plansite9898

plansite9898

بهترین نوع گچ برگ کدام است؟

گچ برگ باتیس

گچبرگ (Gypsum board) در دسته محصولات پانلی (panel) قرار می گیرد .گچ برگ معمولا به اسم عملی پانل گچی (gypsum panel) و به صورت عامیانه دیوار خشک (drywall) ، تخته گچی (plasterboard) و یا دیوار تخته ای (wallboard) و (به اشتباه در ایران به اسم برند کناف knauf ) نامیده میشود.
ساخت و ساز و دکوراسیون‌های مدرن امروزی کارها را زیباتر، راحت‌تر و ایمن‌تر کرده‌است. این مسئله باعث شده تا طراحان و معماران داخلی به جای استفاده از مصالح سنتی از مصالح جدید و به روز استفاده کنند. “گچ برگها” یکی از همین این مصالح ساختمانی مدرن هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی به وفور استفاده می‌گردند. این صفحات روکش‌دار گچی یا “ گچ‌برگ‌ ”  را می‌توان در دیوارها و سقف‌های کاذب برای دکوراسیون استفاده کرد و طرح‌ و مدل‌های مختلف ایجاد نمود. 

صفحات روکش دار گچی  مقاوم در برابر آتش
صفحات روکش داری هستند که گچ آنها حاوی الیاف فایبر گلاس میباشد که صفحات روکش دار را در برابر آتش مقاوم میسازد.
موارد استفاده صفحات روکش دار گچی مقاوم در برابر آتش : دیوار های جداکننده ، پوشش های دیوارهای سنتی ، سقف کاذب و مناطقی که نیاز به مقاومت در برابر اتش وجود دارد. پوشش ستون ، تیرهای فلزی و بتنی

صفحات روکش دار گچی مقاوم در برابر آتش و رطوبت
صفحات روکش داری هستند گچ ان ها حاوی فایبرگلاس و مواد مقاوم در برابر رطوبت بوده و مقوای آن با مواد مقاوم در برابر رطوبت پوشیده شده است.

کناف چیست؟

 
نوعی پانل گچی با روکش کاغذی می باشد که برای ایجاد دیوار کاذب ، سقف کاذب و ایجاد دکور روی سقف و دیوار مورد استفاده قرار میگیرد.کناف در واقع نام یک برند تجاری در پنل های گچی می باشد. این پنل ها در ایران بنام کناف شناخته شده است.نام دیگر پنل های گچی کناف است.نام کناف در اصل نام تجاری سیستم ساخت و ساز خشک ( بدون استفاده از آب ) است.کناف در واقع همان گچ برگ است.

خرید کناف


به دلیل اینکه جنس کناف بسیار سبک است در زمان زلزله ایمن تر خواهد بود و در صورتی که در برابر آتش مستقیم قرار بگیرند در حدود 3 ساعت از خود مقاومت نشان می دهند. از آنجایی که با کمک کناف بار مرده ساختمان کاهش پیدا می کند از هزینه های مربوط به سازه و فوندانسیون هم کاسته می شود. کناف ها در برابر صوت، رطوبت و همچنین حرارت عایق هستند و به راحتی و با سرعت قابل نصب می باشند.خرید و قیمت کناف

تولید انواع سازه کناف در مهام تجارت

کناف دارای سازه هایی با نام رانر و استاد یا U و F است که این قطعات گالوانیزه بر روی سقف (برای اجرای سقف کاذب) و یا زمین (دیوار کناف) متصل می شوند و پانل های کناف بر روی این سازه پیچ می شود. روال کلی اجرای کناف  بدین شکل است. 

انواع سازه ( نام سازه کناف)


سازه ها از لحاظ نوع تولید به دو نوع تقسیم می شوند:

نبشی پرسی
نبشی فابریک
سازه ها از لحاظ نوع ظاهری به دونوع تقسیم می شوند:

نبشی بال مساوی
نبشی بال نامساوی

سازه های بکار رفته در نصب تایل های سقفی
آویز
برای این ساختار آویز های مختلفی وجود دارد که معمول ترین آن ها آویز با مفتول گالوانیزه (به قطر 6 ‏میلیمتر) و فنر دوتایی (جهت تنظیم ارتفاع) می باشد.

نبشی تراز
از نبشی تراز در فصل مشترک دیوار و سقف، به دیوار متصل شده و تراز سقف را مشخص می کند. همچنین، این سازه می تواند نقش باربری داشته باشد و به عنوان اولین تکیه گاه در حاشیه سقف عمل نماید. نبشی تراز در دو نوع ساده و دارای خط سایه ارائه می شود (نوع خط سایه دار، یک شیار آنزثینی در محل اتصال به دیوار ایجاد می کند).

 

plansite9898
plansite9898

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋