سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

طرز تهیه اکبر مرغ با آب نمک

این غذای محلی در مازندران، ابتدا توسط فردی به نام علی اکبر کلبادی در رستوران کوچک اش تهیه شد. در همان ابتدا، این غذا را تنها می‌توانستید در رستوران اکبر آقا میل کنید، اما محبوبیت و مزه‌ی عالی این غذا باعث شد که این غذا به منوی تمام رستوران‌ها راه پیدا کند و همچنین مردم مازندران نیز آن را به‌عنوان غذای محلی در خانه درست کنند.

طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک

یکی از جذابیت‌های ایران را می‌توان تنوع غذا در شهرهای آن بدانیم و خود این موضوع می‌تواند به یک جاذبه‌ی گردشگری و نقطه عطفی در فرهنگ ما تبدیل شود. از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، می‌توانید غذاهایی خوشمزه و بسیار متنوع پیدا کنید که بیشتر آنها تمام سلایق و ذائقه‌ها را راضی می‌کنند. یکی از استان‌های ایران که به داشتن غذاهایی لذیذ و خوشمزه معروف است، مازندران است. اگر به این شهر سفر کرده باشید و یا اینکه در اطراف خود شخصی مازندرانی را داشته باشید، حتما غذای محلی و خوشمزه مازندرانی‌ها یعنی اکبر جوجه را امتحان کردید.

این غذای محلی در مازندران، ابتدا توسط فردی به نام علی اکبر کلبادی در رستوران کوچک اش تهیه شد. در همان ابتدا، این غذا را تنها می‌توانستید در رستوران اکبر آقا میل کنید، اما محبوبیت و مزه‌ی عالی این غذا باعث شد که این غذا به منوی تمام رستوران‌ها راه پیدا کند و همچنین مردم مازندران نیز آن را به‌عنوان غذای محلی در خانه درست کنند.

اکبر جوجه امروزی، ترکیبی از جوجه سرخ شده، چلو و رب انار است که می‌توانید آن را با زیتون، ترشی‌های محلی و با پیاز میل کنید. اما راز خوشمزگی اکبر جوجه اصلی و همچنین نرم شدن گوشت مرغ یا جوجه آن، چیزی است که قرار است ما در این مقاله با شما در میان بگذاریم. در ادامه طرز تهیه اکبر جوجه شمالی به سبک رستورانی در منزل را شرح خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه اکبر جوجه با آب و نمک

  • ران کامل مرغ: ۲ عدد (می‌توانید از جوجه مرغ یک ماهه یا مرغ کوچک نیز استفاده کنید)
  • زعفران دم‌کرده: نصف فنجان
  • آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
  • سیر: ۴ حبه
  • آب پیاز: ۳ قاشق غذاخوری
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • آب جوش: نصف لیوان
  • آب سرد: ۲ لیوان
  • روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم
  • رب انار: به میزان لازم

طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک

طرز تهیه اکبر جوجه خانگی با آب و نمک

زمان آن رسیده که با مواد بالا، این غذای لذیذ شمالی و مازندرانی را آماده کنید. اگر مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید، بدون شک می‌توانید همان اکبر جوجه‌ای را در خانه درست کنید که در رستوران‌ها خوردید.

  1. راز خوشمزگی و همچنین نرم شدن گوشت جوجه این غذا، در همین مرحله اول اتفاق می‌افتد. بنابراین یک کاسه متوسط بردارید و در آن دو لیوان آب سرد، دو قاشق غذاخوری نمک و آبلیمو را اضافه کنید. این مواد را ترکیب کنید تا بتوانید میزان شوری این ترکیب را بچشید. توجه داشته باشید که این مایع نباید بیش از حد شور شود.
  2. تکه‌های مرغ و یا جوجه را به‌خوبی بشویید و آن را داخل کاسه آب و نمک قرار دهید. اجازه دهید مرغ‌ها به مدت یک ساعت و نیم درون این مایع بمانند.
  3. پس از گذشت یک ساعت و نیم از قرار دادن مرغ در آب و نمک، آنها را از کاسه خارج کنید و در ظرفی دیگر قرار دهید.
  4. زمان آن رسیده که مرغ‌ها را مزه‌دار کنید. برای این کار کافی است زعفران دم‌کرده، سیر رنده‌شده، فلفل و آب پیاز را روی تکه‌های مرغ بریزید و با دست مواد را ترکیب کنید. پس از مخلوط شدن کل مواد، آنها را برای مدت نیم ساعت کنار بگذارید تا مرغ‌ها مزه بگیرند.
  5. تابه را همراه با روغن روی گاز قرار دهید تا داغ شود. سپس، مرغ‌ها را درون تابه بگذارید تا سرخ شوند.
  6. در زمان سرخ کردن مرغ‌ها، کره را اضافه کنید تا مزه‌ی کره به خورد مرغ‌ها بروید. سپس، نصف لیوان آب جوش را داخل تابه بریزید و درب آن را بگذارید تا مرغ‌ها کاملا بپزند. مرغ‌ها باید یک ساعت و روی حرارت کم گاز بمانند.
  7. پس از پخته‌شدن مرغ‌ها، اکبر جوجه شما آماده شده و می‌توانید آن را در ظرف بریزید و همراه با رب انار و برنج میل کنید.

اضافه کردن مرغ به آب و نمک بسیار اهمیت دارد و اگر دوست دارید این غذا را به سبک رستوران‌ها آماده کنید، حتما پیشنهاد می‌کنیم که این مرحله را در پخت اکبر جوجه جدی بگیرید. معمولا این غذا را با رب انار سرو می‌کنند، اما می‌توانید با ترکیب کردن رب انار، سیر، گردو چرخ شده، آب‌لیموی تازه و روغن زیتون، یک سس خوشمزه و لذیذ آماده کنید و آن را کنار ظرف غذا قرار دهید.

 

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋