pomonox

pomonox

زمان استفاده از ام دی اف در مقابل چوب جامد

یکی از سوالاتی که بیشتر از من پرسیده می شود این است، "هی، از چه متریالی برای ساخت ... استفاده کردی". بنابراین امروز من تمام اصول اولیه MDF (تخته فیبر با چگالی متوسط ​​در مقابل چوب جامد) را تجزیه می کنم. من قصد دارم در مورد هر یک، مزایای هر گزینه، جایی که بیشتر استفاده می شود و در پروژه های خود استفاده کرده ام، مرور کنم. برای تبدیل شدن به متخصص مواد آماده هستید؟ هک بله!

 

جهت اطلاع از تفاوت لترون و ام دی اف و آشنایی با انواع کابینت ام دی اف به سایت پومونوکس مراجعه کنید.

 

چوب جامد

درباره چوب: اول، همیشه می توانید با چوب جامد بسازید. اگر چیزی است که می خواهید لکه دار کنید یا ظاهر چوب واقعی را می خواهید، این انتخاب خوبی است.

 

چوب جامد می تواند شامل گره ها و عیوب باشد. تخته ها ممکن است کاملاً صاف نباشند و می توانند کمی اضافه وقت منقبض یا منحرف شوند. گرانتر هم هست

 

* کاج مفصل انگشتی شکل دیگری از چوب است که من گاهی اوقات از آن استفاده می کنم که قطعات چوبی است که به هم متصل می شوند تا یک قطعه بلندتر را تشکیل دهند.

 

* تخته سه لا شکل دیگری است و از ورقه های روکش چوبی تشکیل شده است که به یک تکه جامد به هم چسبیده اند. در گریدهای مختلف وجود دارد و قابل لکه گیری است، اما لبه های آن ناتمام است و به راحتی می تواند خرد شود.

 

 

چوب کاج برای راه راه دیوار، چوب جامد برای قفسه های شناور، ام دی اف برای قرنیز و تزئینات پنجره

 

MDF یا تخته فیبر با چگالی متوسط

ام دی اف از چوب ساخته شده است! این در واقع چوب بازیافتی است بنابراین برای محیط زیست نیز مفید است. برای ساخت MDF، سازندگان ضایعات چوب باقیمانده از تولید تخته‌ها و تیرهای چوبی را که معمولاً ممکن است در نهایت سوخته یا در محل دفن زباله به پایان برسد، برمی‌دارند و با افزودن چسب و حرارت/فشار آن را به MDF تبدیل می‌کنند. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد ام دی اف آورده شده است.

 

 

فواید:

 

-نتیجه تخته‌ای است که سرتاسر صاف و بدون گره یا نقص است.

 

- برای نقاشی عالی است زیرا تخته ها کاملاً صاف هستند.

 

-MDF در سرتاسر بسیار سازگار است، بنابراین لبه های برش صاف به نظر می رسند و می توانید از روتر برای به دست آوردن لبه های تزئینی استفاده کنید.

 

- ام دی اف ارزانتر از چوب جامد و تخته سه لا است.

 

جایی که استفاده می شود:

ام دی اف در بسیاری از فضاهای خانه ما استفاده می شود. می‌توانید آن را در کابینت‌ها، مبلمان، قالب‌سازی/تریم‌کاری، قطعات در و لوازم فروشگاه پیدا کنید.

 

در چه پروژه هایی از ام دی اف استفاده کرده ام؟

 

آن تخته های آماده و صاف کشتی را که در قسمت شومینه استفاده کردم را به خاطر دارید؟ من در اینجا از ام دی اف استفاده کردم زیرا می خواستم ظاهری مدرن و صاف و بدون گره داشته باشم و آنها نسبت به چوب جامد مقرون به صرفه تر بودند.

 

 

من در حال حاضر پله هایم را با ام دی اف کوتاه می کنم. من به برخی از گزینه های چوب جامد نگاه کردم، اما نقص هایی وجود داشت و من نیاز داشتم که تخته هایم کاملاً صاف باشند. همچنین بردهای من دارای یک لبه گرد کمی بودند بنابراین حتی نیازی به خرید روتر نداشتم.

 

 

درب انبار من از ورق ام دی اف 3/4 ساخته شده و روی آن تخته های ام دی اف قرار گرفته است. من آن را کاملاً صاف می‌خواستم و نمی‌خواستم به مرور زمان تاب بخورد.

 

 

 

 

یک درب انبار مدرن بسازید

تزئینات پنجره و قرنیز من هم ام دی اف است

 

*اگر قصد دارید از ام دی اف در مناطق دارای رطوبت (مانند حمام یا اطراف سینک) استفاده کنید، می توانید ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت تهیه کنید، اما فقط مطمئن شوید که تمام لبه ها را آماده کرده و رنگ کنید تا مانعی وجود داشته باشد که آب نتواند از آن عبور کند.

pomonox
pomonox

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋