پول اکسین

پول اکسین

فروش تجهیزات استخر،سونا و جکوزی

فیلتر شنی استخر چیست؟

فیلتر شنی استخر یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین دستگاه‌های تصفیه آب به شمار می‌رود. این نوع فیلتر به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما یکی از رایج‌ترین استفاده‌های آن تصفیه آب استخر خانگی و جکوزی است. به همین دلیل در حال حاضر فیلتر استخر شنی خانگی بیشتر از سایر موارد مورد توجه قرار دارد. البته استفاده از فیلتر شنی در استخرهای پرورش ماهی نیز بسیار زیاد است.
در ادامه مطالب ما تصمیم داریم در رابطه با فیلتر استخر شنی، کاربردها و انواع آن توضیحات بیشتری را ارائه دهیم. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با موارد نام برده می‌توانید تا انتهای مطالب به همراهی خود با ما ادامه دهید. 

فیلتر شنی استخر چیست؟ چه کاربردی دارد؟

فیلتر شنی یک نوع وسیله برای تصفیه آب است. از آنجایی که تصفیه آب استخرها بسیار مهم و دارای اهمیت می‌باشد امروزه روش‌های متنوعی برای این منظور وجود دارد که استفاده از فیلتر شنی نیز یکی از این موارد به شمار می‌رود. فیلتر شنی مناسب برای استخر طی فرایندی به نام فیلتراسیون همه ذرات مضر در آب را گرفته و آن را کاملا صاف و زلال می‌کند. به این ترتیب امکان استفاده دوباره آب برای استخر فراهم می‌شود.

فیلتر استخر شنی از یک سری بسترهای لایه‌بندی شده سیلیسی تشکیل می‌شود. به عبارت دیگر بخش اصلی فیلتر شنی مناسب برای استخر را شن یا سلیس تشکیل می‌دهد. در واقع نحوه طراحی و سازوکار فیلتر شنی به نحوی است که با عبور آب از درون آن ذرات اضافی موجود در ترکیبات آب حذف می‌شود.

هنگامی که آب از یک طرف به داخل فیلتر راه می‌یابد از درون شن یا سیلیس موجود در آن عبور کرده و در حین عبور شن، خاک، ذرات ریز و آلوده و هر چیز اضافی دیگر حتی میکروب‌ها را جای می‌گذارد و کاملا صاف و شفاف شده و از طرف دیگر خارج می‌شود. البته باید متذکر شویم که فیلتراسیون آب با استفاده از فیلتر شنی به منزله استریل کردن آن نیست. بنابراین نباید تصور کرد که آب استخر فیلتراسیون شده با استفاده از فیلتر شنی قابل مصرف است.

 

بکواش فیلتر چیست؟

با توجه به توضیحات ارائه شده در مبحث قبلی می‌توان نتیجه گرفت که  فیلتر شنی استخر با توجه به نوع سازوکاری که دارد، در طول زمان باید سرویس و تمیزکاری شود. زیرا سیلیس و شن‌های داخل دستگاه به دلیل قرار گرفتن در مجاورت آلودگی‌های داخل آب و جذب آن به خود کثیف شده و کیفیت کارایی اولیه خود را دست می‌دهند. پس برای رفع مشکل باید هر چند وقت یک بار باید بکواش شوند.
منظور از بکواش همان شستشوی فیلتر شنی است که تحت فرآیندی خاص صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر فرایند بکواش حالت عکس فیلتراسیون دارد. به نحوی که آب از پایین وارد دستگاه شده و از طرف بالا تخلیه می‌شود.

فیلتر شنی چه کاربردی دارد؟

فیلتر شنی یک مزیت بسیار مهم نسبت به دیگر موارد دارد. مزیت فوق این است که در هیچکدام از مدل‌های این نوع فیلتر از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود. بلکه این دستگاه با طی کردن یک فرایند کاملا طبیعی وظیفه‌ای که بر عهده دارد را انجام می‌دهد. بنابراین ایجاد کوچکترین تغییر در ساختار آب، آن را فیلتر می‌کند. همین امر همواره آن را در کانون توجه قرار داده است.
همانطور که در مطالب قبلی نیز عنوان کردیم یکی از مهمترین و رایج‌تربن کاربردهای فیلتر شنی فیلتراسیون آب انواع استخر است. اما باید بگویم که این نوع فیلتر استفاده گسترده‌تری دارد و علاوه‌بر گزینه‌های ذکر شده در موارد دیگری نیز به کار می‌رود که برخی از رایج‌ترین‌ها آن‌ها به شرح زیر است:


•    زلال و شفاف سازی آب انواع استخر
•    تصفیه آب استخرهای پرورش ماهی و دیگر جانوران آبزی
•    تصفیه آب برج های خنک کننده
•    تصفیه آب شرب
•    تصفیه آب نیروگاه‌ها
•    تصفیه آب منبع چاه
•    تصفیه آب رودخانه‌ها
•    انواع فیلتر شنی مناسب برای استخر


فیلتر شنی استخر خانگی یا غیره در انواع و اقسام مختلفی با اشکال ظاهری متفاوت وجود دارد و مبنای تقسیم‌بندی آن‌ها نیز عوامل مختلفی هستند. اما به طور کلی مهمترین معیار جهت تقسیم‌بندی انواع فیلتر شنی استخر شامل میزان فشار کاری و نحوه فیلتراسیون است. بر اساس معیار نام برده انواع فیلتر شنی شامل موارد زیر می‌باشد.

 

•    فیلتر شنی  استخر تند
فیلتر شنی استخر تند دارای سبک طراحی متفاوتی از مورد معرفی شده قبلی است. به عبارت دیگر در این نوع فیلتر سیلیس آن درون مخزنی بسته قرار دارد و از اینرو آب استخر به منظور تسویه باید تحت فشار پمپ از بستر سیلیس آن عبور کند. به همین دلیل برای استفاده از این نوع فیلتر نیاز به اعمال فشار خارجی و در نتیجه نصب پمپ است. معمولا سبک طراحی فیلتر شنی تند به شکلی صورت می‌گیرد که در آن از چند نوع سیلیس با سایزهای مختلف استفاده می‌شود. مزیت فیلتر شنی نسبت به تند در این است که دیگر نیاز به صرف انرژی جهت اعمال فشار را ندارد. در صورتی که فیلترهای شنی تند برای فیلتراسیون هم نیاز به پمپ و هم اعمال فشار به واسطه پمپ دارند.

•    فیلتر استخر شنی نرخ بالا
فیلتر استخر شنی نرخ بالا از دانه‌های سیلیس بزرگتر تولید می‌شود. به همین دلیل عبور آب از درون لایه‌های سیلیس با سرعت بسیار بالا و افت فشار کم صورت می‌گیرد. باید بگویم که فیلتر شنی نرخ بالا همان فیلتر شنی تند است. منتهی این فیلتر اغلب برای استخرهای کوچک و در مواردی که تعداد شناگر کمتری دارند قابل استفاده است. همچنین نسبت به موارد نام برده قیمت بسیار مناسب‌تری دارد و حجم آب عبوری آن نیز کمتر است.

خرید فیلتر شنی استخر
 در حال حاضر روش‌های متداولی برای خرید فیلتر شنی استخر وجود دارد. از آنجایی که وجود فیلتر تصفیه آب برای استخر امری کاملاً ضروری و واجب است و همچنین آبی که جهت شنا و برای پرورش ماهی درون استخر ریخته می‌شود باید حداقل تمیزی و پاکیزگی را داشته باشد. همه کسانی که به نوعی دارای استخر خانگی هستند و یا استخرهای پرورش ماهی دارند و همچنین کسانی که در منزل خود جکوزی دارند اغلب این نوع فیلتر را به موارد دیگر ترجیح می دهند.

اما به طور کلی برای خرید فیلتر شنی باید به موارد متعددی توجه کرد که مهمترین آنها شامل نوع فیلتر، نوع کاربرد، حجم فشار کار، جنس بدنه، قیمت و غیره است. به این ترتیب نباید در هنگام خرید این محصول صرفاً همه توجه و تمرکز خود را بر روی قیمت آن گذاشت. بلکه برای خرید محصولی مناسب و کاربردی باید به عوامل نامبرده دیگر نیز توجه کرد. از اینرو قبل از انتخاب و خرید باید در این باره خوب تحقیق کرده و به اندازه کافی راهنمایی و مشاوره دریافت کرد.

 

 نتیجه گیری


فیلتر شنی استخر یک نوع وسیله برای تصفیه آب استخر جکوزی و سایر موارد مشابه است. این وسیله هم کاربرد خانگی دارد و هم برای کسانی که در زمینه پرورش ماهی فعالیت دارند قابل استفاده است.
به طور کلی فیلتر استخر شنی در انواع و اقسام مختلف با ویژگی‌ها و مشخصات خاص تولید و عرضه می‌شود. همچنین این نوع فیلتر از قیمت بسیار مناسبی برخوردار بوده و مهمتر از همه اینکه برای تصفیه آب نیاز به هیچ ماده شیمیایی دیگری ندارد. بلکه فرآیند کاملا طبیعی را طی می‌کند و از این نظر بیشتر از سایر موارد مورد توجه قرار دارد.

پول اکسین
پول اکسین فروش تجهیزات استخر،سونا و جکوزی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋