سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

تغییر در سامانه و هسته معاملاتی بورس تهران

علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران در گفتگو با فرارو؛ تغییر در سامانه و هسته معاملاتی بورس تهران؛ علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران در توصیه‌ای به سرمایه‌گذاران تازه وارد به بورس گفت: سرمایه‌گذارانی که به تازگی به بازار سهام وارد شده‌اند، دقت کنند، که به هیچ عنوان سرمایه اصلی زندگی خود را وارد بورس نکنند و تنها از پس‌انداز خود و پولی که به آن احتیاج ندارد، در بورس استفاده کنند، همچنین این عزیزان می‌توانند از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها که ریسک کمتری از حضور مستقیم در بورس دارند استفاده کنند، تا از این طریق از دارایی‌های خود محافظت کنند.

پارس لاین طی یک سال اخیر با توجه به رشدی که بورس آن را تجربه کرد، نگاه‌ها به این بازار تغییر پیدا کرد و بر تعداد فعالان بازار سهام افزوده شد، اما به دلیل اینکه زیرساخت‌های بورس جوابگوی حضور میلیونی سهام‌داران نیست، در بسیاری از اوقات شاهد کندی هسته معاملات بورس هستیم، در این رابطه بسیاری از فعالان بازار خواستار آنند که سامانه‌های معاملاتی به روز شود، تا دیگر شاهد چنین اختلالاتی نباشند.

مذاکره با شرکت‌های خارجی برای خرید سامانه جامع معاملاتی جدید/ توصیه به سهام‌داران تازه وارد

این روزها کندی هسته معاملات بورس، صدای سهامداران را بلند کرده است

در این رابطه علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران در حاشیه افتتاح مرکز پاسخگویی کارگزاری فارابی طی گفتگو با فرارودر پاسخ به این پرسش که سهام‌داران بورس این روز‌ها نسبت به کندی هسته معاملاتی و هنگ کردن آن و اختلال در سامانه‌های معاملاتی اعتراضات فراوانی دارند، راهکار بورس برای حل این معضلات چیست، خبر از قصد مذاکره با شرکت‌های خارجی برای خریداری سامانه جامع معاملاتی به‌روز و پیشرفته و جایگزینی آن با هسته معاملاتی فعلی داد.


صحرایی افزود: در راستای بهینه‌سازی عملکرد سامانه و هسته معاملاتی بورس تهران از ابتدای هفته جاری، برخی از موارد دستور العمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اصلاح شد که بر این اساس، مواردی نظیر افزایش حجم لات معاملاتی یا همان افزایش در حجم هر سفارش خرید و فروش، تغییر در حجم قابل نمایش سفارش‌های دو بخشی و یا همان حذف سفارش‌های پنهان و تغییر در حداقل تغییر قیمت هر سفارش از یک ریال به ده ریال مورد اعمال قرار گرفت.


مدیرعامل شرکت بورس تهران افزود: این موارد منجر خواهد شد که حجم سفارشات کاهش یابد و با توجه به این موضوع از فشار مضاعف به هسته معاملاتی بورس تهران کاسته می‌شود، این در حالیست که این اصلاحات، برنامه‌های کوتاه مدت ما قلمداد می‌شود، از سویی به موازات این امر با استفاده از ظرفیت دانش شرکت‌های دانش بنیان در حوزه آی تی در قالب کنسرسیوم‌های داخلی ما به دنبال توسعه زیر ساخت‌های فنی بازار هستیم.


صحرایی ادامه داد: همچنین ما مطالعات گسترده‌ای را در حوزه این انجام داده‌ایم که مکانیزم معاملاتی را از کلاین بیس به بروکر بیس تغییر دهیم، تا از این طریق فشار وارد شده به هسته معاملاتی را بین کارگزار‌ها تقسیم کنیم تا از این طریق بهبود عملکرد و کارایی سامانه‌های معاملاتی بازار سهام محقق شود.


وی همچنین در توصیه‌ای به سرمایه‌گذاران تازه وارد به بورس گفت: سرمایه‌گذارانی که به تازگی به بازار سهام وارد شده‌اند، دقت کنند، که به هیچ عنوان سرمایه اصلی زندگی خود را وارد بورس نکنند و تنها از پس‌انداز خود و پولی که به آن احتیاج ندارد، در بورس استفاده کنند، همچنین این عزیزان می‌توانند از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها که ریسک کمتری از حضور مستقیم در بورس دارند استفاده کنند، تا از این طریق از دارایی‌های خود محافظت کنند.


مدیرعامل شرکت بورس تهران همچنین با اشاره به استقبال مردم از بازار سهام، گفت: در ابتدای سال گذشته در بازار حدود ۱۵۰ هزار سرمایه‌گذار فعال داشتیم، در حالیکه این تعداد امروز به بیش از ۸۵۰ هزار معامله‌گر فعال رسیده، که این امر نشان از افزایش توسعه کمی و کیفی بورس تهران می‌دهد، همچنین با آزادسازی سهام عدالت بیش از ۴۶.۵ میلیون نفر نیز کد بورسی دریافت می‌کنند که این امر عمق بازار سهام را بسیار افزایش خواهد داد.


همچنین در این مراسم رحمان بابازاده مدیرعامل کارگزاری فارابی با اشاره به راه‌اندازی مرکز پاسخگویی این کارگزاری، گفت: امروز عمق بازار سرمایه افزایش یافته و با توجه به این موضوع لزوم پاسخگویی به سهام‌داران و سرمایه‌گذاران به شدت حس می‌شود، بر این اساس ما به عنوان اولین کارگزاری در کشور، مرکز پاسخگویی ۲۴ ساعته را راه‌اندازی کردیم.


بابازاده افزود: شناسایی‌ ریشه‌ای‌ مشکلات مشتریان‌ و حل آن‌ها، پاسخگویی شبانه‌روزی، هوشمندسازی خدمت‌رسانی، پاسخگویی همه‌جانبه و افزایش بهینه نیروی انسانی از جمله اهداف راه‌اندازی این مرکز تماس است.


مدیرعامل کارگزاری فارابی ادامه داد: اصلاح قوانینی که در حوزه نحوه انجام معاملات از سوی ارکان بازار انجام داد، اقدام بسیار خوبی بود که قبلا ما نیز پیشنهاد انجام آن‌ها را ارائه داده بودیم، اما باید به این نکته اشاره کرد که این اصلاحات کوتاه مدت است و باید برای بهبود وضعیت هسته معاملاتی اقدامات بیشتری را انجام داد.

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋