فروشگاه اینترنتی پوست کالا

فروشگاه اینترنتی پوست کالا

توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۸ نفر را دنبال می کند

25 روش برای حل مشکل موهای چرب

منبع: وحشت دیر بیدار شدن با موهایی که به نظر می رسد در سرخ کن عمیق خوابیده اید، مطمئناً صبح خوبی را ایجاد نمی کند. مطمئناً - موهای براق و نامرتب این روزها هستند. اما قطعاً می توانید چیزهای خوبی داشته باشید.

پوست سر بیش از حد چرب می تواند منجر به خارش ناراحت کننده و درماتیت سبورئیک شود . حتی می تواند برای قارچی که باعث شوره سر می شود جشنی فراهم کند .

گفته می شود، شما نمی خواهید تمام روغن خود را از بین ببرید. روغن های طبیعی شما از موها محافظت می کنند و برای داشتن پوست سر سالم و موهای درخشان حیاتی هستند. در اینجا نحوه برش چربی بدون آسیب رساندن به مو یا تحریک پوست سر آورده شده است.

 

1. مو ها را بیشتر بشویید

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا ، افرادی که موهای واقعاً چرب دارند ممکن است نیاز داشته باشند که روزانه یک بار شامپو بزنند . شامپو موهای چرب به از بین بردن چربی اضافی و همچنین مواد زائد و محصولات موی باقی مانده از پوست سر کمک می کند.

2. کمتر بشویید

این ممکن است خلاف واقع به نظر برسد. اما اگر در حال حاضر موهای خود را یک بار در روز می شویید و تا پایان روز همچنان چرب هستید، ممکن است ارزش این را داشته باشد که مرتباً موهای خود را می شویید.

شستشوی بیش از حد می تواند روغن طبیعی پوست سر شما را از بین ببرد. این ممکن است باعث شود که روغن بیشتری برای آبرسانی مجدد تولید کند.

اگر علاوه بر موهای چرب تمایل به داشتن پوست خشک یا پوست خشک و خارش دار دارید، کشش آهسته دفعات شستشو ممکن است به متعادل کردن تولید چربی پوست سر شما کمک کند.

3. به درستی شامپو بزنید

به نظر نمی رسد علم موشکی باشد، اما بله، می توانید موهای خود را به اشتباه بشویید و در نهایت با پوست سر چرب و موهای آسیب دیده مواجه شوید.

برای شستشوی صحیح موهای خود، مقدار کمی شامپو را به آرامی روی ریشه و پوست سر خود بمالید. از استفاده از ناخن یا ایجاد اصطکاک غیر ضروری روی تارها خودداری کنید. شستشوی تهاجمی می تواند پوست سر شما را تحریک کرده و باعث شود که آن روغن بیشتری تولید کند.

به جای روی طول موهایتان، روی پوست سرتان، جایی که چربی وجود دارد، تمرکز کنید. شامپو را مستقیماً به انتهای موهای خود نمالید و آنها را اسکراب نکنید. در عوض، به سادگی اجازه دهید شامپو هنگام شستشو از انتهای آن جریان یابد.

4. شرایط را با دقت انجام دهید

نرم کننده می تواند موهای شما را چرب جلوه دهد و باعث انباشته شدن سریعتر روغن ها شود. فقط انتهای موهای خود را حالت دهید و مطمئن شوید که کاملا آبکشی کنید.

5. طبیعی باشید

اتوهای صاف کننده و سشوار می توانند ظاهری صاف و براق به شما بدهند. اما آنها همچنین می توانند موهای شما را سریعتر چرب کنند.

اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند و بافت طبیعی آن را بپذیرند. شست‌وشوها را طولانی‌تر می‌کنید و از آسیب گرما جلوگیری می‌کنید.

6. از محصولات فرموله شده برای موهای چرب استفاده کنید

فکر و تحقیقات زیادی در مورد ساخت محصولات مراقبت از مو انجام شده است. اگر شامپو شما آن را برش نمی دهد، شامپوی شفاف کننده ای را امتحان کنید که مواد شوینده قوی تری دارد. این می تواند به بلند کردن چربی و بدون چربی موهای شما کمک کند.

با این حال، اگر عاشق تمرینات عرق‌ریز هستید یا متوجه می‌شوید که نیاز به شستشوی روزانه دارید، یک شامپوی ملایم برای کودک می‌تواند کمتر تحریک‌کننده باشد و برای استفاده مکرر مناسب‌تر باشد.

7. برس خود را تمیز کنید

یک برس کثیف با موهای تازه شسته شده جایی ندارد. برس شما ممکن است مملو از محصولات حالت دهنده، روغن ها و مواد کلی باشد که می تواند بلافاصله پس از شستن، قفل های شما را کثیف کند.

ابزارهای استایل خود را با کمی شامپو یا صابون ملایم تمیز کنید تا تجمع آن از بین برود. به همین ترتیب، پس از هر بار برس زدن، تمام موهای شل شده را تمیز کنید تا برس شما عاری از چربی و کثیفی باشد.

8. تمیز کردن عمیق با آلوئه

این درمان خانگی فقط در ماه های تابستان مفید نیست. آلوئه ماسک فوق العاده ای برای مو و پوست سر ایجاد می کند زیرا چربی اضافی را از بین می برد، با تجمع محصول مبارزه می کند، پوست سر را تسکین می دهد و از تارها محافظت می کند. موهایی نرم و سالم خواهید داشت.

9. از محصولات حاوی سیلیکون خودداری کنید

بسیاری از محصولات، از جمله شامپوها، نرم کننده ها، کرم ها و محصولات حالت دهنده، با سیلیکون ساخته شده اند تا به صافی مو و افزایش درخشندگی کمک کنند.

سیلیکون‌ها علاوه بر افزودن براق‌کننده‌ای که می‌تواند بسیار شبیه چربی به نظر برسد، می‌تواند روی موها جمع شود و آن‌ها را کثیف، چرب و سنگین جلوه دهد. رایج ترین سیلیکون هایی که در محصولات مو پیدا می کنید عبارتند از:

سیلیکون ها همچنین می توانند از ورود رطوبت مفید به ساقه مو جلوگیری کنند. به ریشه های خود لطف کنید و از هر محصولی که مواد تشکیل دهنده آنها به «مخروط» ختم می شود صرف نظر کنید.

10. ملایم باشید

چه در حال شستن، مسواک زدن، مدل دادن یا خاراندن سر خود باشید، مهم است که بیشتر ملایم باشید. تحریک پوست سر در واقع می تواند آن را بیش از حد تحریک کند و باعث شود که غدد چربی شما حتی چربی بیشتری تولید کنند.

11. به درستی آبکشی کنید

یک یا دو دقیقه اضافی را صرف کنید تا مطمئن شوید که تمام شامپو و نرم کننده از موهایتان خارج شده است. این می تواند تفاوت زیادی در ظاهر و احساس موهای شما ایجاد کند.

محصولاتی که پشت سر گذاشته می‌شوند می‌توانند موهای شما را بپوشانند و باعث شوند کثیف و خارش‌دار به نظر برسند.

12. از بازی با آن خودداری کنید

چرخاندن قفل ، خاراندن سر، کشیدن انگشتان بین موهایتان - هر چه بیشتر با موهایتان بازی کنید، بدتر به نظر می رسند.

برس زدن و دست زدن مکرر موها می تواند غدد چربی را تحریک کند . می‌توانید روغن‌های پوست سر را به سمت تارها بکشید و روغن‌های اضافی را از دست‌هایتان اضافه کنید.

13. شامپو خشک را امتحان کنید

شامپوی خشک می تواند ناجی باشد. این نمی تواند جایگزین شستشوی مرطوب با گلودرد شود، اما می تواند به خشک شدن روغن ها کمک کند و ظاهری تمیزتر به موهای شما بدهد. بسیاری از شامپوهای خشک نیز برای کمک به طراوت و شادابی، رایحه ای را اضافه می کنند.

نکته منفی این است که شامپوهای خشک باقیمانده‌هایی را اضافه می‌کنند که می‌تواند موها و پوست سر شما را کثیف و کثیف کند. همچنین موهای شما را خشک می کند، بنابراین بهتر است فقط هر از چند گاهی از آن استفاده کنید و روز بعد آن را کاملا بشویید تا از تحریک و آسیب جلوگیری کنید.

14.مرطوب کنیم یا نه؟

اگر موهای چرب دارید، ممکن است بخواهید یک نرم کننده سبک اضافه کنید.

نرم کننده سبک می تواند به بازسازی و متعادل کردن رطوبت پوست سر شما کمک کند بدون اینکه آن را در حالت تولید بیش از حد قرار دهد. موهای چرب اغلب نتیجه دریافت پیام هایی برای تولید روغن بیشتر از پوست سر است زیرا موها در اثر محصولات مختلف خشک می شوند.

موهای چرب ممکن است به دلیل آبکشی ضعیف پس از استفاده از محصولات در طول فرآیند شستشوی مو باشد.

ممکن است بخواهید ابتدا حالت دهنده و در مرحله دوم شامپو بزنید تا باقی مانده های اضافی را از بین ببرید یا فقط نرم کننده سنتی خود را از بین ببرید و یک اسپری حالت دهنده را امتحان کنید (فقط روی انتهای خود).

15. از شامپو خشک DIY استفاده کنید

شامپوی خشک ندارید و به مقدار کمی نیاز دارید؟ نشاسته ذرت یا پودر بچه جایگزین های کلاسیک DIY هستند . افزودن پودر کاکائو می تواند باعث ناپدید شدن آن در موهای تیره شود.

16. حالت عمیق با روغن نارگیل

دفعه بعد که درمان با روغن نارگیل را انجام دادید، پوست سر خود را نادیده نگیرید . این درمان می تواند به برداشتن چربی از روی پوست سر و ریشه کمک کند و در عین حال مقداری آبرسانی عمیق به آن اضافه کند.

17. با سرکه سیب بشویید

از فواید سرکه سیب استفاده کنید. هنگامی که به درستی رقیق شود، شستشوی سرکه سیب می تواند به حذف تجمع محصول، متعادل کردن pH پوست سر و کاهش موخوره کمک کند.

18. شامپو با روغن درخت چای

آمطالعه 2002منبع مورد اعتماددریافت که روغن درخت چای ضد باکتری شوره سر را بهبود می بخشد، خارش را کاهش می دهد و چربی را بهبود می بخشد. به دنبال شامپویی باشید که حاوی روغن درخت چای به عنوان یکی از مواد فعال آن باشد تا اثر کامل را داشته باشید.

19. شستشوی خود را حول تمرینات خود برنامه ریزی کنید

این احتمالاً ناگفته نماند، اما عرق کردن باعث پخش شدن چربی‌ها می‌شود و می‌تواند موهای شما را کمتر از طراوت جلوه دهد. سعی کنید شامپو زدن خود را حول عرق‌آورترین تمرین‌هایتان برنامه‌ریزی کنید تا از هر شستشو بیشترین بهره را ببرید.

20. پس از پوشیدن کلاه یا کلاه ایمنی بشویید

کلاه، کلاه ایمنی، روسری و سربند می توانند روغن را پخش کنند و گرما را به دام بیندازند. موهای کلاه و عوارض آن را با شستشوی سریع از بین ببرید. یا از لوازم جانبی سر برای طولانی کردن زمان شستشوی بعدی خود استفاده کنید.

21. فندق جادوگر را بمالید

این معجون به طرز شگفت انگیزی برای موهای کثیف مفید است. فندق جادوگر می تواند خارش را تسکین دهد، منافذ تولید کننده روغن را ببندد و التهاب ناشی از شوره سر، عدم تعادل pH یا سایر اختلالات پوست سر را کاهش دهد. همچنین برای استفاده در پوست سر حساس به اندازه کافی ملایم است.

22. هر چند وقت یکبار آن را فرسوده کنید

عقب کشیدن مداوم موهایتان می تواند باعث شود چربی پوست سرتان سریعتر پخش شود و موهایتان چرب تر به نظر برسد. اجازه دهید یال شما هر از چند گاهی رام نشده پرسه بزند تا زمان بین شست و شوها طولانی شود.

این به ویژه اگر موهای خود را در روز اول پس از شستشو رها کنید و یک روز قبل از شستن موهای خود را بپوشید، بسیار خوب عمل می کند.

23. به سراغ چای سبز بروید

این نوشیدنی قوی برای موهای شما نیز مفید است. عصاره چای سبزنشان داده شده استمنبع مورد اعتمادبرای کاهش تولید سبوم و تغذیه پوست در صورت استفاده موضعی. کار را برای خود آسان کنید و شامپویی را انتخاب کنید که حاوی آن باشد.

24. گره بالایی را در آغوش بگیرید

گاهی اوقات ساده تر است که با آن مبارزه نکنید. از روغن های موجود در موهای خود با یک گره براق به نفع خود استفاده کنید. بعلاوه، روغن های طبیعی به آبرسانی موهای شما کمک می کند و فردای روز بهتری به موهای شما می بخشد.

25. با عسل شیرین کنید

اگر اجازه داده اید که روغن واقعاً از دستتان خارج شود، ماسک عسل به لطف خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی خود می تواند به تسکین پوست سر و پیشگیری یا درمان شوره سر کمک کند.

یک مطالعه در سال 2001 نشان داد که مخلوط ساده 90 درصد عسل خام و 10 درصد آب به کاهش علائم درماتیت سبورئیک مانند خارش، قرمزی، پوسته پوسته شدن و تولید بیش از حد روغن کمک می کند.

فروشگاه اینترنتی پوست کالا
فروشگاه اینترنتی پوست کالا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋