parvirateseo

parvirateseo

 عوامل مؤثر بر قیمت سنگ

 

شهرستان محلات در استان مرکزی یکی از مناطق اصلی ایران از نظر استخراج سنگ تراورتن است. از جمله این سنگ ها می توان به سنگ تراورتن حاجی آباد، آتشکوه، عباس آباد، دره بخاری و آبگرم محلات اشاره کرد که هر کدام زیبایی و کیفیت خوبی دارند. اما در این میان قیمت سنگ تراورتن در عباس آباد و آتشکوه بیشتر از حاجی آباد و غیره است. اما دلیل آن چیست؟ چه عواملی در تعیین قیمت سنگ تراورتن نقش دارند؟ آیا خرید سنگ تراورتن با بودجه کمتر امکان پذیر است؟ دلایل گرانی سنگ تراورتن در عباس آباد چیست؟ اگر بخواهیم مروری بر دلایل گرانی سنگ تراورتن در عباس آباد داشته باشیم. باید به دو عامل زیر اشاره کنیم: کیفیت سنگ مارک او منظور ما از کیفیت چیست؟ کیفیت، مانند پارامترهای متریک، تعریف دقیقی ندارد. مخصوصا در زمینه سنگ که هرکس بنا به سلیقه خود می تواند تعاریف متعددی از آن داشته باشد. اما منظور ما از کیفیت در این مقاله موارد زیر است: این بسیار قوی است، دارای مقاومت فشار خوب، ظرفیت جذب بالا، مقاومت در برابر ضربه و سایش، دوام زیاد و مقاوم در برابر آب و هوا است. این عناصر بسیار مهم هستند زیرا نقش بسزایی در عمر سنگ دارند. طی آزمایشات انجام شده بر روی نمونه های سنگ تراورتن عباس آباد خوشبختانه کیفیت و کیفیت آن به اثبات رسیده و جای نگرانی وجود ندارد. حال آیا چنین کالای گرانبهایی نباید قیمتی متناسب با چنین خصوصیاتی داشته باشد؟ البته حالا که صحبت از گرانی سنگ تراورتن عباس آباد می شود این را هم بگوییم که اگر قرار بود همین سنگ با این کیفیت وارد شود قیمتش از اینها بالاتر می رفت. در واقع بازار سنگ ایران بهترین مکان برای خرید سنگ های مطلوب با قیمت های پایین است. عدد بعدی مربوط به علامت این سنگ است. کیفیت می تواند مبنای خوبی برای علامت گذاری یک محصول باشد. اما با تبلیغات مناسب و گسترده و نشان دادن ویژگی های مناسب محصول می تواند به عاملی اصلی در نام و شهرت سنگ تبدیل شود. سنگ تراورتن عباس آباد آزمون خود را هم به صورت تئوری و هم از نظر تجربی پس داده است.

سنگ تراورتن از بهترین سنگ نما در اصفهان است که بسیار پر استفاده است. در بسیاری از موارد برای کاهش قیمت می‌توان از ارزانترین سنگ نما برای دو تا سه طبقه اول که بیشتر نمایان است از سنگ عباس آباد و برای طبقات بالا از سنگ نمونه مشابه و ارزانتر استفاده می کنند.

تنوع سنگ های این معدن بسیار زیاد است و هر کدام منحصر به فرد و جذابیت خود را دارند. از انواع سنگ تراورتن عباس آباد می توان به تراورتن فوق سفید، دنده گاوی، موج کبریت، سوزنی، بدنه ابرو، مرواریدی، کرم صورتی... این سنگ را مانند سایر تراورتن ها با موج یا بدون موج تراش داد. اما تقاضا برای سنگ تراورتن کرم بیشتر است. زیرا بهترین سنگ کرم است و خواهان زیادی دارد.

 

 

 

parvirateseo
parvirateseo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋