سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

موبایل در دست کودکان چیز بدی نیست!

تا حالا هرچه گفته‌اند و شنیده‌ایم در باب مضرات فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان بوده و معمولا توصیه‌ها در راستای مراقبت از بچه‌ها در مقابل غول اینترنت است.

همشهری آنلاین: تا حالا هرچه گفته‌اند و شنیده‌ایم در باب مضرات فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان بوده و معمولا توصیه‌ها در راستای مراقبت از بچه‌ها در مقابل غول اینترنت است.

موبایل در دست بچه‌ها خیلی هم چیز بدی نیست!

اما جالب است بدانید که رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران نظر دیگری دارد و گفته که فضای مجازی اتفاقا می‌تواند باعث سلامت روان بچه‌ها شود؛ به شرط ارتقای سواد رسانه‌ای.

یعنی اگر از ابتدا روش درست به‌کارگیری ابزارهای تکنولوژیک رسانه‌ای را به نسل آلفا و زد و والدین آنها آموزش دهند و از همان بدو تولد، مهدکودک و پیش‌دبستانی این آموزش‌ها ادامه پیدا کند، از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌شود و فضای مجازی می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت روان داشته باشد؛ البته والدین هم باید این آموزش‌ها را دیده باشند و از کودکان خود جا نمانند.

شاید فکر کنید فضای مجازی آدم را تنبل بار می‌آورد برای اینکه مخزنی از اطلاعات در اختیار کاربر است و می‌تواند از آن اطلاعات هر زمان که خواست استفاده کند و بسیاری از اطلاعات را به حافظه نمی‌سپارد، بنابراین مغز کودکان نسل زد و نسل آلفا به‌خاطر اینکه اطلاعات همواره در دسترس آنها قرار دارد، ممکن است از لحاظ حافظه‌ای تنبل بار بیاید، اما باید بگوییم امکاناتی که فضای مجازی در اختیار این کودکان قرار می‌دهد، اتفاقا می‌تواند باعث تحریک و پرورش مغز آنها شود تا به برخی توانمندی‌های مغزی دسترسی پیدا کنند و از طریق کسب این توانمندی‌ها، تعامل خوبی با اطراف خود داشته باشند.

بنابراین می‌توانید همراه با آموزش و کنترل، با خیالی آسوده تبلت و موبایل را در اختیار کودکانتان قرار دهید و به کارهایتان برسید.

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋