قابل حمل متصل هستند، می ‌توانند به ‌روزرسانی‌ ها و اعلان ‌ها را در مورد مشکلات منزلشان دریافت کنند. به عنوان مثال، زنگ درب های هوشمند به صاحبان خانه این امکان را می دهد تا افرادی که به خانه آنها می آیند را حتی هنگامی که در خانه نیستند، ببینند و با آنها ارتباط برقرار کنند. کاربران می توانند دمای داخلی منزل، روشنایی و تنظیمات لوازم خانگی را نیز کنترل کنند.
معایب
در حالی که هوشمند سازی خانه راحتی و صرفه جویی در هزینه را ارائه می دهد، هنوز چالش هایی وجود دارد. خطرات و اشکالات امنیتی از بزرگترین معایب این فناوری است. به عنوان مثال، هکرهای ماهر می توانند به لوازم خانگی مجهز به اینترنت خانه های هوشمند دسترسی پیدا کنند. همچنین هزینه‌ های نصب فناوری هوشمند بسیار زیاد است. و می‌تواند از چند هزار دلار برای یک سیستم بی‌ سیم تا ده‌ ها هزار دلار برای سایر سیستم ها متغیر باشد.

 

rahimi.monfared
rahimi.monfared

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋