rahimi.monfared

rahimi.monfared

لوله استیل چیست؟

به نقل از ویکی پدیا یکی از پر مصرف ترین قطعات در زمینه زیرساخت ها و تاسیسات و هم چنین انواع خطوط لوله کشی، لوله می باشد. لوله در انواع مختلف و با جنس متفاوت ساخته می شود. لوله استیل که از آلیاژ ورق استیل تولید می شود ، لوله پلی اتیلن و انواع مختلف لوله که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله ما به موضوعات مختلف در مورد انواع لوله های کاربردی استیل می پردازیم. اما قبل از آن اطلاعات کلی درمورد لوله کسب می کنیم.


لوله یک قطعه است که به شکل استوانه تولید می شود. به دلیل کاربرد لوله این قطعه توخالی است. لوله به منظور حمل سیالاتی چون گاز، آب و هم چنین مواد پسماند انواع فاضلاب شهری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. به این دلیل که از این قطعه در شرایط مختلف محیطی، در مکان های متفاوت و در صنایع مختلف استفاده می شود؛ جنس آن نیز متفاوت است. در واقع با توجه به این که ما در چه مکانی و به چه منظور از این قطعه استفاده می کنیم؛ جنس و اندازه آن نیز متفاوت می باشد. لوله در انواع مختلف؛ پلاستیکی، پلیمری، فلزی ساخته می شود. برای تولید لوله نیز از انواع مختلف آلیاژ استفاده می شود. همان طور که اشاره شد، برای به کارگیری لوله محیط، نوع سیال که قصد انتقال آن را داریم و سایر شرایط دخیل هستند. از آن جایی که لوله استیل جنس مناسب، مقاوم و با کیفیت دارد در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله در برابر مواد و سیالاتی که خورنده هستند و برای انتقال به لوله ای با ماندگاری بالا احتیاج دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع مختلف از لوله به منظور حمل مواد متفاوت با خواص گوناگون استفاده می شود. هر یک از این صنایع با توجه به موادی که تولید می کند و با توجه به سیالاتی که حمل می کند به لوله های گوناگون احتیاج دارد. لوله استیل نیز با توجه به مزیت هایی که دارد در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد.
لوله استیل مقاوم است و در برابر مواد خورنده استحکام دارد. این لوله خاصیت ضد زنگ دارد. در برخی از صنایع از جمله صنایع مواد خوراکی که برای انتقال مواد غذایی لوله ای با خواص متفاوت لازم است؛ از لوله استیل استفاده می شود. زیرا برای انتقال مواد غذایی باید لوله ای به کار برده شود که موجب تغییر در خواص مواد خوراکی نشود. برای مثال روی مزه، بو، و خواص دیگر این مواد تاثیر منفی نگذارد. لوله استیل با توجه به کیفیت خوبی که دارد یک لوله مناسب در انتقال مواد غذایی است. از آن جایی که مواد غذایی از حساسیت بالایی برخوردار هستند و به طور مستقیم با سلامت انسان سر و کار دارند؛ لوله استیل با حفظ خواص مواد خوراکی گزینه ای بسیار خوب در صنایع غذایی می باشد. بنابراین از لوله استیل در کارخانه های مختلف تولید مواد خوراکی استفاده می شود. آلیاژهای لوله استیل باعث ایجاد تغییر رنگ در مواد غذایی نمی شوند. از این لوله در کارخانه آب معدنی، کارخانه تولید انواع نوشیدنی؛ شیر، ماءالشعیر، و سایر کارخانه هایی که در زمینه تولید و فرآوری مواد خوراکی مشغول هستند، استفاده می شود. همانطور که می دانید انتقال و نگهداری مواد خوراکی نیازمند یک سری شرایط خاص می باشد. لوله استیل با توجه به خواصی که دارد یک لوله بسیار خوب برای انجام این کار است. قیمت لوله استیل برای وزن می باشد و آن بستگی به این دارد که قیمت هر کیلو استیل  چقدر می باشد. از آن جایی که لوله استیل مزیت و کاربرد فراوان در صنایع مختلف دارد، از جمله قطعاتی است که در بخش تولید سهم زیادی را به خود اختصاص می دهد. این لوله از پر فروش ترین و پر مصرف ترین لوله ها می باشد. به دلیل داشتن طول عمر بالا، وزن سبک، عدم آسیب رسانی به محیط زیست، به کارگیری آسان در هنگام انتقال و نصب باعث می شود که لوله استیل از جمله پر مصرف ترین لوله ها در صنایع مختلف باشد.

منبع: https://steelkhani.com

rahimi.monfared
rahimi.monfared

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋