تولید لوله PVC

تولید لوله PVC

پایپ ایران لوله پلیکا

لوله کشی PVC پایپ ایران

 

نقش لوله پلیکا در تخلیه فاضلاب

از لوله پلیکا می توان برای تخلیه آب از مجتمع های صنعتی و سازه های امروزی استفاده کرد. به همین دلیل لوله PVC را می توان در داخل شیر یا زیر معدن قرار داد. لوله فاضلاب نیمه فشار قوی با قطرهای بسیار زیاد (از 160 میلی متر تا 630 میلی متر) معمولاً برای این منظور استفاده می شود. از جمله نمونه هایی از نحوه تخلیه فاضلاب و زباله در زندگی روزمره سینک و توالت است. لوله پلیکا به دلیل خواص منحصر به فرد PVC از جمله مقاومت در برابر خوردگی، انعطاف پذیری بالا و ضد زنگ بودن، گزینه ای عالی برای جابجایی و دفع زباله است. ممکن است بگوییم که PVC به دلایل ذکر شده در بالا بهتر از لوله فلزی است.

مقاومت لوله پلیکا در برابر خوردگی

لوله‌ پلیکا در برابر فرآیندهای الکتروشیمیایی ناشی از اسیدها، بازها و نمک‌ها که باعث خوردگی فلزات می‌شوند، نارسانا و غیرقابل نفوذ هستند. هر دو سطح داخلی و خارجی لوله پی وی سی این ویژگی را دارند. از این رو استفاده از لوله پولیکا پایپ ایران در کاربردهایی با خاک سخت مقرون به صرفه است.

مقاومت شیمیایی بالا

بسیاری از روغن ها، الکل ها و فرآورده های نفتی غیر معطر نمی توانند به لوله پلیکا نفوذ کنند. لوله پی وی سی که معمولاً به عنوان لوله پلیکا شناخته می شود، می تواند در برابر اکثر خورنده ها از جمله اسیدهای معدنی، بازها و نمک ها مقاومت کند. لوله های پلیکا پایپ ایران به طور کامل در برابر آلاینده های موجود در خاک و آب برای فعالیت های معمول تامین آب مقاوم هستند. فقط در شرایط خاص یا زمانی که مواد شیمیایی از طریق لوله ها حمل می شوند، موضوع مقاومت شیمیایی مطرح می شود.

مقاومت در برابر شعله

مشتعل شدن لوله پلیکا چالش برانگیز است و اگر منبع شعله بیرونی وجود نداشته باشد، نمی سوزد. دمای اشتعال خود به خودی آن، که به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از اکثر مصالح ساختمانی است، 454 درجه سانتیگراد است. پی وی سی با آزاد کردن گاز HCl می سوزد، که از رسیدن اکسیژن به منطقه در حال سوختن جلوگیری می کند. به همین دلیل از PVC به عنوان یک ماده خود خاموش شونده یاد می شود.

اتصالات برای درپوش و شاخه

همانطور که از نامش پیداست از کلاهک برای آب بندی انتهای لوله استفاده می شود. کلاهک ها در انتهای لوله قرار می گیرند و با نخ، لحیم کاری یا چسب در آنجا محکم می شوند. مانند کلاهک، شاخه هایی برای آب بندی انتهای لوله پلیکا پایپ ایران استفاده می شود، با این تفاوت که دوشاخه در اتصالات قرار می گیرد. انواع کلاه و شاخه چکشی، فولادی، برنجی، مسی و برنجی وجود دارد.

اتصال مکانیکی لوله پلیکا (فلنج)

لوله پولیکا با استفاده از کانکتورهای مکانیکی یا فلنجی به یکدیگر متصل می شوند یا به شیرها متصل می شوند. با فشردن لاستیک آب بندی که در جلوی فلنج نصب و قرار گرفته است، اتصالات به این صورت کاملاً آب بندی می شوند. علاوه بر این، بوش فلنج برای اتصال فلنج به لوله پلاستیکی پس از چسباندن به انتهای لوله استفاده می شود.

استفاده از رزوه برای اتصال لوله پلیکا (پیچ)

یکی از راه های کمتر محبوب، اتصال پیچی است که فقط برای لوله هایی با دیواره های بسیار ضخیم مانند لوله های تحت فشار و لوله های استخر استفاده می شود. اتصال پیچی یکی از روش های کمتر رایج است.

مزایای لوله پی وی سی

انبساط طولی لوله های PP و PVC-U (Pushfit) به دلیل انبساط طولی، طول لوله‌ PVC-U کمتر از لوله‌های PP است، اما در سازه‌های بلند، این طول متوسط منجر به خرابی اتصال رایزر می‌شود.

به دلیل ماهیت مواد، لوله های PP ممکن است از کار بیفتند، اما به دلیل افزایش طول قابل توجه، اگر نصب به درستی و برنامه ریزی نشده انجام شود، در نهایت آب بندی متوقف می شود.

اما، Ingel یک جزء توسعه یافته برای رفع نقص لوله PVC-U ایجاد کرده است. برای جلوگیری از خرابی اتصالات با طولانی شدن لوله، برای هر واحد لوله از یک قطعه به این روش استفاده می شود.

کاربردهای لوله پلیکا نیمه قوی عبارتند از:

اگرچه این شکل از پولیکا به عنوان یک پوشش محافظ برای بسیاری از انواع خطوط برق نیز استفاده می شود، اما بیشتر برای سیستم فاضلاب ساختمان استفاده می شود.

موارد استفاده از لوله پلیکا فشار بالا عبارتند از:

به دلیل تحمل فشار بالا، این نوع پلیکا معمولاً برای سیستم های فاضلاب در صنایع استفاده می شود، اما به عنوان یک پوشش محافظ برای سیم های برق نیز استفاده می شود.

کانکتور لوله پلیکا بر پایه چسب

این تکنیک یکی از محبوب ترین روش های اتصال لوله های پلیکا است. این روش زمانی بهترین کار را دارد که لوله ها به صورت افقی به هم متصل شوند و از چسب مخصوص برای اتصال لوله ها و اتصال دهنده ها استفاده شود.

رابط اورینگی Oring برای لوله پلیکا پایپ ایران

حدود 15 سال است که این تکنیک در سراسر کشور برای انتقال فاضلاب و آب مورد استفاده قرار گرفته است. از مزایای اتصال با این روش می توان به سهولت نصب بدون نیاز به مهارت یا تجهیزات تخصصی و سرعت اجرای سریع در مقایسه با لوله های دیگر اشاره کرد. اگر مشکلاتی در این تکنیک اتصال وجود داشته باشد، می توان رفع آن را سریعتر از سایر اتصالات انجام داد.

 

اندازه لوله های پلیکا

هر کلاس فشار و اندازه لوله پلیکا دارای محدوده عملکرد منحصر به فردی است که از اندازه 20 میلی متر تا 400 میلی متر متغیر است.

همچنین، حداکثر اندازه لوله پلیکا که بر حسب اینچ اندازه گیری می شود، 14 اینچ است که برابر با 40 سانتی متر یا 400 میلی متر است.

لوله پلیکا در شاخه های 6 متری تولید و توزیع می شود.

لوله پلیکا با ظرفیت فشار ضعیف

این نوع لوله ها به دلیل کاهش ضخامت و کیفیت ساخت بدتر، قیمت کمتری نیز دارند. این گروه باید در شرایطی استفاده شود که نیاز به قدرت زیادی ندارد زیرا گزینه های دسترسی و جایگزینی در دسترس هستند.

به عنوان مثال، می توان از آنها برای تاسیسات غیر فاضلابی زیرزمینی، سیستم های تهویه، سیستم های انتقال زباله در ساختمان ها و ناودان های ساختمانی استفاده کرد. لوله پلیکا فشار پایین ممکن است در اندازه های زیر با استفاده از مواد خام دانه ای یا پودری تولید شوند: 63، 90، 110، 160، 190، 200، و 250.

لوله پلیکا با ظرفیت فشار نیمه قوی

دسته دیگر شامل لوله هایی است که می توانند فشارهای تا حدودی بالا را تحمل کنند. به همین دلیل برای نصب های ظریف تر مناسب هستند. کابل های برق، سیستم فاضلاب داخلی ساختمان، کانال کشی داخلی ساختمان و ... نمونه هایی از کاربرد آنها می باشد. قطر لوله پلیکای نیمه فشار قوی را می توان با توجه به کاربرد تغییر داد.

لوله پلیکا با ظرفیت فشار بالا

دسته سوم شامل لوله های مورد استفاده در زیرساخت های شهری و صنعتی است. کابل های روکش برای خطوط انتقال نیرو شناخته شده ترین کاربرد لوله های فشار قوی است. لوله پلیکا فشار قوی پایپ ایران در طیف وسیعی از قطرها نیز وجود دارد.

هزینه لوله پولیکا

قیمت لوله پولیکا متاثر از تعدادی متغیر است که همه آنها تاثیر غیر قابل انکاری بر قیمت دارند.

باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت مواد اولیه که همواره در نوسان است و همچنین وزن و سایز لوله های پلیکا به طور مستقیم بر قیمت لوله پلیکا پایپ ایران تاثیرگذار است.

تولید لوله PVC
تولید لوله PVC پایپ ایران لوله پلیکا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋