پیشی

پیشی

پیشیِ فیلمباز ...
 ۲ نفر را دنبال می کند

معرفی سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان

سریال شبکه نمایش خانگی خاتون که از تیر 1400 منتشر میشود، جدیدترین ساخته تینا پاکروان و همچنین نخستین سریال شبکه نمایشی وی محسوب میشود. در ادامه با پیشی همراه باشید تا به معرفی سریال خاتون بپردازیم.

 

تینا پاکروان در سال ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمد. کارشناسی کارگردانی سینما را از دانشکدهٔ سینما و تئاتر گرفت. او فعالیت سینمایی را از کار در مجلهٔ سینمایی گزارش فیلم در سال ۱۳۷۴ آغاز کرد و در ادامه، با مجلاتی مانند ابرار سینمایی و صدا، دوربین، حرکت و هفته‌نامهٔ فکور همکاری داشته‌است.

تینا پاکروان در ۱۸ سالگی در فیلم یاس‌های وحشی به کارگردانی محسن محسنی‌نسب به‌عنوان منشی صحنه فعالیت داشت. در فیلم سگ‌کشی بهرام بیضایی دستیار کارگردان بوده و در ادامه، در مجموعهٔ تلویزیونی تعطیلات نوروزی شبکه دو برنامه‌ریز و جانشین مدیر تولید، در مجموعهٔ تلویزیونی راز سکوت برنامه‌ریز و جانشین مدیر تولید بوده‌است.

او برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت و در دانشگاه یوسی‌ال‌اِی (UCLA) ایالات متحدهٔ آمریکا در رشتهٔ سینما چند واحد درسی گذراند. او در این میان دو فیلم کوتاه ساخت: رؤیا با بازی بهزاد فراهانی و مژگان ربانی، و همچنین اکتور اکتور که در آمریکا ساخت. یک فیلم مستند هم به نام همراه با ایرانیان برای شبکهٔ جهانی جام جم ساخته که در آن به زندگی ایرانیان مقیم لس آنجلس و سان فرانسیسکو پرداخته‌است.

او پس از بازگشت به ایران، در مجموعه تلویزیونی کلاه پهلوی به‌عنوان مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان با سید ضیاءالدین درّی همکاری کرد. سپس در فیلم سنتوری به‌عنوان مدیر تولید با داریوش مهرجویی همکاری کرد. در فیلم وقتی همه خوابیم به کارگردانی بهرام بیضایی و فیلم اخراجی‌ها ۲ به کارگردانی مسعود ده‌نمکی مدیر تولید و برنامه‌ریز بوده‌است.

بازیگران سریال خاتون

در سریال خاتون اسامی بازیگرانی همچون اشکان خطیبی , بابک کریمی , بهناز جعفری , بیژن امکانیان , پژمان بازغی , رویا نونهالی , ستاره اسکندری , ستاره پسیانی , سروش صحت , شبنم مقدمی , غزل شاکری , مهران غفوریان , نگار جواهریان , هادی تسلیمی ، مهران مدیری ، پانته‌ آ پناهی ها ،  مهدی قربانی ، آیدا ماهیانی ،  ،مهتاب ثروتی ، محمد رضا شریفی نیا ، صالح میرزاآقایی ، بانیپال شومون ، داریوش موفق، فرخ نعمتی، مجید نوروزی،  علیرضا مهران و.. به چشم می خورد.

گفته می‌شود نگار جواهریان در نقش خاتون، بازیگر اصلی این سریال است و مهران مدیری، حامد کمیلی و اشکان خطیبی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

 

خلاصه داستان سریال خاتون

داستانی زنی از زنان این سرزمین را روایت می‌ کند که روزی روزگاری برای زندگی جنگیده‌ اند. تاریخ ایران با همه فراز و فرود‌هایش در زندگی تک‌ تک ایرانی‌ ها جریان دارد و سریال تاریخی خاتون هم به داستانی در همین‌ باره پرداخته؛ روایت زیروبم‌ های خانواده‌ ای که اوایل شهریور 1320 قصه‌ شان آغاز شده و در دوران اشغال ایران توسط متفقین دچار تحولاتی می‌ شود.

 

دانلود سریال خاتون از کدام سایت؟

هکس دانلود وبسایت فیلم و سریال های ایرانی و خارجی با عرضه محصولات خانگی گزینه خوبی برای دانلود این سریال میباشد. میتوانید برای دانلود سریال خاتون از هکس دانلود استفاده کنید.

 

تاریخ پخش سریال خاتون

خاتون به کارگردانی تینا پاکروان قرار است تیر 1400 به گفته برخی از عوامل منتشر خواهد شد.

 

لینک های کوتاه این مقاله : h3x.ir/idat-khatoonbit.ly/3w56EIw

پیشی
پیشی پیشیِ فیلمباز ...

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋