parttajhiz Araan

parttajhiz Araan

لیفتراک چیست؟

 

 

لیفتراک یک ماشین صنعتی موتوردار است که برای بلند کردن و جابجایی مواد در فواصل کوتاه استفاده می شود.لیفتراک ها می توانند از موتور احتراق داخلی یا موتور الکتریکی استفاده کنند و مجهز به شاخک یا ناخن ( fork )  است تا با قرار دادن شاخک در زیر بار آن را بلند کند. لیفتراک ها معمولاً در انبارها، کارخانه ها و کارگاه های ساختمانی برای جابجایی بارهای سنگین، دسته جعبه ها و سایر اقلام استفاده می شوند. آنها در اندازه ها و ظرفیت های مختلف ساخته می شوند و می توانند در محیط داخلی یا خارجی استفاده شوند.
 


انواع لیفتراک و کاربرد های آن


انواع مختلفی از لیفتراک وجود دارد که هر کدام برای استفاده در محیط های خاص طراحی شده اند:
 * لیفتراک دارای وزنه تعادل: 
این نوع لیفتراک معمولترین نوع در بین لیفتراک ها می باشد و برای و اصلی ترین استفاده آن برای بلند کردن و جابجایی مواد است. دارای وزنه ای در عقب برای متعادل کردن بار در جلو بوده که باعث می شود در هنگام بلند کردن بارهای سنگین پایداری لازم ایجاد گردد.
* ریچ تراک:
 این نوع از لیفتراکها برای استفاده در فضاهای تنگ و راهروهای باریک طراحی شده‌اند. دارای بدنه باریک و مکانیزمی تلسکوپی است تا بتواند با تغییر ارتفاع دکل به قفسه های مرتفع برسد.
* استاکر: 
این نوع لیفتراک برای استفاده در فضاهای تنگ و حمل بار در فواصل کوتاه طراحی شده است. این وسیله نقلیه کوچک و جمع و جور است که معمولاً توسط اپراتور ایستاده کنترل شده و می تواند پالت ها را بلند کرده و جابجا کند.
* لیفتراک زمین ناهموار:
 این نوع لیفتراک برای استفاده در سطوح ناهموار  مانند کارگاه های ساختمانی یا محیط خارجی طراحی شده است. دارای لاستیک های بزرگ و آفرود و ساختاری بادوام برای تحمل شرایط سخت طراحی شده است.
* لیفتراک کانتینربر:
 این نوع لیفتراک به طور خاص برای بارگیری و تخلیه کانتینرهای همچنین حمل و نقل آن استفاده می شود. دارای مکانیزم تخصصی می باشد که به این لیفتراک امکان می دهد کانتینرهای بزرگ را بلند کرده و جابجا کند.
* لیفتراک مفصلی:
 این نوع لیفتراک قادر به حرکت در فضاهای تنگ بوده و حرکت انعطاف پذیرتری نسبت به مابقی انواع لیفتراک دارد. استفاده از این لیفتراک در سایت های ساختمانی و انبارهایی که فضا محدود است مفید خواهد بود.
* لیفتراک برقی:
 این لیفتراک ها از باتری برای تامین انرژی استفاده می کنند و برای استفاده در محیط های داخلی ایده آل هستند. آنها با محیط زیست سازگاری دارند، صدای کمتری تولید می کنند و در مقایسه با لیفتراک های دارای موتور احتراق داخلی، هزینه های نگهداری پایینی دارند.
* لیفتراک تلهندلر: 
این نوع لیفتراک شبیه به یک لیفتراک زمین ناهموار است و می تواند بارهای سنگین را بلند و جابجا کند، اما دارای بوم تلسکوپی نیز می باشد که می تواند مواد را تا ارتفاعات زیاد امتداد داده و بلند کند.
 

parttajhiz Araan
parttajhiz Araan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋