Physics

Physics

در اینجا می توانید واقیت فیزیک را ببینید
توسط ۱۴ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

آیا بزرگترین راز نظریه ی کوانتومی حل می شود؟

 

یک ذره ی بنیادی وقتی به آن نگاه نمیکنیم کجاست؟ فیزیک کوانتوم احتمالاً پاسخ میدهد: تقریباً همه جا. یه ذره غیر قابل مشاهده اثری کوچک از واقعیت و درخششی از وجود است. استعاره ی مناسبی برای آن وجود ندارد زیرا هم بر حسب تعریف و هم از نظر طبیعی گنگ و مبهم است. و وقتی که با دقت به آن بنگرید، تبدیل به یک ذره ی واقعی میشود و میتوان آن را به زبان آورد و برایش مکانی خاص تعریف کرد.

این تعریف کاملاً نامعقول به نظر میرسد. در صورتی که آزمایش های زیادی که در بهترین دوره ی عصر اخیر قلمروی میکروسکوپی را مورد تحقیق و بررسی قرار داده اند، این نتیجه را تایید می کنند که وقتی توجه نمیکنید دنیا مبهم و نا مشخص می شود. تنها با نگاه کردن به اجسام، مورد بررسی قرار دادن و اندازه گیری است که آنها را برای واقعی تشخیص داده شدن تنظیم می کنیم.

آلبرت اینشتین نسبت به این مسئله بی تفاوت بود و با منظور خاصی این سوال را مطرح میکرد که آیا وقتی کسی به ماه نگاه نکند، وجود دارد؟ اما اینشتین همیشه مخالفت های موذیانه ای با نظریه ی کوانتومی داشت. از آن زمان تا به حال برای بسیاری از فیزیکدانان این مسئله مربوط به فرو رفتن در تردیدهای فلسفی شده است. ریاضیات کار میکند و جایگزین واقعی دیگری وجود ندارد. پس با آن کنار بیایید و از ریاضیات استفاده کنید.

بجز این، ممکن است امروزه جایگزینی وجود داشته باشد. تغییری جدید در نظریه ی کوانتومی استاندارد نه تنها نوید خلاص شدن واقعیت از دید ناظرش را میدهد، بلکه به بسیاری از مسائل حل نشده ی کیهان شناسی، از جمله چگونگی کارکرد سیاهچاله ها تا ماهیت انرژی تاریک و تا اینکه چرا زمان فقط در یک جهت جریان دارد، پاسخ می دهد. آنجلو باسی فیزیکدان کوانتومی میگوید: این جایگزین قابلیت ارائه ی راه خروجی بسیار معقولی از چنین مشکلی را دارا میباشد…

Physics
Physics در اینجا می توانید واقیت فیزیک را ببینید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋