پاتوق یو

پاتوق یو

پاتوق دختر پسرای شیطون و بلا😁
توسط ۱ نفر دنبال می شود

بیوگرافی مهدی محسن نژاد ستاره نوظهور کشتی ایران

بیوگرافی مهدی محسن نژاد ستاره‌ای نوظهور در کشتی فرنگی ایران



مهدی محسن نژاد کشتی گیر فرنگی کار

بیوگرافی مهدی محسن نژاد ستاره‌ای نوظهور در کشتی فرنگی ایران

 

در این مقاله از ، با بیوگرافی مهدی محسن نژاد آشنا می شوید. مهدی محسن نژاد (زاده 18 آذر 1377) کشتی‌گیر فرنگی‌کار و عضو تیم ملی کشتی فرنگی ایران است.

چکیده از بیوگرافی مهدی محسن نژاد :

نام و نام خانوادگی : مهدی محسن نژاد 

تاریخ تولد : 18 آذر سال 1377

محل تولد : شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد

محل زندگی : بهبهان

پیشه : ورزشکار

رشته ورزشی : کشتی فرنگی

 

بیوگرافی مهدی محسن‌نژاد :

مهدی محسن نژاد در 18 آذر سال 1377 در شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد و در بهبهان استان خوزستان بزرگ شده و هم اکنون ساکن شهرک وحدت بهبهان است.

 

نام پدرش سیف الله است و 3 برادر به نام های یاسین، احمدرضا و عمادرضا دارد که هر 4 برادر کشتی گیر هستند. آن ها با هم کشتی تمرین می کنند و این یکی از موضوعاتی است که باعث شده در سطح خوبی از کشتی قرار بگیرند. وی دانشجوی مقطع کارشناسی بوده که از 8 سالگی به کشتی علاقه پیدا کرد و از 12 سالگی کشتی را آغاز کرده و نخستین مدال بین المللی اش را در رده جوانان مسابقات جام آتلای یاشار ترکیه به دست آورد. در 60 کیلوگرم دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی را می پوشد.

 

شگردش در کشتی فرنگی :

هم بارانداز و هم سالتوبارانداز اجرا می کنم اما چون ریسک بارانداز کمتر است و در اجرایش بیشتر تبحر دارم بیشتر از این فن استفاده می کنم

 

در سرپا هم بسیار جنگنده هستم و فقط به کسب مدال طلا در رقابت های جهانی فکر می کنم و پس از آن نیز به دنبال حضور در المپیک پاریس هستم

 

اوقات فراغت :

به گفته مهدی محسن نژاد، قبل از اینکه وارد کشتی شوم فوتبال بازی می کردم و بازی فوتبالم خوب بود اما تصمیم گرفتم که کشتی را ادامه دهم.

 

هر موقع هم که فرصت داشته باشم با خانواده در دل طبیعت می رویم و غذا را بیرون میل می کنیم اما بسیار علاقه دارم که به دیدار پدربزرگ و مادربزرگم بروم و عاشق مادربزرگ های پدری و مادری ام هستم

 

غذای مورد علاقه مهدی محسن نژاد : 

من هم مانند بسیاری از افراد غذای مادرم را دوست دارم و از همه بیشتر به خورشت سبزی علاقه دارم.

 

آرزویش قهرمانی در مسابقات المپیک است.

 

بیوگرافی مهدی محسن نژاد کشتی گیر فرنگی

بیوگرافی مهدی محسن نژاد کشتی گیر فرنگی

 

ازدواج مهدی محسن نژاد :

درباره ازدواج ایشان اطلاعاتی در دسترس نمی باشد.

 

حرفه ای دیگر :

حرفه و کار دیگر جز کشتی ندارد و البته یک درآمد از لیگ دارد. که لیگ کشتی با لیگ های دیگر متفاوت است و کشتی گیران درآمد زیادی از آن ندارند.

 

فعالیت حرفه‌ای ورزشی مهدی محسن نژاد :

زیر 23 سال جهان 2018 :

مهدی محسن نژاد، کشتی‌گیر وزن 60 کیلوگرم ایران، در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان در سال 2017 با اقتدار به روی تشک رفت و با غلبه بر حریفان قدرتمند، مدال برنز را از آن خود کرد.

 

محسن‌نژاد در دور نخست با نتیجه قاطع 8-0 هلاری ماگیسالو از استونی را مغلوب کرد و در دومین مبارزه نیز با اقتدار رضوان آرنات از رومانی را از پیش رو برداشت.

 

اما در سومین مسابقه، مقابل کنیچیرو فومیتا از ژاپن با نتیجه 7-0 مغلوب شد و راهی مرحله نیمه‌نهایی نشد.

 

با این حال، محسن‌نژاد ناامید نشد و با روحیه‌ای قوی به رقابت‌های رده‌بندی برای کسب مدال برنز قدم گذاشت. او در این مرحله با آرمن میلیکیان از ارمنستان روبرو شد و با ارائه نمایشی درخشان، حریف خود را با نتیجه 10-1 شکست داد و به مقام سوم و مدال برنز این مسابقات دست یافت.

 

این مدال، نشان‌دهنده تلاش و پشتکار مثال‌زدنی مهدی محسن نژاد بود و آینده‌ای درخشان را برای او در عرصه کشتی فرنگی نوید می‌داد.

 

زیر 23 سال جهان 2019 :

مهدی محسن نژاد، کشتی‌گیر وزن 60 کیلوگرم کشورمان، درخشش خود در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان 2017 را بار دیگر در سال 2019 تکرار کرد و با اقتدار، مدال برنز را از آن خود کرد.

 

محسن‌نژاد در دور نخست این مسابقات، با اقتدار و نتیجه 10 بر 0، سوزوکی از ژاپن را مغلوب کرد و گام بلندی برای صعود به مراحل بالاتر برداشت. اما در دور دوم، در مقابل حریف قدرتمند خود، آرمن ملیکیان از ارمنستان، با نتیجه 4 بر 0 مغلوب شد و راهی دیدار نیمه‌نهایی نشد.

 

با این حال، حضور ملیکیان در فینال، فرصتی دوباره برای محسن‌نژاد ایجاد کرد تا برای کسب مدال برنز به میدان برود. او در این مسیر، ابتدا مارتین ولیف از بلغارستان را با نتیجه 8 بر 0 از پیش رو برداشت و سپس در یک کشتی حساس و نفس‌گیر، کریستین کچکمتی از مجارستان را با نتیجه 9 بر 5 مغلوب کرد و به مقام سوم و مدال برنز دست یافت.

 

این دومین مدال برنز محسن‌نژاد در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان بود و او بار دیگر ثابت کرد که یکی از آینده‌دارترین کشتی‌گیران ایران در این وزن است.

 

قهرمانی آسیا 2020 :

مهدی محسن نژاد، کشتی‌گیر وزن 60 کیلوگرم کشورمان، در مسابقات قهرمانی آسیا 2020 خوش درخشید و با کسب مدال برنز، به کارنامه پرافتخار خود در عرصه‌های بین‌المللی افزود.

 

محسن‌نژاد در دور نخست این مسابقات با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم، با نتیجه قاطع 9 بر 1 از سد کرار البدهان از عراق گذشت. او در دور سوم و در مرحله نیمه‌نهایی، مقابل ژولامان شارشنبکوف از قرقیزستان با نتیجه 9 بر 2 مغلوب شد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

 

اما محسن‌نژاد در دیدار رده‌بندی، با انگیزه‌ای مضاعف به میدان رفت و با نتیجه 4 بر 3 آدیوس سلطانگالی از قزاقستان را شکست داد و به مقام سوم و مدال برنز دست یافت.

 

این مدال برنز، دومین مدال محسن‌نژاد در مسابقات قهرمانی آسیا بود و او بار دیگر توانایی‌های خود را در این رقابت‌ها به اثبات رساند.

 

قهرمانی آسیا 2021 :

مهدی محسن نژاد، کشتی‌گیر وزن 60 کیلوگرم کشورمان، در مسابقات قهرمانی آسیا 2021 خوش درخشید و با کسب مدال نقره، بار دیگر توانایی‌های خود را به اثبات رساند.

 

محسن‌نژاد در دور نخست این مسابقات، با نتیجه قاطع 8 بر 0 کاتوبک عبدالکریم از قرقیزستان را مغلوب کرد و گام بلندی برای صعود به مراحل بالاتر برداشت. او در دور دوم نیز با نتیجه 8 بر 0 مردان اله یاروف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

 

محسن‌نژاد در این مرحله، در یک کشتی حساس و دیدنی، آیاتا سوزوکی از ژاپن را با نتیجه 9 بر 1 مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. اما در دیدار نهایی، مقابل آیدوس سلطانگالی، دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان، با نتیجه 8 بر 4 مغلوب شد و به مدال نقره دست یافت.

 

بیوگرافی مهدی محسن‌نژاد

آشنایی با زندگی مهدی محسن نژاد

 

زیر 23 سال جهان 2021 :

مهدی محسن نژاد، کشتی‌گیر وزن 60 کیلوگرم کشورمان، در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان 2022 خوش درخشید و با کسب مدال نقره، بار دیگر توانایی‌های خود را به اثبات رساند.

 

محسن‌نژاد در دور نخست این مسابقات با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم، با نتیجه 8 بر 0 دیلان گریگرسون از آمریکا را مغلوب کرد. او در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی نیز با نتیجه 8 بر 0 موخامدکودیر یوسوپوف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

 

محسن‌نژاد در این مرحله، در یک کشتی حساس، پریدون آبولادزه از گرجستان را با نتیجه 5 بر 3 مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. اما در دیدار نهایی، مقابل انور اله یاروف، قهرمان زیر 23 سال اروپا از روسیه، با نتیجه 7 بر 1 مغلوب شد و به مدال نقره دست یافت.

 

قهرمانی آسیا 2022 :

مهدی محسن نژاد، کشتی‌گیر وزن 60 کیلوگرم کشورمان، در مسابقات قهرمانی آسیا 2023 خوش درخشید و با کسب مدال نقره، بار دیگر توانایی‌های خود را به اثبات رساند.

 

محسن‌نژاد در دور نخست این مسابقات، با نتیجه 9 بر 0 جیانیدر از هند را مغلوب کرد و گام بلندی برای صعود به مراحل بالاتر برداشت. او در دور دوم و در مرحله نیمه‌نهایی نیز در یک کشتی نفس‌گیر، با نتیجه 5 بر 4 از سد آیاتا سوزوکی از ژاپن گذشت و راهی دیدار فینال شد.

 

محسن‌نژاد در دیدار فینال، در حالی که با نتیجه 4 بر 0 از ژولامان شارشنبکوف، دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان عقب بود، به دلیل مصدومیت از ناحیه دنده، با نظر پزشکان به کشتی ادامه نداد و صاحب مدال نقره شد.

 

قهرمانی جهان 2022 :

مهدی محسن نژاد، کشتی‌گیر وزن 60 کیلوگرم کشورمان، در رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی 2022 با نمایشی امیدوارکننده، در دور نخست با نتیجه 8 بر 0 چانگ هان-جائه از کره‌جنوبی را مغلوب کرد.

 

محسن‌نژاد با این پیروزی مقتدرانه، راهی دور بعد شد و در آنجا به مصاف کرم کمال، کشتی‌گیر جوان ترکیه‌ای رفت. کشتی این دو در ابتدا پایاپای دنبال می‌شد تا اینکه در سه دقیقه دوم، محسن‌نژاد با یک بارانداز زیبا و فیتو، 7 امتیاز کسب کرد و در ادامه با اجرای فیتوی دوم، مجموع امتیازات خود را به 9 رساند.

 

اما در کمال ناباوری، در حالی که به نظر می‌رسید محسن‌نژاد در آستانه پیروزی قرار دارد، حریف ترک با فن برات کلندون، او را روی پل برد و در نهایت با ضربه فنی، نتیجه کشتی را به سود خود عوض کرد.

 

کرم کمال در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف کنیچیرو فومیتا، دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک از ژاپن رفت و با نتیجه 6 بر 3 مغلوب شد. با این شکست، محسن‌نژاد نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت و وداعی زودهنگام با مسابقات جهانی داشت.

 

تصاویر مهدی محسن نژاد

مهدی محسن نژاد کشتی گیر فرنگی کار

 

قهرمانی جهان 2023 :

مهدی محسن نژاد، کشتی‌گیر وزن 60 کیلوگرم کشورمان، در مسابقات قهرمانی جهان 2023 عملکرد قابل قبولی داشت و در نهایت به مقام پنجم دست یافت.

 

محسن‌نژاد در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم، با نتیجه 7 بر 0 ایلدار حفیظوف از آمریکا را مغلوب کرد. او در دور سوم نیز با نتیجه 4 بر 2 کیم سئونگ-هاک از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

 

محسن‌نژاد در این مرحله، در یک کشتی یک‌طرفه، کریستوفر کریمر از آلمان را با نتیجه 7 بر 0 مغلوب کرد و به جمع 4 کشتی‌گیر برتر وزن خود راه یافت. اما در مرحله نیمه‌نهایی، در یک کشتی نزدیک، با نتیجه 4 بر 3 مغلوب ژولامان شارشنبکوف، قهرمان جهان از قرقیزستان شد و به دیدار رده‌بندی رفت.

 

محسن‌نژاد در دیدار رده‌بندی، برای کسب مدال برنز به مصاف اسلام‌جان بهرام‌اف از ازبکستان رفت. این کشتی تا پایان وقت قانونی با نتیجه 3 بر 3 به تساوی رسید و در نهایت، محسن‌نژاد در امتیاز فنی مغلوب حریف خود شد و به مقام پنجم بسنده کرد.

 

جدیدترین عکس های مهدی محسن نژاد

بیوگرافی مهدی محسن‌نژاد

 

افتخارات مهدی محسن نژاد :

قهرمانی کشتی آسیا :

 مدال برنز جایگاه سوم دهلی نو 2020  60 کیلوگرم 
 مدال نقره جایگاه دوم آلماتی 2021   60 کیلوگرم
مدال نقره  جایگاه دوم اولان‌باتور 2022   60 کیلوگرم

 

قهرمانی کشتی زیر 23 سال جهان :

 مدال برنز  جایگاه سوم بخارست 2018 60 کیلو‌گرم 
مدال برنز  جایگاه سوم بوداپست 2019   60 کیلو‌گرم
 مدال نقره جایگاه دوم بلگراد 2021   60 کیلو‌گرم

 

عکس های مهدی محسن نژاد

تصاویر مهدی محسن نژاد

 

جدیدترین تصاویر مهدی محسن نژاد

مقام اول و کسب مدال طلا مهدی محسن نژاد

 

گردآوری: بخش ورزشی

 

پاتوق یو
پاتوق یو پاتوق دختر پسرای شیطون و بلا😁

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋