سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

درمان نکروز بدون جراحی چگونه است؟

امروزه درمان نکروز بدون جراحی ممکن شده است و دیگر نیاز به جراحی‌های طولانی و سخت نیست. نکروز در واقع یک بیماری بوده که سبب سیاه شدن استخوان در قسمت‌های مختلف به ویژه سر استخوان ران می‌شود.

دلیل اصلی ایجاد این بیماری نرسیدن خون کافی به استخوان و مرگ و از بین رفتن استخوان در این قسمت است. هر مشکلی که مانع خونرسانی به استخوان شود، بیماری نکروز را به وجود می‌آورد. در این مقاله به بررسی روش درمان بدون جراحی نکروز خواهیم پرداخت در ادامه با ما همراه باشید.

بیماری نکروز استخوان چیست؟

بیماری نکروز به عنوان استخوان سیاه شده معروف است، یک وضعیت بیماری گونه است که در آن انسداد عرضی در روانابی عروق استخوان باعث مرگ سلول‌های استخوان می‌شود. این بیماری می‌تواند در هر قسمتی از بدن رخ دهد، اما عمدتا در مفاصلی که بار و فشار بیش از حد را تحمل می­کنند، نظیر مفاصل ران استخوانی (لاشه)، مفصل هیپ و مفصل کویدر وجود دارد.

درمان نکروز بدون جراحی چگونه است؟

علائم نکروز سیاه شدن استخوان می‌تواند شامل درد مزمن در محل نکروز، محدودیت حرکت در مفصل مبتلا، ضعف عضلات، خستگی، التهاب و از کار افتادن مفصل باشد. همچنین، اگر بیماری در استخوان‌های اطراف مفصل ران (مانند استخوان‌های تشکیل‌دهنده مفصل هیپ) رخ دهد، درد در ناحیه ران نیز ممکن است ایجاد شود. برای تشخیص نکروز، نیاز به مشاوره پزشکی دارید. درمان بسته به مرحله و محل نکروز، ممکن است شامل تغییرات زندگی، استفاده از فیزیوتراپی، استفاده از روش‌های درمان نکروز بدون جراحی باشد.

دلایل ابتلا به نکروز استخوان

بیماری نکروز استخوان یک بیماری‌ است که باعث تخریب و مرگ بخشی از استخوان می‌شود. دلایل ابتلا به این بیماری شامل موارد زیر است:

  • فشار خون بالا: افزایش فشار خون در عروق بزرگ که خون را به استخوان هدایت می‌کنند، می‌تواند باعث اشباع خون و کاهش جریان خون به استخوان شود. این موضوع می‌تواند منجر به نقص خونرسانی به استخوان شده و نکروز آن را ایجاد کند.
  • آسیب مکانیکی: ضربه‌های مکرر، شکستگی‌ها یا فشار‌های مکانیکی ممکن است باعث خراش یا ترک استخوان شوند و جریان خون به استخوان را مختل کنند. این مسائل می‌توانند نقص خونرسانی و در نتیجه نکروز استخوان را ایجاد کنند.
  • استفاده بیش از حد از استروئید‌ها: استفاده طولانی مدت و بیش از حد از استروئید‌ها می‌تواند باعث کاهش جریان خون و کاهش توان رگ‌ها در هدایت جریان خون شود.
  • برخی بیماری‌ها: بیماری‌هایی مانند آنمی، آرتریت روماتوئید، بیماری سل و کمبود ویتامین د می‌توانند منجر به کاهش جریان خون به استخوان‌ها شوند و نکروز استخوان را ایجاد کنند.

درمان نکروز بدون جراحی چگونه است؟

مهم‌ترین درمان نکروز بدون جراحی

درمان نکروز بدون جراحی بهترین روش درمانی است که در اینجا به بررسی مهم‌ترین درمان‌ها می‌پردازیم:

درمان با تحریک الکتریکی

درمان بیماری نکروز با تحریک الکتریکی یک روش پزشکی است که در برخی موارد می‌تواند بهبودی در بافت‌های بدن ایجاد کند. نکروز به مرگ و تخریب بافت‌های حیاتی اشاره دارد و ممکن است در نتیجه آسیب از جهت عروقی، عفونی، جراحی یا تروما به وجود آید. تحریک الکتریکی در درمان نکروز می‌تواند به دو شکل انجام شود؛ با استفاده از تحریک الکتریکی مستقیم و غیر مستقیم.

در تحریک الکتریکی مستقیم، الکترود‌های کوچک قرار داده می‌شوند تا به صورت مستقیم با بافت آسیب دیده تماس داشته باشند. طول و مدت زمان تحریک و همچنین فرکانس و شدت جریان الکتریکی براساس نیاز‌های هر بیمار و شدت نکروز تعیین می‌گردد. الکترود‌ها از طریق یک دستگاه الکتریکی به حرکت در می‌آیند و الکتریسیته به بافت ارسال می‌شود. این الکتریسیته می‌تواند به عنوان محرک برای بازسازی بافت، بهبود جریان خون و پیشرفت ترمیم بافت عمل کند.

در تحریک الکتریکی غیر مستقیم، الکترود‌ها روی پوست قرار داده می‌شوند و جریان الکتریکی توسط پوست به بافت آسیب‌دیده منتقل می‌شود. این روش کاملاً غیرتهاجمی است و از طریق تحریک اعصاب و عضلات می‌تواند به جریان خون بهتر، کاهش التهاب و تسهیل فرآیند ترمیم بافت کمک کند.

درمان با فیزیوتراپی

درمان نکروز بستگی به موقعیت و ماهیت آن دارد. یکی از روش‌های قابل استفاده در درمان نکروز، فیزیوتراپی است. فیزیوتراپی یک روش درمانی غیر دارویی است که با استفاده از تمرینات، توانبخشی حرکتی و فنون درمانی، درمان و بهبودی بیمار را ارتقاء می‌دهد. وضعیت بیمار و میزان نکروز ارزیابی می‌شود. این کار شامل انجام تست‌ها، ارزیابی تاریخچه بیماری و ارزیابی علائم و نشانه‌ها است. اگر نکروز به علت التهاب و آسیب بافتی رخ داده است، فیزیوتراپی می‌تواند به کنترل التهاب کمک کند.

درمان با فیزیوتراپی می‌تواند شامل تمرینات متنوعی باشد که هدف آن تقویت عضلات، بهینه‌سازی حرکت و افزایش استقامت عضلات است. در انتهای درمان، پیشگیری از تغییرات مجدد و حفاظت از بخش درمان شده در برنامه قرار می‌گیرد. این کار شامل توصیه‌ها برای تغییر رفتار در محیط کار و زندگی روزمره، توصیه‌های عملکردی و تغذیه مناسب است. مهم است که برنامه درمانی با فیزیوتراپی توسط پزشک یا متخصص فیزیوتراپی تعیین و نظارت شود. همچنین، بسته به وضعیت و شدت نکروز، تکنیک‌ها و درمان‌های دیگری هم ممکن است در برنامه درمانی به کار گرفته شوند.

درمان نکروز بدون جراحی چگونه است؟

درمان با تزریق مستقیم دارو

درمان نکروز بدون جراحی با تزریق مستقیم دارو‌ها به نقاط مشخصی از بدن انجام می‌شود. این روش درمانی به منظور حفظ و بهبود جریان خون به بافت‌های آسیب دیده استفاده می‌شود. در تزریق خونرسانی مستقیم، دارویی که حاوی عناصر مغذی و ترمیمی است، به طور مستقیم وارد عروق نزدیک به بافت مرده وارد می‌شود. این عروق می‌توانند از طریق تزریق تغذیه شوند. این روش با استفاده از دارو‌هایی نظیر آنتی‌بیوتیک‌ها، دارو‌های ضد التهابی و عوامل رگرسیون می‌تواند جریان خون را به بافت‌های زنده برگرداند و بافت‌های آسیب‌دیده را بهبود بخشد.

اهداف اصلی تزریق مستقیم دارو درمان بیماری نکروز عبارتند از:

  • افزایش جریان خون به مناطق آسیب‌دیده و ارائه تغذیه کافی برای خونرسانی بافت زنده
  • بهبود عملکرد بافت‌های آسیب‌دیده و کاهش التهاب مرتبط
  • تسهیل فرآیند بازدارنده‌ی همه‌گیر به مناطق آسیب دیده برای بهبودی سریع‌تر

مهمترین نکته در تزریق مستقیم دارو‌ها برای درمان بیماری نکروز، استفاده از دارو‌های مناسب و تحت نظر یک پزشک متخصص است. همچنین، هر بیمار منحصر به فرد است و باید با توجه به شرایط خود، توصیه‌ها و درمان مناسبی دریافت کند.

مزایای درمان نکروز بدون جراحی چیست؟

درمان نکروز استخوان بدون جراحی مزایای متعددی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  1. عدم نیاز به جراحی: یکی از مزیت‌های اصلی درمان نکروز بدون جراحی، عدم نیاز به عمل جراحی است. برخی از بیماران ترس از جراحی یا برخی مشکلات پزشکی دیگر را دارند که ممکن است به نکروز استخوان ربط پیدا کند. در این موارد، درمان غیرجراحی می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.
  2. کاهش درد: درمان بدون جراحی می‌تواند به کاهش درد عضلانی و استخوانی مرتبط با نکروز کمک کند. از جمله تکنیک‌های استفاده شده برای کاهش درد، استفاده از آرام‌بخش‌ها، فیزیوتراپی، تزریقات ضد‌التهابی و استفاده از دستگاه‌های تحریک الکتریکی است.
  3. اقتصادی بودن: در مقایسه با هزینه‌های جراحی یا دیگر روش‌های درمانی هزینه درمان بدون جراحی معمولاً کمتر است. این روش می‌تواند برای بیمارانی که بیمه ندارند یا اوضاع مالی خوبی ندارند، گزینه مناسبی باشد.
  4. فرآیند بازسازی سریع‌تر: به دلایل مختلفی، درمان غیرجراحی معمولاً زمان کوتاه‌تری جهت بهبود در مقایسه با جراحی نیاز دارد. این موضوع می‌تواند باعث بازگشت به فعالیت روزمره و حرکت عادی بیمار به‌طور سریعتر گردد.

هرچند که درمان بدون جراحی مزایای قابل توجهی دارد، اما در برخی موارد ممکن است نیاز به جراحی باشد.

درمان نکروز بدون جراحی زیر نظر بهترین پزشکان

برای درمان نکروز بدون جراحی باید به دنبال بهترین پزشکان با تجربه در این زمینه باشید. همانطور که گفتیم نکروز نوعی بیماری استخوانی است که در صورت نادیده گرفته شدن می‌تواند مشکلات زیادی را در قسمت استخوان‌های بدن به وجود بیاورد. برای درمان‌های غیر جراحی به پزشک مراجعه کنید تا به شما در درمان این بیماری کمک کند. 

 

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋