pomonox

pomonox

درب کابینت آشپزخانه ام دی اف در مقابل چوب

اگر در حال بازسازی کابینت خود هستید، یکی از دغدغه های اصلی که باید با آن دست و پنجه نرم کنید، انتخاب بهترین متریال موجود در بازار است. سنتی یا معاصر، رنگ آمیزی یا استفاده از لمینت ها، سخت افزارهای برس خورده یا صیقلی - همه این موارد در زیبایی به یک اندازه مهم هستند، اما متریالی که برای ساخت و ساز استفاده می کنید انتخابی حیاتی است زیرا طول عمر کابینت شما را نیز تعیین می کند. به عنوان عملکرد و نگهداری آن.

 

برای صاحبان خانه هایی که در حال ساخت و ساز، بازسازی یا به سادگی به کابینت خود تغییری تازه می دهند، دانستن تفاوت بین مواد محبوب موجود در بازار ضروری است.

 

در زیر دو مورد از پرکاربردترین مواد برای درب کابینت، چوب جامد و ام دی اف را به شما معرفی می کنیم.

 

ام دی اف در مقابل کابینت های چوبی

آشپزخانه معاصر با کابینت ام دی اف دانه چوب و میز کوارتز سفید

دو نوع چوب برای استفاده در ساخت و ساز وجود دارد، یکی چوب جامد که به سادگی مربوط به چوب طبیعی است، در حالی که (2) چوب مهندسی شده یا چوب دست ساز. چوب مهندسی شده که به عنوان چوب کامپوزیت یا چوب ساخته شده نیز شناخته می شود، از چوب طبیعی مشتق شده است. این شامل طیف گسترده ای از محصولات است که با اتصال الیاف، رشته ها، روکش ها و ذرات چوب طبیعی با چسب و رزین تولید می شود.

وقتی صحبت از ساخت درب کابینت آشپزخانه می شود، هر دو نوع چوب اغلب با هم استفاده می شوند - چوب جامد و ام دی اف، یک نوع محبوب از چوب مهندسی شده درجه بالا.

 

برای آشنایی بیشتر با راهنمای ما در مورد چوب جامد و ام دی اف، همراه با برخی از مزایا و معایب آنها، به شما کمک می کند تا بهترین متریال درب کابینت را برای خانه خود انتخاب کنید.

 

چوب جامد

آشپزخانه معاصر با کابینت‌های چوب جامد، کف‌پوش جزیره‌ای کوارتز روی میز

چوب جامد ماده اولیه ساختمانی است که در مبلمان و کاربردهای بیرونی داخلی استفاده می شود. طبق تعریف، چوب جامد قطعه ای از الوار طبیعی است که از گونه های مختلف درختان به دست می آید. چوب جامد ممکن است چوب نرم یا چوب سخت باشد و هر دو نوع را می توان در اهداف ساختاری و تزئینی استفاده کرد. چوب نرم لزوما نرمتر از چوب سخت نیست، به همان ترتیب که اولی چگالی کمتری نسبت به دومی دارد. چوب سخت از درختان خزان پذیر یا درختانی که سالانه برگ های خود را می ریزند به دست می آید، در حالی که چوب نرم از درختان مخروطی یا درختانی که در تمام طول سال همیشه سبز می مانند.

 

چوب جامد فضاهای توخالی ندارد به همین دلیل به آن جامد می گویند. فقط از چوب ساخته شده است. از طرف دیگر محصولات چوبی مهندسی شده شکلی از "محصولات مبتنی بر چوب" هستند. این ماده کامپوزیتی است که از چسباندن الیاف، رشته ها و روکش های چوب واقعی با چسب و رزین به یکدیگر ساخته می شود.

 

کابینت های آشپزخانه چوب جامد حرفه ای

زیبایی طبیعی با ارزش ترین کیفیت کابینت آشپزخانه با چوب جامد زیبایی متمایز آن است. هیچ ماده دیگری نمی تواند با ظاهر زیبای طبیعی چوب جامد برابری کند. اکثر مردم به الگوی دانه‌بندی طبیعی آن جذب می‌شوند، که در صورت رنگ‌آمیزی می‌توان آن را بیشتر برجسته کرد.

 

علاوه بر این، زیبایی بی‌نظیر چوب جامد می‌تواند فورا احساسی دلپذیر، گرم و دنج‌تر به خانه بدهد. فقط چیزی در مورد چوب جامد وجود دارد که می تواند به فضا احساس "خانگی" بدهد و بیشتر صاحبان خانه این کمبود را در سایر مواد مصنوعی مانند فولاد ضد زنگ یا چوب چند لایه که معمولاً احساس "بالینی" بیشتری ایجاد می کند، می دانند.

 

البته، هر گونه چوب دارای ویژگی های زیبایی شناختی متفاوتی است - بلوط سفید بهتر از بلوط قرمز به نظر می رسد، کابینت های چوب گیلاس در مقایسه با افرا که سبک تر است، رنگ گرم تری دارند. اما به طور کلی، چوب جامد بهترین انتخاب برای صاحبان خانه است که زیبایی و سبک را بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل هستند.

دوام فوق العاده و استحکام قابل اعتماد - چوب جامد یکی از قوی ترین و محکم ترین مصالح ساختمانی در بازار است. برای سال ها، دوام چشمگیر آن نه تنها برای استفاده داخلی بلکه برای استفاده بیرونی و ساختاری نیز ثابت و آزمایش شده است. به طور طبیعی سخت است و می تواند سال ها استفاده را تحمل کند.

 

هر گونه چوب دارای سطوح متفاوتی از استحکام است. این بسیار مفید است زیرا می توانید نوع مناسبی را انتخاب کنید که متناسب با برنامه مورد نظر شما باشد. به عنوان مثال، بلوط بسیار قوی تر از سدر است، بنابراین ماندگاری بیشتری دارد و در برابر سایش و پارگی روزانه انعطاف پذیرتر است و آن را به یک ماده عالی برای کابینت تبدیل می کند.

 

آشپزخانه سنتی با کابینت های شیکر چوب گیلاس و کانتر کوارتز

 

طول عمر طولانی - اگر به دنبال ماده ای هستید که برای چندین دهه دوام داشته باشد، چوب جامد یک انتخاب عالی است. در واقع کابینت های آشپزخانه با چوب جامد دارای عمر متوسط ​​50 سال هستند، البته به شرطی که به خوبی ساخته شوند. از آنجایی که هر گونه چوب دارای سطوح مختلف استحکام است، طول عمر آن نیز با یکدیگر متفاوت است.

 

انعطاف پذیری، تطبیق پذیری و سفارشی سازی - چوب جامد را می توان به راحتی به روش های متعدد سفارشی کرد. می توان آن را به اشکال مختلف تغییر داد، با پرداخت های مختلف و با استفاده از مواد مختلف مانند رنگ، لکه های چوب، لاک، لاک و غیره رنگ آمیزی کرد.

در صورتی که مایل به شناخت بیشتر کابینت ام دی اف هستید و یا می خواهید تفاوت لترون و ام دی اف را درک کنید می توانید روی لینک کلیک کرده و به سایت صنایع چوب احمدی مراجعه کنید.

 

 

منبع: https://designingidea.com/

pomonox
pomonox

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋