piyogymsport

piyogymsport

راهنمای یوگا برای مبتدی ها و معرفی کلاس یوگا آنلاین

یوگا یکی از ورزش هایی است که معمولا افرادی کمتری با آن آشنایی دارند. علاقمندان به این ورزش بعد از آشنایی با آن ممکن است دچار استرس شوند و ندانند از کجا و چگونه باید تمرین های یوگا را انجام دهند. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله درمورد راهنمایی شروع یوگا برای افراد مبتدی صحبت کنیم

ما در زمانی زندگی می کنیم که ذهن و سیستم عصبیمان مدام در حال تحریک شدن است. یوگا شرایط و فضایی را ایجاد می کند که باعث آرامش ذهن و برگرداندن تعادل به زندگی ما می شود.

در سال 2016 Yoga Journal و Yoga Alliance مطالعه ای را انجام دادند به نام Yoga in America آنها دریافتند که 36.7 میلیون نفر یوگا تمرین می کنند. این مقدار نسبت به سال 2012 50 درصد افزایش داشته است! کاملا مشخص نیست که دلیل این رشد پررونق و افزایش محبوبیت یوگا چیست، اما چنین علاقه ای ممکن است به دلیل مزایایی باشد که یوگا برای ذهن و بدن افراد دارد.

 

 

یوگا چه مزایایی دارد؟

یوگا به وضعیت فیزیکی بدن شما کمک می کند. البته این مورد جزو مزایای واضح آن است. حرکات یوگا می تواند به افزایش:

انعطاف پذیری

استحکام و قدرت

تحرک

تعادل هم کمک کند.

در طول یوگا ، بدن شما طیف وسیعی از حرکات را انجام می دهد که می تواند با دردهای مرتبط با تنش و استرس یا عادات بد بدنی مقابله کند. یوگا نه تنها به شما و بسیاری از ورزشکاران کمک می کند تا از بدن خود آگاه شوند ، بلکه به شما امکان می دهد این عدم تعادل ها را برطرف کنید.

یوگا به استرس و آرامش کمک می کند

یکی دیگر از فواید اصلی یوگا این است که به استرس کمک می کند. انباشت استرس می تواند باعث شود سیستم عصبی شما دائماً در حال کار بیش از حد باشد  و آرام شدن ، تمرکز و خوابیدن را دشوار می کند. تمرینات تنفسی که در طول یوگا انجام می دهید ، می تواند به کاهش ضربان قلب شما کمک کرده و سیستم عصبی شما را به حالت آرامش منتقل کند. همچنین باعث بهبود خواب و افزایش تمرکز می شود.

برای افرادی که سابقه یوگای بیشتری دارند ، اثرات تمرین فراتر از بدن می رود. یوگا می تواند به شما در ارتباط عمیق تر با هدف شما و آگاهی از زندگی در زمان حال کمک کند.

توصیه هایی برای مبتدی ها در یوگا

شروع هر فعالیت جدید می تواند همراه با استرس و هیجان باشد. شروع تمرینات یوگا نیز از این امر مستثنی نیست.

یوگا را از کجا شروع کنیم؟

همانطور که انواع مختلفی از سبک های یوگا وجود دارد ، گزینه های متعددی نیز وجود دارد که درکلاس های یوگا ارائه می شود. فضایی برای تمرین پیدا کنید که دسترسی به آن آسان باشد و کلاسهایی متناسب با برنامه شما ارائه دهد. می توانید یوگا را در باشگاه، سالن های ورزشی، استودیوهای یوگا و یا با شرکت در کلاس های آنلاین و با مربی خصوصی شروع کنید.

هدف خود را اینگونه تنظیم کنید که در چند ماه اول تمرین ، هفته ای یک تا دو کلاس داشته باشید. شما به تدریج متوجه مزایای جسمی و روحی تمرینات خواهید شد. زمان معمول یک کلاس گروهی 60، 75 یا 90 دقیقه است. معلم شما را برای تنفس صحیح و اجرای درست حرکات یوگا که به آنها آسانا گفته می شود راهنمایی می کند.

کلاس یوگا آنلاین

خوشبختانه ورزش هایی مانند پیلاتس و یوگا را می توانید در خانه و به صورت آنلاین هم شروع کنید. مزیت این کلاس های آنلاین این است که مجبور نیستید در ترافیک شهرتان برای رفتن به باشگاه زمان بگذارید. چه چیزی بهتر از این که در آرامش و خلوت خانه ی خودتان حرکات یوگا را زیر نظر مربی اجرا کنید.

یکی از بهترین کلاس های آنلاین یوگا که می توانیم به شما معرفی کنیم کلاس های پیوجیم است. پیوجیم مرکز آموزشی ورزشی است که در حال حاضر کلاس های آنلاین پیلاتس و یوگا را ارائه می دهد. شما می توانید با هزینه ای معقول و به صرفه در این کلاس ها ثبت نام کنید.

چگونه بعد از شروع یوگا در آن پیشرفت کنیم؟

تکرار و ثبات کلید پیشرفت است. پس از پیدا کردن سبک ، معلم و مکان مناسب برای خودتان ، این نکات را امتحان کنید:

هنگامی که در حرکات اصلی یوگا احساس راحتی کردید، تمرین خانگی را شروع کنید.

سعی کنید در کلاس های یوگا شرکت کنید. با راهنمایی معلمان می توانید جنبه های خاصی از تمرین یوگا را با جزئیات بیشتری تجزیه کنید.

به احساسات خود در زمانهایی که از تمرین دور هستید تجه کنید. این می تواند به شما در شناخت بیشتر فواید یوگا کمک کند.

تأثیرات مثبت ارزش تمرین را برجسته می کند و به عنوان انگیزه ای برای تمرین مداوم شما عمل می کند.

 

 

 

piyogymsport
piyogymsport

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋