لودئو T۶۰ نخستین بار سال ۲۰۱۹ و با نام یما T۶۰ معرفی شد. محصولی که بلافاصله عنوان پرفروشترین خودروی ساخت یما را در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ از آن خود میکند. این کراساوور چینی علاوه بر وطن خود در دیگر بازارهای آسیایی همچون فیلیپین، کامبوج و لائوس نیز خودرویی پرفروش بوده است.
مجموعه شهر خودرو پس از عرضه ناموفق ریگان کوپا و شکایت دو هزار خریدار این کراس اوور چینی که شباهت بسیاری به پورشه ماکان در ظاهر (و نه در باطن!) دارد وارد دورهای از رکود شد، اما اخیراً تصاویری از شوروم این شرکت در تهران منتشر شده که میزبانی کراساوور چینی دیگری را برعهده گرفته است: لودئو T۶۰.
به گزارش روزنامه هفت صبح، هرچند شهر خودرو اعلام کرده این شرکت تنها وظیفه عرضه این محصول به بازار را برعهده دارد و ماموت خودرو عهدهدار مونتاژ آن شده است؛ شرکتی که تا قبل از ممنوعیت واردات خودرو، بازار ایران را با عرضه فولکسواگن پاسات، تیگوان و گلف GTI متنوعتر کرد.
لودئو که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد در ابتدا یکی از برندهای زیرمجموعه شرکت یما بود و خودروهای الکتریکی آن را تولید میکرد. یما کار خود را در سال ۲۰۱۲ با کپیهای بسیار ضعیف از سوبارو فارستر آغاز کرد و در سال ۲۰۱۵ که بالاترین میزان فروش خود از ابتدای فعالیت تا امروز را تجربه کرده، موفق به فروش حدود ۴۰ هزار دستگاه خودرو در یک سال شده است. عملکرد لودئو، اما موفق بود و این شرکت توانست در ژانویه ۲۰۱۹ یما را بخرد.
لودئو T۶۰ نخستین بار سال ۲۰۱۹ و با نام یما T۶۰ معرفی شد. محصولی که بلافاصله عنوان پرفروشترین خودروی ساخت یما را در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ از آن خود میکند. این کراساوور چینی علاوه بر وطن خود در دیگر بازارهای آسیایی همچون فیلیپین، کامبوج و لائوس نیز خودرویی پرفروش بوده است.
همانطور که گفتیم از نظر ظاهری نمیتوان منکر شباهت بین لودئو T۶۰ و جیلی بویو و پروتون X۷۰ شد.
اما برای ایرانیان نمای جلوی خودرو بیش از هر خودروی دیگری یادآور تیگوان است. چراغهای مستطیلیشکل به همراه جلوپنجره تزئینشده با نوارهای کرومی و سپر پلاستیکی امضای لودئو به عنوان کراساووری چینی است، اما در نمای پشت شباهت عجیبی بین این خودرو و امویام X۵۵ وجود دارد: چراغهای مستطیلی که با نواری کرومی به هم وصل شدهاند. شیوه طراحی سقف و خطوط کابین نیز از X۵۵ الگوبرداری شده است.
در نمای داخلی وضعیت بهتری حکمفرماست. رنگ زمینه در طراحی قطعات داخلی مشکی است و در میان داشبورد یک خط نقرهای رنگِ کشیده جلوه خاصی را به فضای داخلی خودرو داده است. یک صفحه نمایشگر لمسی در وسط و بین خروجیهای تهویه عمودی قرار گرفته است و خروجیهای تهویه کناری، برخلاف آنچه در وسط دیده میشود، افقی طراحی شدهاند. نکته جذاب دیگری که میتوان به آن اشاره کرد، پنل سیستم تهویه این خودرو است که هیچ دکمهای ندارد و به صورت لمسی کنترل میشود. این خودرو در کاملترین تیپ به آپشنهای روز مجهز است.
برای T۶۰ سه پیشرانه وجود دارد که حجم دوتای اول ۱٫۵ لیتر و حجم سومی دو لیتر است: اولی تنفس طبیعی ۱۱۲ اسبی، دومی توربوی ۱۵۶ اسبی و سومی توربوی ۱۷۷ اسبی. جعبه دنده در نظر گرفته شده برای همه مدل CVT است که با توجه به عدم محبوبیت آن و کیفیت پایین گیربکسهای چینی نقطه ضعفی برای T۶۰ به شمار میرود. اگر T۶۰ با پیشرانه ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی عرضه شود، شکست آن قطعی است.
پاسخ ها