سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

بهترین شرکت خصوصی بیمه شخص ثالث در سال ۹۹

چیزی که شرکت‌های بیمه را از هم متمایز می‌کند، خدماتی است که به مشتریانشان ارائه می‌کنند. مثلا یک بیمه ممکن است خسارت را سریع‌تر از بقیه شرکت‌ها جبران کند. بعضی شرکت‌ها تعداد شعب بیشتری دارند و دسترسی به آن‌ها راحت‌تر است. برخی به مشتریان بیمه شخص ثالث‌شان امتیاز خرید بقیه بیمه‌ها مثل بیمه بدنه می‌دهند. هر کدام از این موارد می‌تواند باعث جذابیت بیمه شخص ثالث یک شرکت باشد. بررسی وضعیت ۱۳ شرکت خصوصی که گزارش عملکردشان را در سامانه کدال منتشر می‌کنند، نشان می‌دهد بیمه‌های آسیا، دانا، پارسیان، کوثر، البرز، معلم، پاسارگاد، ملت، ما، نوین، دی، سامان و میهن به‌ترتیب پرفروش‌ترین بیمه شخص ثالث را دارند

بهترین شرکت خصوصی بیمه شخص ثالث در سال ۹۹

پارس لاین قیمت بیمه شخص ثالث در همه شرکت‌ها تقریبا به یک اندازه است؛ آن‌ها همگی برای پراید یک میلیون و ۹۷۳ هزار تومان، بقیه خودرو‌های چهارسیلندر دو میلیون و ۲۷۸ هزار تومان و خودرو‌های پنج سیلندر به بالا دو میلیون و ۵۲۰ هزار تومان بدون احتساب تخفیف‌ها حق بیمه سالانه در نظر گرفته‌اند. چیزی که شرکت‌های بیمه را از هم متمایز می‌کند، خدماتی است که به مشتریانشان ارائه می‌کنند. مثلا یک بیمه ممکن است خسارت را سریع‌تر از بقیه شرکت‌ها جبران کند. بعضی شرکت‌ها تعداد شعب بیشتری دارند و دسترسی به آن‌ها راحت‌تر است. برخی به مشتریان بیمه شخص ثالث‌شان امتیاز خرید بقیه بیمه‌ها مثل بیمه بدنه می‌دهند. هر کدام از این موارد می‌تواند باعث جذابیت بیمه شخص ثالث یک شرکت باشد، اما بررسی آن‌ها و مقایسه‌شان کار هر کسی نیست. در چنین شرایطی بهترین کار اعتماد به انتخاب دیگران است. وقتی خیلی از صاحبان خودرو برای بیمه شخص ثالث سراغ یک شرکت می‌روند، می‌توان تا حد زیادی به انتخاب آن‌ها احترام گذاشت و سراغ پرفروش‌ترین بیمه شخص ثالث رفت. لزوما پرفروش‌ترین محصولات نمی‌تواند بهترین آن‌ها باشد، اما با یک تقریبی می‌توان روی پرفروش‌ها حساب ویژه باز کرد. برای همین در این گزارش سراغ پرفروش‌ترین بیمه شخص ثالث بین شرکت‌های خصوصی رفته‌ایم. گزارش عملکرد آن‌ها را در فصل بهار ۹۹ بررسی کردیم تا ببینیم اغلب برای ماشینشان چه بیمه‌ای می‌خرند. اولین جوابی که برای این سوال وجود دارد، بیمه ایران است. مدیرعامل بیمه ایران اخیرا اعلام کرده ۵۴ درصد از سهم بازار شخص ثالث خودرو در اختیار این شرکت است و مابقی سهم ۴۶ درصدی بازار، بین شرکت‌های خصوصی تقسیم می‌شود. با توجه به فعالیت‌های گسترده این شرکت شاید خیلی‌ها از نظر شلوغ بودن یا رسیدگی آن به حجم زیادی از پرونده‌ها، رغبت زیادی به خرید بیمه شخص ثالث از بیمه ایران ندارند و دلشان می‌خواهد یک بار هم که شده بقیه شرکت‌‎های بیمه را امتحان کنند. بررسی عملکرد ۱۳ شرکت خصوصی که گزارش عملکردشان را در سامانه کدال منتشر می‌کنند، نشان می‌دهد به‌ترتیب بیمه‌های آسیا، دانا، پارسیان، کوثر، البرز، معلم، پاسارگاد، ملت، ما، نوین، دی، سامان و میهن پرفروش‌ترین بیمه شخص ثالث را دارند.

۱- آسیا با فروش ۵۸۹ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث
بیمه آسیا در بین ۱۳ شرکت بیمه خصوصی که در این گزارش بررسی شده اند، بیشترین سهم را در فروش بیمه شخص ثالث دارد. این شرکت در فصل بهار حدود ۵۸۹ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث فروخته و در طرف مقابل تنها ۲۹۹ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است. این یعنی فروش بیمه شخص ثالث آسیا در فصل بهار حدود ۹۷ درصد بازدهی و درآمد ۲۹۰ میلیارد تومانی برای شرکت بیمه آسیا به همراه داشته است. ۳۷ درصد از فروش کل این شرکت متعلق به بیمه شخص ثالث است و تقریبا یک سوم فعالیت آن را شامل می‌شود.

۲- دانا با فروش ۵۲۷ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث
بیمه دانا در فصل بهار ۵۲۷ میلیارد تومان حق بیمه شخص ثالث دریافت کرده و از نظر پرفروش‌ترین بیمه در مقام دوم قرار دارد. بیمه دانا با دریافت این مبلغ حق بیمه، حدود ۳۴۶ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که از این نظر در رتبه اول بیشترین خسارت پرداخت شده به حساب می‌آید. در مجموع عملکرد شرکت بیمه دانا در فصل بهار نشان می‌دهد کل مبلغ حق بیمه این شرکت تقریبا ۳۶ درصد بالاتر از خسارت‌هایی است که به بیمه دانا وارد شده. این کمترین رقم بین شرکت‌های بیمه بعد از بیمه دی به حساب می‌آید و نشان می‌دهد بیمه دانا چندان شرایط مساعدی نسبت به دیگر شرکت‌ها ندارد.

۳- پارسیان با فروش ۲۷۵ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث
شرکت بیمه پارسیان به عنوان رتبه سوم پرفروش‌ترین بیمه شخص ثالث در بین شرکت‌های خصوصی، در فصل بهار حدود ۲۷۵ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث فروخته است. بخش بزرگی از درآمد شرکت بیمه پارسیان از بیمه شخص ثالث است و ۴۴ درصد کل درآمد شرکت را تامین می‌کند. این رقم بیشترین سهم بیمه شخص ثالث از درآمد شرکت‌ها به حساب می‌آید و نشان می‌دهد بیمه پارسیان تا حد زیادی به فروش بیمه شخص ثالث متکی است. عملکرد این شرکت نشان از سود ۶۹ درصدی از فروش کل بیمه‌ها دارد و از این نظر در رتبه هشتم بهترین عملکرد قرار می‌گیرد. جایگاهی که چندان خوب به نظر نمی‌رسد.


۴- کوثر با فروش ۲۱۵ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث
شرکت بیمه کوثر در فصل بهار حدود ۲۱۵ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث فروخته و در مقام چهارم پرفروش‌ترین بیمه قرار دارد. در طرف مقابل بیمه کوثر به پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان خسارت به مشتریان بیمه شخث ثالث مجبور شده و این یعنی درآمد این شرکت از فروش بیمه اجباری خودرو‌ها تقریبا ۶۱ درصد است. شرکت بیمه کوثر در وضعیت چندان خوبی به سر نمی‌برد، چراکه از نظر رتبه‌بندی عملکرد شرکت‌های بیمه در مقام یازدهم قرار گرفته و بازدهی عملکرد آن در فصل بهار حدود ۴۵ درصد بوده است. در ماه‌های که شرکت‌های بیمه اغلب بالای ۱۰۰ درصد سود کرده‌اند، چنین عملکردی چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد.

۵- البرز با فروش ۲۰۶ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث
شرکت بیمه البرز به عنوان رتبه پنجم پرفروش‌ترین بیمه شخص ثالث، در فصل بهار حدود ۲۰۶ میلیارد تومان بیمه به ماشین‌سوار‌ها فروخته است. با وجود اینکه بیمه شخص ثالث در بین پرفروش‌ترین‌ها رتبه خیلی خوبی ندارد، ولی عملکرد کلی آن آنقدری مثبت بوده که می‌توان به عنوان بیمه مطمئن روی آن حساب باز کرد. شرکت بیمه البرز در فصل بهار ۲.۴ برابر کل خرج‌هایش درآمد داشته و از نظر عملکرد بعد از بیمه پاسارگاد و ما ما در رتبه سوم بیمه‌های خصوصی این گزارش جای می‌گیرد.

۶- معلم با فروش ۲۰۶ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث
بیمه معلم در فصل بهار ۲۰۶ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث فروخته است و از این نظر با فاصله کمی نسبت به رتبه پنجم، مقام ششم را کسب کرده است. با این حساب از نظر پرفروش بودن بیمه شخص ثالث، معلم در رده‌های میانی قرار دارد. حدود یک چهارم درآمد کل بیمه معلم از فروش بیمه شخص ثالث به دست می‌آید. بررسی عملکرد بیمه معلم در فصل بهار نشان می‌دهد این شرکت توانسته دو برابر هزینه‌هایش درآمد داشته باشد که عملکرد قابل قبولی برای یک شرکت بیمه است.

۷- پاسارگاد با فروش ۱۳۶ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث
شرکت بیمه پاسارگاد بخش خیلی کوچکی از فعالیت‌های خود را به بیمه شخص ثالث اختصاص داده و همین مورد باعث شده در رده پرفروش‌ترین بیمه شخص ثالث چندان جایگاه قابل قبولی نداشته باشد. این شرکت هفتمین گزینه صاحبان خودرو برای خرید بیمه شخص ثالث است. بررسی عملکرد آن در فصل بهار نشان از یک بازدهی چشمگیر دارد. بیمه پاسارگاد در این مدت توانسته ۵.۸ برابر خرج‌هایش درآمد داشته باشد و وضعیت کاملا مطلوبی دارد. این یعنی از نظر اطمینان به عملکرد مثبت شرکت، تا حد زیادی می‌توان به بیمه پاسارگاد اعتماد کرد.

۸- ملت با فروش ۵۹ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث
صاحبان خودرو در فصل بهار به عنوان هشتمین گزینه برای خرید بیمه شخص ثالث، سراغ بیمه ملت رفته‌اند. این مورد باعث شده بیمه شخص ثالث ملت چندان جایگاه خوبی در فهرست پرفروش‌ها نداشته باشد. بیمه ملت در فصل بهار حدود ۵۹ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث فروخته و ۱۷ میلیارد تومان به مشتریانشان خسارت داده است. مجموع عملکرد این شرکت در فصل بهار نسبت به دیگر شرکت‌های خصوصی بیمه چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد.

۹- ما با فروش ۵۰ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث
بیمه شخص ثالث شرکت بیمه ما در فصل بهار رتبه نهم پرفروش‌ترین بیمه را به خود اختصاص داده و جذابیت چندانی برای صاحبان خودرو ندارد. هرچند همین حق بیمه ۵۰ میلیارد تومانی تنها ۱۱ میلیارد تومان برای بیمه ما خرج داشته و کلی درآمد نصیب آن کرده است. این شرکت در فصل بهار عملکرد چشمگیری از خود نشان داده و ۲.۵ برابر خرج‌هایش درآمد داشته که از این نظر در رتبه دوم قابل اعتمادترین بیمه جای می‌گیرد.

۱۰- نوین با فروش ۴۶ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث
شرکت بیمه نوین سهم بسیار پایینی از بازار بیمه شخص ثالث دارد. صاحبان خودرو بهار امسال به عنوان دهمین گزینه برای خرید بیمه شخص ثالث روی این شرکت حساب باز کرده‌اند و این مورد باعث شده میزان فروش بیمه شخص ثالث نوین در محدوده ۴۶ میلیارد تومان باقی بماند. این شرکت از نظر عملکرد کلی وضعیت نسبتا مناسبی دارد و توانسته در فصل بهار دو برابر خرج‌هایش درآمد داشته باشد. از این جهت شرکت بیمه نوین، قابل اعتماد به نظر می‌رسد.

۱۱- دی با فروش ۳۶ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث
عملکرد بیمه دی در فصل بهار تا حد زیادی ناامید کننده است. بررسی گزارش فعالیت این شرکت نشان می‌دهد سه ماه اول امسال بیمه دی زیان‌ده بوده و شرایط خوبی ندارد. شاید این مورد یکی از دلایل اقبال کم صاحبان خودرو به خرید بیمه شخص ثالث دی باشد. چرا که این شرکت به عنوان گزینه یازدهم آن‌ها برای خرید بیمه شخص ثالث به حساب می‌آید. بیمه دی در فصل بهار تنها موفق به فروش ۳۶ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث بوده است.


۱۲- سامان با فروش ۲۷ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث
بیمه سامان در فصل بهار تنها ۲۷ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث فروخته و از نظر صاحبان خودرو این شرکت چندان گزینه خوبی برای خرید بیمه شخص ثالث نیست. برای همین رتبه یکی مانده به آخر این گزارش به بیمه سامان تعلق گرفته است. البته باید توجه داشته باشید که این شرکت بیشتر در حوزه بیمه درمان و عمر فعالیت می‌کند و تنها یک دهم درآمد آن از فروش بیمه شخص ثالث به دست می‌آید. بررسی عملکرد آن در فصل بهار نشان از سود ۱۲۴ درصدی دارد که رقم قابل توجهی برای یک شرکت بیمه است.

۱۳- میهن با فروش ۱۸ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث
آخرین گزینه برای خرید بیمه شخص ثالث در بین شرکت‌ها مورد بررسی در این گزارش به بیمه میهن اختصاص دارد. این شرکت در فصل بهار تنها ۱۸ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث فروخته و این یعنی صاحبان خودرو علاقه چندانی به خرید بیمه شخص ثالث از این شرکت ندارند. در طرف مقابل مشتریان شرکت بیمه میهن اغلب رانندگی خوبی دارند و کمتر برای خسارت به شرکت بیمه مراجعه کرده‌اند. موردی که باعث شده بیمه میهن بهترین عملکرد را نظر سود فروش بیمه شخص ثالث به دست بیاورد. این شرکت پنج برابر خسارتی که به مشتریانش پرداخت کرده، حق بیمه دریافت کرده است.

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋