سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

ریسک کرونا و دورکاری کارکنان بانک ها

رامین امینی زارع؛ ریسک کرونا و دورکاری کارکنان بانک‌ها

رامین امینی زارع*؛ اگر حدود ۴۰ هزار نفر از بهترین فرزندان این کشور در حدود ۴۰ بانک را به عنوان افرادی نخبه که علاوه بر تخصص بانکی و بانکداری، به زیور امانت‌داری نیز شهره هستند، در نظر بگیریم. این روزها همه گیری بیماری کووید ۱۹ در نیمی از کشور‌های جهان و من جمله ایران، شرایط دشواری را برای اینان که هریک می‌توانند، برادر خواهر، فرزند، بستگان و یا دوستان ما باشند، فراهم آورده است.

خبر تاسف باری که توسط رئیس کل بانک مرکزی اعلام شد، جان باختن خاموش شش تن از کارکنان ارزشمند شبکه بانکی یا به سخن دیگر، افسران توانمند عرصه اقتصاد کشور بودالبته هنوز شمار مبتلایان ازشبکه بانکی اعلام نشده است. نوع کار بانکی، نیازمند چشم‌پاکی، دانش، دقت، شکیبایی، ادب، گشاده رویی ودیگر صفات حمیده است.

شبکه بانکی کشور از بانک کشاورزی که بانک تخصصی حامی امنیت غذایی وپیش‌تر از آن بانک همه مردم ایران است، گرفته تا بانکی که با شعب وشمار کارکنان محدود به ارائه خدمات به مردم می‌پردازند، همگی کنشگران خاموشی هستند که نقش آن‌ها در اقتصاد کشور و گردش وجوه مالی در جامعه هویداست.

شبکه بانکی کشور، درروز‌های سختی مانند آلودگی هوا، سرما و سیل که مدارس، دانشگاه‌ها وادارات تعطیل بوده‌اند، همواره در کنار مردم بوده و به آنان به عنوان صاحبان اصلی بانک‌ها خدمات داده‌اند. اینک باتوجه به زیرساخت‌های ارزشمندی که در بانک‌های کشور در قالب بانکداری اینترنتی، موبایل بانک بر پایه Core Banking ایجاد شده است، به خوبی امکان انجام طیف بسیاری از خدمات بانکی، توسط جامعه ارزشمند مشتریان بانک‌ها فراهم است و عملا می‌توان در مورد دورکاری کارکنان بانک‌ها یا تقلیل تعداد نیروی انسانی و تجمیع در شعب منتخب فکر کرد.

کارکنان بانک‌ها به رغم پیش تازی در رعایت بهداشت و ایمنی زیستی، به سبب ارتباط با وجوه نقد، اوراق بهادار واسناد بانکی و از سوی دیگر ارتباط مستقیم با مشتریان، بیشتر از خیلی از اقشاردر معرض این ریسک بیولوژیک قراردارند.


اکنون که این بیماری ویروسی حیات بشری را تهدید نموده است، اقتضا می‌نماید مسولان، قدر یکی از سرمایه‌های کشور که به عنوان شبکه بی‌جایگزین کارکنان بانک‌های کشور است را بیشتر بدانند.

*تحلیل‌گر مسائل بانک وبیمه

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋