Physics

Physics

در اینجا می توانید واقیت فیزیک را ببینید
توسط ۱۴ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

آزمایش باکتری شرودینگر!

 

به گزارش بیگ بنگ، معمولأ فیزیک کوانتومی را بصورت مجموعه‌ای از قوانین برای کنترل رفتار چیزهای بسیار کوچک توصیف می‌کنیم: ذرات سبک، اتم‌ها و اشیاء به شدت کوچک. دنیای بزرگتر در مقیاس باکتری (که در مقیاس ما نیز هست – قلمرو پرهرج و مرج زندگی) جایی در نزدیکیِ این عجایب. “جاناتان اوکالاگان” گفت این همان چیزی بود که فیزیکدان اروین شرودینگر در زمان آزمایش فرضی گربه‌ شرودینگر مطرح کرد. در آن آزمایش فکری، یک گربه در یک جعبه در معرض ذرات رادیواکتیو قرار گرفت و تا زمانی که جعبه باز نمی‌شد مشخص نبود که آیا گربه‌ بیچاره زنده است یا مرده! (یعنی گربه در عین حال هم زنده و هم مرده بود)؛ این موضوع برای شرودینگر مضحک بود. فقط چیزی در مورد دنیای کوانتوم وجود داشت که برای ما معنایی ندارد.

اما دانشمندان هنوز به توافق نرسیده‌اند که مرز بین دنیای معمولی و کوانتومی کجاست – یا حتی اصلأ چنین مرزی وجود دارد یا خیر. “چیارا مارلتو”، فیزیکدان در دانشگاه آکسفورد و یکی از نویسندگان این مقاله که  ۱۰ اکتبر ۲۰۱۸ در مجله‌ Physics Communications منتشر شده، گفت که هیچ دلیلی ندارد انتظار داشته باشیم محدوده‌ای برای اندازه‌گیری «اثرات کوانتومی» وجود داشته باشد.

مارلتو افزود: «من به مطالعۀ مرزی که در آن قوانین کوانتومی اعمال نمی‌شود، علاقمندم. بعضی از مردم می‌گویند که نظریه کوانتومی یک نظریه جهانی نیست، بنابراین برای هیچ شی در جهان کاربرد ندارد، اما در برخی نقاط در هم شکسته می‌شود. من علاقه دارم به شما نشان دهم که اینگونه نیست.» برای این منظور، مارلتو و همکارانش بازگشتند و مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۷ در مجله‌ اسمال منتشر شده بود را بررسی کردند. این مقاله اثرات کوانتومی محدودی را در باکتری‌ها نشان می‌دهد. آنها یک مدل نظری از آزمایشی که در دانشگاه شفیلد انجام شد ساختند، این مدل نشان می‌دهد که باکتری‌ها در واقع در ذرات نور گرفتار شده‌اند.

Physics
Physics در اینجا می توانید واقیت فیزیک را ببینید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋