rahmaniseo

rahmaniseo

کابل شبکه لگراند چه کاربردی دارد؟

کابل‌های شبکه لگراند مانند کابل شبکه نگزنس یکی از معتبرترین و با کیفیت‌ترین کابل‌های شبکه موجود در بازار هستند. این کابل‌ها تحت مالکیت شرکت فرانسوی لگراند قرار دارند و به عنوان یکی از برندهای برجسته در زمینه تولید تجهیزات پسیو شبکه شناخته می‌شوند. با توجه به کیفیت بالا و عملکرد برجسته‌ای که کابل‌های شبکه لگراند دارند، این محصول توانسته است مورد توجه خریداران قرار بگیرد.

کابل‌های شبکه لگراند جهت اتصال دستگاه‌های مختلف در شبکه‌های کامپیوتری، روترها، ذخیره‌سازی‌ها و سرورها به کار می‌روند. این کابل‌ها متشکل از دسته‌های سیم‌هایی هستند که جریان اطلاعات از طریق آن‌ها برقرار می‌شود. ساختار زوجی این سیم‌ها متشکل از یک سیم با رنگ‌های اصلی قهوه‌ای، سبز، آبی و نارنجی است که بر روی یک سیم دیگر با رنگ فرعی سفید تابیده شده است. این ساختار باعث کاهش نویز به حداقل مقدار ممکن می‌شود.

در کابل‌ شبکه لگراند، دو نوع روکش متداول است: کابل‌های UTP (Unshielded Twisted Pair) و کابل‌های STP (Shielded Twisted Pair). UTP بدون شیلد است و STP دارای شیلد می‌باشد. شیلد در کابل‌های STP نقش مهمی در کاهش تداخلات الکترونیکی و نویز دار.

مغزی کابل‌های شبکه نیز نقش مهمی در سرعت انتقال اطلاعات دارد، و مس یکی از بهترین و پرکاربردترین فلزاتی است که به عنوان هادی یا مغزی کابل‌ها استفاده می‌شود. قیمت کابل‌های شبکه لگراند نیز به عوامل متعددی اعم از نوع روکش و جنس مغزی بستگی دارد.

از انواع کابل‌ شبکه لگراند می‌توان برای اتصال دستگاه‌های ماینر نیز استفاده کرد، اما به دلیل پهنای باند بالا و سرعت مناسب، کابل‌های شبکه cat6 رایج‌تر از کابل‌های شبکه قدیمی‌تر هستند.

rahmaniseo
rahmaniseo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋