tiianaz2020

tiianaz2020

لیفتراک

 

امروزه با وجود تکنولوژی پیشرفته در صنعت ،  حمل و جابجایی وسایل سنگین در انبارها و کارخانه ها توسط ابزار جدید و عمومی حمل و نقل مانند لیفتراک و بالابرها انجام میگیرد و بازدهی کار بالا میرود.

لیفتر‌اک وسیله ای است که دارای دو شاخک در جلوی برای جابجایی  مواد میباشد وبا توجه به نوع کاربرد آن در حمل و نقل و جابجایی و انبار کردن  دکل های ماشین در انواع متفاوتی ساخته شده اند یکی از مهم ترین قسمتهای لیفتر‌اک موتور لیفتر‌‌‌‌اک  میباشد که قدرت لازم را برای کارکرد آن فراهم میکند.

 

انواع لیفتراک

لیفتر‌اک الکتریکی (برقی)
لیفتر‌اک دیزل
لیفتر‌اک دو گانه سوز (گاز و بنزین)
بنابر نوع موتورنوع سوخت نیز متفاوت است  که معمولا برقی، فسیلی، گازی میباشد.

 

 

لیفتراک الکتریکی (برقی)
این نوع لیفتراک چون بدون آلاینده  های مضر ، بی صدا  ودوستدار محیط زیست میباشد برای بعضی محیط ها به دلیل شرایط خاصی که دارند و در آنجا نباید دودی وجود داشته باشد وبعلت قدرت مانور خوب در فضا های کوچک مناسب است
 
 
 
 
انواع لیفتر‌اک های برقی شامل:

استاکر
کانتر بالانس
ریچتراک
 

لیفتراک دیزل
این نوع لیفتراک بعلت پراکنده کردن بخار دیزل و گازهای مضراگزوز در فضا باید در محیط باز استفاده شود و در محیط های بسته میتوان از کاتالیزورها و تصفیه کننده های اگزوز استفاده کرد.
 

لیفتراک هیبریدی یا دوگانه سوز
منبع سوخت این نوع لیفتراک  دو نوع سوخت گاز و بنزین میباشد و نام دیگر لیفتراک دوگانه سوز لیفتراک هیبریدی  است  و علاوه بر داشتن یک برای مخزن ذخیره سوخت گاز مایع با برق نیز کار میکند. ولی در برخی از برندهای متفاوت از مدل های لیفتراک دوگانه سوز این مدل ،  علاوه بر منبع انرژی الکتریکی، از سوخت بنزین به جای سوخت گازاستفاده میکنند. مزیت این لیفتراک سرعت بالابری و جابجایی وشتاب زیاد است.
 
قیمت لیفتراک با کیفیت بالا بدون واسطه است و به طور مستقیم از کارخانه های بزرگ تولیدکننده این دستگاه ها با قیمت های مناسب وارد کشور میشود و از پرکاربردترین وسایل نقلیه در جابجایی محصولات  میباشد که با توجه به نیاز صنعت ، در قدرت ، نوع و اندازه های متفاوتی تولید می شود و بر اساس نیاز هر کارگاهی سفارش داده میشوند

معمولا لیفتراک های برقی یا شارژی تولید شده در تناژهای یک الی سه تن تا تناژهای 7 تن نیز ساخته شده اند که اینگونه  لیفتراک ها بعلت محدودیت در تولید و کارخانه های و خاص بودن در تکنولوژی ساخت از قیمت بالاتری نسبت به دیگر لیفتراک ها  برخوردار هستند. 

و از عوامل مهم  و تاثیر گذار روی مقوله  خرید لیفتراک به طور مستقیم تأثیرگذار باشد، قیمت دستگاه و راندمان بارگیری آن است. طبیعتاً  قیمت  لیفتراک های نو نسبت به دست دوم بالاترند و هرچه لیفتراک با قابلیت بیشتری باشد  قیمت بالاتری نیز دارد.

 

 
آشنایی با انواع لیفتراک

 

1-جک پالت یا پالت تراک

 

2-جک پالت موتوری یا برقی

 

جک پالت های موتوری یا برقی توسط نیروی برق باتری کار میکند و  سرعت بالایی  در عمل جابه جایی دارد.

 

3- استکرها

استکرها به عنوان لیفتراک های پیاده رو شناخته می شوند که توسط  شاخک  به بار ارتفاع می دهند که دارای انواع ظرفیت و قدرت هستند.

 

4-لیفتراک با وزنه تعادل

معروف ترین و متداول ترین نوع لیفتراک ها میباشد و در پشت لیفتراک وزنه تعادلی برای برقراری تعادل دستگاه قرار دارد و توسط  چنگال ها جلویی دستگاه  ، با توسط اپراتور جابجا میشود.

 

5-ریچتراک

در واقع برای کار سطوح صاف وانبارها طراحی شده است. و امکان ارتفاع تا 12 متر را دارد.

 

6-جک پالت قیچی

در دسته بندی پالت تراک دستی می باشد و امکان ارتفاع شاخک ها تا 80 سانتی متر را دارد

 

 

 

 

 

tiianaz2020
tiianaz2020

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋