پاتوق یو

پاتوق یو

پاتوق دختر پسرای شیطون و بلا😁
توسط ۱ نفر دنبال می شود

انواع توری فلزی؛ مقایسه قیمت، کاربرد و نوع توری های آهنی

انواع توری فلزی؛ مقایسه قیمت، کاربرد و جنس انواع تور آهنی



شناخت مدل ها و انواع توری فلزی برای افرای که در حوزه ساختمان سازی یا صنایع فعالیت دارند ضروری است؛ به همین دلیل بسیاری از افراد که به تازگی وارد این حوزه شده اند، به دنبال یک منبع معتبر برای شناخت این دسته از محصولات توری مفتولی هستند؛ این مطلب که با استفاده از منابع موجود در وب سایت امروزآهن از تولید کنندگان بزرگ مقاطع فولادی و توری های مفتولی نوشته شده است، اطلاعات کافی در این زمینه در اختیار شما قرار خواهد داد.

انواع توری فلزی

 

شاید بارها توری فلزی را دیده باشید، مثلا توری پنجره یا تور آهنی نانوایی همه از توری فلزی هستند که کاربرد‌های متنوعی را با توجه به نوع ساخت یا جنس دارند! تنوع در توری‌های فلزی براساس نوع سیم، نوع بافت و ... می‌باشد که در نهایت بر روی نوع استفاده یا قیمت انواع توری فلزی تاثیر گذار خواهد بود.


بسیاری از افراد به دنبال توری هستند اما نمی‌دانند کدام نوع آن را باید خریداری کنند! مثلا اگر شما به دنبال یک توری برای قفسه بندی مغازه خود هستید قطعا توری نوع پرسی به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد، بسیار مناسب‌تر از هر نوع دیگر از توری‌ها خواهد بود. به علاوه این که این مورد می‌تواند روی قیمت تاثیر گذار باشد. در ادامه ما به شرح دقیق‌تر توری‌ها خواهیم پرداخت.

 

اجازه دهید قبل از این که بخواهیم درمورد انواع توری فلزی شرح دهیم در ابتدا تمامی موارد را در یک جدول به صورت خلاصه شرح دهیم.

 

نوع توری فلزی

کاربرد

قیمت (تومان)

توری گابیون

نگهدارنده سنگ و ...

براساس هر کیلو از 25000 تا 40000

توری فلزی کششی

فیلتر سازی و ...

قیمت هر رول 53000

توری اهنی زنجیری

محوطه سازی و ...

قیمت هر متر مربع از 36000 تا 42000

توری فرنگی

کشاورزی و ...

هر رول 350000 تا 500000

توری حصاری

حصار کشی زمین و ...

قیمت هر متر مربع 45000 تا 200000

توری مرغی

قفس برای پرندگان و ...

قیمت هر رول از 375000 تا 510000

توری سرندی

ساختمان و ..

قیمت هر برگ 1500000

توری آهنی پرسی

حفاظ و ...

براساس هر کیلو از 35000 تا 38000

 

کاربرد انواع توری آهنی

 

توجه نمایید که برخی از انواع توری‌هایی که در بالا ذکر شده‌اند می‌توانند دارای انواع مختلفی از نظر جنس مانند: گالوانیزه، با روکش پی وی سی و ... باشند که در ادامه به بررسی این موارد نیز خواهیم پرداخت. ضمنا مواردی که به عنوان کاربرد این نوع از توری‌ها در بالا گفته شد، کمتر از کاربرد‌های دنیای واقعی می‌باشد. چرا که می‌توان گفت بسیاری از توری‌ها کاربرد نا محدودی دارند!

 

بررسی جنس و کاربرد انواع توری آهنی (فلزی)

تا اینجا با انواع توری فلزی آشنا شدید، اما زمانی متوجه تفاوت اصلی این نوع از توری‌های فلزی خواهید شد که از جنس و کاربرد آنها مطلع شوید. از این جهت ما در اینجا به مواردی اشاره کرده‌ایم تا مطالعه آنها، اطلاعات بیشتری را درمورد تور‌ آهنی کسب خواهید کرد.

توری گابیون

قطعا این نوع از توری‌های را در کنار رودخانه‌های یا در کنار تونل، پل، زیر گذر‌ها و .. دیده‌اید. توری گابیون در واقع مفتول‌های گره خورده در هم به صورت منظم هستند که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. از این توری بیشتر برای نگهداری سنگ‌ها استفاده می‌شود.

 

توری فلزی کششی

به توری کششی فلزی، توری لوزی هم گفته می‌شود. در واقع این نوع از توری‌ها از برش روی ورق و کشیدن آن تولید می‌شوند. کاربرد توری کششی آهنی در ایجاد سقف کاذب، سپر ماشین، سقف کاذب، فیلتر سازی و ... می‌باشد که در انواع جنس گالوانیزه و .. نیز تولید می‌شود.

 

توری اهنی زنجیری

این نوع از توری‌ها از طریق بافته شدن سیم مفتول به یکدیگر ساخته می‌شوند، توری ‌های زنجیری آهنی از جنس گالوانیزه سرد، گرم، پی وی سی و ... می‌باشند. کاربرد این نوع از توری ‌ها در ساختمان سازی، فرودگاه و ... می‌باشد.

 

توری فرنگی

شاید این نوع از توری‌ها از نظر ظاهری بسیار شبیه به توری مرغی و گابیون باشند اما در واقع وزن این نوع از توری‌ها با چشمه 6 ظلعی نسبت به دیگر توری‌های مشابه کمتر است. توری فرنگی در انواع جنس گالوانیزه و ... تولید و به بازار عرضه شده می‌شود. از کاربرد این نوع توری می‌توان به صنایع دامپروری و کشاورزی، دور باغ، دور زمین نگهداری از دام و ... اشاره کرد.

 

توری حصاری

شاید از نام این نوع از توری‌ها آهنی مشخص باشد، توری حصاری همان توری مورد استفاده در حصار کشی است که نمی‌توان محدودیت کاربرد آن را تعیین کرد، شاید به راحتی بتوانیم بگویم اگر حداقل دو بار حصار کشی دور زمین را دیده باشید، حداقل یکی از آن دو بار توری حصاری بوده است!
از کاربرد انواع توری حصاری می‌توان در ساختمان سازی، باغ، دور زمین و ... اشاره کرد.

 

توری مرغی

این نوع از توری‌ها هم با توجه به نام خود، دارای کاربرد مشابه‌ای مانند: ساخت قفس پرندگان، در ساختمان سازی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

توری سرندی

همانطور که از اسم این نوع تور آهنی مشخص است، توری سرندی، جهت غربال گری شن و ماسه استفاده می‌شود. معمولا قطر مفتول سرندی 20 میلی‌متر می‌باشد.

 

توری آهنی پرسی

یکی دیگر از انواع توری فلزی، توری پرسی است. جنس این نوع از توری‌ها در انواع گالوانیزه، فولادی و ... می‌باشد. در واقع توری پرسی فلزی، از طریق فشرده شدن سیم بر روی هم ساخته می‌شوند یعنی در اتصال سیم‌های با یکدیگر از هیچ یک از روش‌های جوشی و گره‌ای استفاده نمی‌شود و فقط به صورت عمود و افقی بر روی هم پرس می‌شوند. استفاده در صنعت خودرو سازی، قفسه سازی، صنعت معدن و .. از مهم‌ترین کاربرد توری پرسی آهنی می‌باشد.

 

دسته بندی توری فلزی براساس جنس مفتول

اگر به دنبال یک توری فلزی گالوانیزه هستید باید قبل از آن مشخص کنید که این نوع توری فلزی از چه نوعی (پرسی، گابیون و ..) باشد!

در واقع نمی‌توان گفت که توری گالوانیزه یک محصول است بلکه یک سیم یا مفتول محصول با استفاده از روکش پی وی سی، گالوانیزه پوشیده شده است.

 

توری فلزی

 

* توری فلزی سیاه؛ ازآنجایی که رنگ این نوع توری فلزی سیاه است به آن توری فلزی سیاه گفته می‌شود. در واقع این نوع مفتول بدون هیچ روکشی می‌باشد.

 

* توری فلزی گالوانیزه؛ اگر می‌خواهید از توری فلزی در مناطق دارای رطوبت استفاده نمایید، توری گالوانیزه یک انتخاب مناسب خواهد بود.

 

* توری فلزی pvc؛ نوعی دیگری از توری‌ها هستند که سطح سیم آنها با نوعی پلاستیک پوشش داده شده است که به توری پی وی سی گفته می‌شود. در واقع این نوع از توری‌های آهنی هم از مقاومت و هم از زیبایی بالایی برخوردار می‌باشند.

 

مقایسه قیمت هر یک از انواع توری فلزی

در صورتی که از یک فروشنده توری آهنی، درمورد قیمت یک متر مربع یا قیمت رول یک توری فلزی سوال بپرسید، قطعا از شما خواهد پرسید کدام نوع توری؟ دارای چه سایز چشمه؟ دارای چه قطر سیم؟ این سوالات بی راه نیستند! چرا که هر یک از انواع توری فلزی با مشخصات متفاوت دارای وزن و در نهایت قیمت متفاوت می‌باشند.
به عنوان مثال: ما دو نوع توری فلزی حصاری و پرسی با دو قطر مفتول یکسان که در اینجا 3 و سایز یکسان چشمه که در اینجا 4 می‌باشد مقایسه کردیم.


با این که سایز دو مفتول و چشمه های توری فلزی یکسان است اما توری فلزی حصاری در اینجا وزن آن برابر با 2.93 خواهد بود اما در مقابل توری پرسی وزن آن برابر با 4 کیلو گرم می‌باشد!

و همچنین ما دو نوع توری فلزی حصاری را بررسی کردیم، مثلا؛ توری حصاری مفتول 3 سایز چشمه 5 و توری حصاری مفتول 4 با سایز چشمه 5. در این نوع توری حصاری با این که سایز چشمه در هر نوع مفتول 5 می‌باشد، قطر مفتول متفاوت می‌باشد که این مورد بر روی وزن و در نهایت قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود.

 

اطلاع از انواع توری فلزی با امروز آهن

قطعا تا الان درمورد انواع توری فلزی اطلاعاتی را به صورت مختصر دریافت نموده‌اید، اما شاید بخواهید به صورت کامل‌تر در مورد کابرد یا سایز‌ها و ... تور آهنی بیشتر بدانید. در این صورت پیشنهاد ما این است که برای کسب اطلاعات معتبر و جامع‌تر درمورد انواع توری‌های فلزی، به سایت مرجع امروز آهن مراجعه نمایید.


صنایع امروز آهن؛ دارای پرسنل خبره و کارشناسان متخصص مشاور می‌باشد و از آنجایی که امروز آهن خود تولید کننده انواع توری‌های فلزی بوده، می‌تواند به سوالات شما به صورت تخصصی‌تر پاسخ دهد.

 

 

 

پاتوق یو
پاتوق یو پاتوق دختر پسرای شیطون و بلا😁

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋