مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، دلیل اختلال امروز در معاملات بازار سرمایه را ایجاد صفهای خرید سنگین در فرابورس ذکر کرد و گفت: مشکل نرم افزار معاملات آنلاین کارگزاریها - که روز شنبه با مشکل مواجه شده بود - برطرف شده است.
«روح الله دهقان»، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران امروز (دوشنبه) گفت: مشکل نرم افزار معاملات آنلاین کارگزاریها برطرف شده و اکنون با برخی از مشکلات کوچک مواجه هستند که جدی نیست و میتوانند به معاملات خود بپردازند.
وی در گفتگو با ایرنا ادامه داد: در سامانه معاملات بورس تهران همه معاملات به صورت طبیعی در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد اما اوایل صبح در سامانه معاملات فرابورس به دلیل حجم بالای معاملات تنها در انتشار قیمت پایانی با یک دقیقه تاخیر با مشکل مواجه بودیم؛ به همین دلیل برخی از اطلاعات با یکدیگر همخوانی نداشتند.
دهقان اظهار داشت: مشکل چندانی از ابتدای بازار وجود نداشت و در ۲۶ دقیقه نخست ۱۵۰ هزار معامله در بورس تهران و ۱۲۹ هزار معامله در فرابورس انجام شد.
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با بیان اینکه در فرابورس از ابتدای معاملات در ۵ نماد به خصوص عرضه اولیهها با صفهای خرید سنگین مواجه بودیم، گفت: اگر مشکل از سوی کارگزاریها و فعالان بازار که معترض هستند به صورت موردی اعلام شود میتوان مشکل را بررسی و برطرف کرد اما گاهی هم ممکن است مشکل از اینترنت افراد باشد.
وی با تاکید بر اینکه اکنون هسته معاملات به خوبی در حال انجام معاملات است، گفت: در برخی از نمادها حدود ۸۰ هزار نفر در صف خرید و فروش قرار دارند و سامانه معاملات بدون هیچ اختلالی در حال انجام اقدامات مربوطه هستند؛ در حالی که تا یک ماه گذشته این اتفاق نمیافتاد و اگر تعداد صف به بیش از ۱۳ هزار نفر می رسید به دلیل کند شدن سامانه معاملات، نماد متوقف میشد.
دهقان افزود: با توجه به توسعه انجام شده در هسته معاملات، اکنون دیگر در صفهای بیش از ۵۰ هزار نفر نماد بسته نمیشود و کندی در هسته معاملات رخ نمیدهد.
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اظهار داشت: اوضاع اکنون در هسته معاملات خوب است و فقط تا حدودی در انتشار قیمت پایانی با مشکل روبرو هستیم.
به گزارش ایرنا، دو روز پیش (شنبه) سامانه آنلاین ۱۶ کارگزاری با اختلال مواجه شد که این موضوع فعالیت این کارگزاریها و معاملات سهامداران عضو این کارگزاریها را با مشکل روبرو کرد.
پاسخ ها