jalal.majidi

jalal.majidi

علاقه مند به کامپیوتر

کابل شبکه لگراند چیست و چند نوع دارد

کابل شبکه مفهوم گسترده ای از انواع کابل های مورد استفاده در شبکه های مختلف است. از این کابل ها برای اتصال و انتقال داده ها بین شبکه و کامپیوتر استفاده می شود. انواع کابل شبکه در بازار موجود است. شرایط مختلف شبکه نیاز به کابل های شبکه متفاوتی دارد. متقاطع اترنت، جفت پیچ خورده، کواکسیال و فیبر نوری چهار کابل شبکه پرکاربرد هستند.حال قصد داریم در این مقاله به معرفی کابل های شبکه لگراند بپردازیم. پس اگر می خواهید بدانید کابل لگراند چیست، با ما همراه باشید.

کابل شبکه لگراند

همانطور که در ابتدا توضیح دادیم برای انتقال و اتصال داده ها از کابل شبکه استفاده می شود. در واقع می توان گفت کابل شبکه یکی از تجهیزات پسیو شبکه است و اهمیت زیادی دارد. بنابراین هنگام خرید کابل شبکه باید به کیفیت آن توجه کرد. اگر کابل مورد نظر کیفیت خوبی نداشته باشد شبکه شما آسیب زیادی می بیند. یکی از بزرگترین و معروف ترین برندها در این زمینه، برند فرانسوی لگراند است. برای خرید کابل شبکه لگراند می توانید همین الان با متخصصین شرکت سرای شبکه تماس بگیرید.

معرفی برند لگراند

به خوانندگانی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند فرانسوی لگراند هستند، خواندن معرفی مختصری از برند لگراند را در این قسمت توصیه می کنیم.
لگراند یکی از بزرگترین شرکت های صنعتی در فرانسه است. دفتر مرکزی این شرکت در لیموژ فرانسه قرار دارد و در زمینه فروش تجهیزات الکتریکی و شبکه فعالیت دارد. این شرکت در 27 کشور دنیا نمایندگی دارد و محصولات خود را به فروش می رساند. لگراند به گسترش دامنه محصولات خود ادامه می دهد.

انواع کابل شبکه لگراند

همانطور که در مقدمه خواندید کابل شبکه انواع مختلفی دارد و شما باید با توجه به نیاز شبکه خود این محصول را خریداری کنید.
انواع کابل شبکه لگراند به شرح زیر می باشد. شامل:
UTP (کابل های بدون محافظ.)
STP (کابل محافظ.)
FTP (کابل های فویل آلومینیومی.)
SFTP (تصاویر امن هستند.)

کابل: UTP

UTP مخفف Unshielded Twisted Pair است. این کابل ها رایج ترین کابل های شبکه مورد استفاده در بازار هستند و سریع ترین رسانه های مبتنی بر مس هستند. آنها ارزان تر از کابل های STP هستند و هزینه کمتری نسبت به سایر کابل های LAN دارند.
در داخل کابل UTP هشت سیم مجزا پیدا خواهید کرد که همه سیم ها به صورت چهار جفت پیچ خورده اند. یک کانکتور را می توان در انتهای این کابل ها قرار داد.
کابل‌های UTP مستعد تداخل فرکانس رادیویی (RFI) و تداخل الکترومغناطیسی (EMI) مانند امواج مایکروویو هستند و نسبت به انواع دیگر کابل‌ها بیشتر در معرض نویز و تداخل الکترونیکی هستند. به همین دلیل باید آنها را از موتورهای الکتریکی و چراغ های فلورسنت دور نگه داشت.

کابل STP:

کابل Shielded Twisted Pair (STP) در ابتدا توسط IBM برای شبکه های حلقه توکن ساخته شد که از دو سیم مجزا با یک محافظ فویل پوشانده شده است تا از تداخل الکترومغناطیسی جلوگیری کند. در نتیجه سرعت انتقال اطلاعات آن بالاتر است.
STP شبیه به Unshielded Twisted Pair (UTP) است. با این حال، یک فویل اضافی یا ژاکت مسی بافته دارد که از سیگنال کابل در برابر تداخل محافظت می کند. کابل‌های STP گران‌تر از UTP هستند، اما این مزیت را دارند که می‌توانند نرخ‌های انتقال بالاتر را در فواصل طولانی‌تر پشتیبانی کنند.

کابل های FTP:

کابل FTP (Foil Shielded Twisted Pair) کابلی متشکل از چند جفت سیم مسی است که در یک غلاف از فویل آلومینیومی محصور شده اند. در سیستم های سیم کشی در ساختمان ها یا سایر مناطقی که صدای شدید نزدیک سیم ممکن است باعث تداخل شود استفاده می شود. این فویل عایق‌هایی را فراهم می‌کند که توسط UTP (جفت پیچ خورده بدون محافظ)، رایج‌ترین نوع سیم‌کشی، ارائه نمی‌شود. نقطه ضعف FTP این است که به مراقبت بیشتری در "ارتینگ" نسبت به UTP نیاز دارد و امپدانس های الکتریکی باید هنگام اتصال به UTP مطابقت داشته باشند. به طور معمول، FTP را می توان در سیستم های شرکتی و UTP در سیستم های اداری استفاده کرد.

کابل های SFTP:

SFTP مخفف Screened Fully Shielded Twisted Pair است. SFTP نوع خاصی از کابل است که از چندین نوع محافظ فلزی برای جلوگیری از تداخل خارجی با سیگنال های ارسال شده روی سیم ها استفاده می کند. این شامل روش هایی است که توسط چندین کابل دیگر برای دستیابی به حداکثر محافظت استفاده می شود.
همانطور که خواندید، این کابل ها انواع مختلفی دارند. بنابراین، شما باید آنها را با توجه به نیاز شبکه خود خریداری کنید.
طبقه بندی کابل شبکه Legrand:
کابل های شبکه لگراند در چند دسته قرار می گیرند. شامل:
کابل شبکه cat5 ، کابل شبکه cat6 ، کابل شبکه cat6a ، کابل شبکه cat7
امروز به توضیح هر یک از این دسته بندی ها ادامه می دهیم.
کابل شبکه Legrand CAT5:
می توانید از این نوع کابل برای استفاده از اینترنت خانگی استفاده کنید. در حال حاضر از این کابل شبکه زیاد استفاده نمی شود. سرعت انتقال اطلاعات این کابل 100 مگابایت بر ثانیه و پهنای باند آن 100 مگاهرتز است.
کابل شبکه Legrand CAT5e:
کابل شبکه Legrand CAT 5e پیشرفته تر از کابل شبکه CAT 5 است. سرعت انتقال اطلاعات در این کابل بدون تغییر باقی می ماند و 100 مگابایت بر ثانیه است اما پهنای باند در این کابل شبکه تا 125 مگاهرتز توسعه یافته است.
کابل شبکه Legrand CAT 6:
در حال حاضر از کابل CAT 6 بیشتر از سایر کابل ها استفاده می شود. این کابل دارای سرعت انتقال اطلاعات 500 مگابیت بر ثانیه در 250 مگاهرتز می باشد. در واقع شرکت فرانسوی Legrand هم سرعت داده و هم اندازه این نوع کابل را توسعه داده است.
کابل شبکه Legrand CAT 6e:
کابل شبکه Legrand CAT 6e یک نسخه بهبود یافته از کابل CAT 6 است. پهنای باند در این کابل بدون تغییر است. با این حال، سرعت انتقال داده به 1 گیگابیت در ثانیه رسید.
کابل شبکه Legrand CAT7:
پیکربندی این کابل شبکه STP یا شیلد است. سرعت انتقال اطلاعات 10 GBPS و پهنای باند 600 مگاهرتز است.
کابل شبکه Legrand Cat 8:
یکی از پیشرفته ترین کابل های شبکه از نظر پهنای باند و سرعت انتقال اطلاعات، کابل CAT 8 لگراند است. ساختار این کابل STP می باشد. این کابل در حال حاضر در ایران موجود نیست.
فروش کابل شبکه لگراند:
شرکت ما علاوه بر فروش تجهیزات شبکه و نصب شبکه، فروش کابل شبکه لگراند نیز دارد. برای خرید کابل شبکه لگراند می توانید ابتدا با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره، نوع کابل شبکه خود را انتخاب کنید.
 

 

jalal.majidi
jalal.majidi علاقه مند به کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋