در این ایام که اکثر کسب و کارها و به ویژه رستورانها، کافهها و غذاخوریها به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند، افرادی در تلاشند تا با خلاقیت و نوآوری، ضمن کاهش میزان خسارات اقتصادی، لبخندی بر لب مردم بیاورند.
باوجود اینکه زندگی تقریبا تمامی مردم جهان در اثر ویروس کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است، برخی از تولید کنندگان مواد غذایی تصمیم گرفتهاند تا مضامین مرتبط با کرونا را دستمایه خلاقیت هنری خود قرار بدهند.
پارس لاین ، هوآنگ تونگ، صاحب رستورانی در هانوی، پایتخت ویتنام است. او این روزها در رستوران پیتزا هوم خود همبرگرهایی عرضه میکند که در نوع خود بینظیر است؛ همبرگری که نان آن به شکل ویروس کرونا است.
وی به خبرگزاری رویترز میگوید: ما این شوخی را داریم که میگوییم اگر از چیزی میترسی، باید آن را بخوری. برای همین وقتی همبرگری بخوری که شبیه ویروس کرونا است، دیگر از آن نمیترسی. این طرز فکر در دوران این همهگیری، موجب شادی میشود.
یکی از تبعات گسترش ویروس کرونا، بحران دستمال توالت در بسیاری از کشورها بود. مردم مضطرب به فروشگاهها هجوم بردند و به حدی دستمال توالت خریدند که در بسیاری از فروشگاهها نایاب شد.
همین موضوع بهانهای شد برای شوخی تیم کورتوم، صاحب یک شیرینیپزی و نانوایی در شهر دورتموند در غرب آلمان، اینروزها کیکهایی به شکل کاغذ توالت عرضه میکند که در این ایام در میان پرفروشترین محصولات این مغازه است. در حال حاضر در این مغازه دستکم ۲۰۰ کیک دستمال توالتی تهیه میشود.
کورتوم به رویترز گفته است که تولید این کیکها به سرپا ماندن مغازهاش در این روزهای سخت کمک کرده است. او میگوید: مشتریها دیوانه این کیکها هستند. بسیاری آن را میخرند تا کمی در این روزها شاد بشوند.
همچنین با نزدیک شدن به عید پاک (۱۲ آوریل) حتی شکلاتهای این عید هم مزین به مضمون کرونا شدهاند. در برن، پایتخت سوییس، یک شیرینیپزی شکلاتهای خرگوشی تولید میکند که ماسک محافظتی بر صورت دارند.
روت اوبر، یکی از مدیران این شیرینیپزی، میگوید که برخی با دیدن این شکلاتها دست به گلایه زدهاند، ولی اکثر مشتریان از آن به شدت استقبال کردهاند.
در این ایام که اکثر کسب و کارها و به ویژه رستورانها، کافهها و غذاخوریها با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند، این افراد در تلاشند تا با خلاقیت و نوآوری، ضمن کاهش میزان خسارات اقتصادی، لبخندی بر لب مردم بیاورند.
پاسخ ها