parsaheydari28

parsaheydari28

تولید محتوا چیست و تاثیر تولید محتوا بر سئو سایت

تولید محتوا چیست؟ چه کاربردی دارد و تاثیر آن بر سئو سایت چیست؟

اولین چیزی که با شنیدن نام محتوا به ذهن خطور می ‌کند به احتمال زیاد تولید محتوا است. و اولین عبارتی که پس از شنیدن آن در ذهن ما نقش می‌ بندد تولید محتوا متنی و نوشته است. همانطور که می دانید بعد از طراحی سایت فرآیند سئو آن شروع می شود. اما مهمترین بخش سئو یک سایت، ساخت محتوای آن است. که در ادامه درمورد آن صحبت خواهیم کرد.

داشتن محتوای با کیفیت باعث می شود که رتبه وب سایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. برای همین اکثر مدیران وب سایت ها یکی از بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص می دهند و سعی می کنند که بلاگ نویسان با تجربه ای را در این زمینه استخدام کنند. یکی از مشکلات اصلی این بلاگ نویسان، ایجاد محتوای مناسب با کسب و کار می باشد. اینکه چگونه محتوایی را تولید کنند که مناسب با مخاطبان وب سایت باشد و پیدا کردن یک منبع معتبر کاملا سخت است.

حال به توضیح آن می رسیم و بررسی می کنیم که محتوا چیست و اهمیت آن چقدر می باشد، اگر به دنبال یافتن پاسخ برای سوالاتی که در ذهنتان شکل می گیرد هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا به صورت غیر حرفه ای و اصطلاحاً خود سرانه تقریباً چیزی جز تلف شدن وقت و هزینه برای افراد نخواهد داشت. به همین دلیل است که ساخت محتوا باید توسط افراد ماهر و حرفه ای انجام شود. شما با تولید یک محتوای مناسب و قرار دادن آن در وب سایت خود باعث می شوید که مخاطب محتوای شما را پسند کند و این جلب رضایت مشتری باعث می شود که مخاطب وقت و زمان بیشتری را در وب سایت شما بگذراند. این امر در بهبود و سئو و رتبه ی سایت شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

ساخت محتوا انواع مختلفی دارد که در ادامه ی مطلب آن ها را نام برده و هر یک را توضیح می دهیم:

تولید محتوا متنی

یکی از بهترین روش ها تولید محتوای متنی می باشد که در رتبه دهی و پیشرفت سایت و سئو در گوگل اهمیت بالایی دارد. این نوع گروهی از مقالات مطالب می باشند که توسط محتوا نویسان یا بلاگ نویسان نوشته می شوند و در سایت بارگذاری می شوند.

ساخت محتوا تصویری

در بیشتر سایت ها و صفحات در شبکه های اجتماعی مشاهده کرده ایم که افراد محصولات و آموزش ها و… را در قالب تصویر منتشر می کنند. این نوع از بعد از تولید محتوای متنی بیشترین محبوبیت را دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

ساخت محتوا ویدئویی

نوع دیگر  انتشار ویدئو می باشد، با ساخت کلیپ و ویدئو می توانید محصول خود یا تبلیغات را انجام دهید و در سایت یا جایی که می خواهید محتوا تولید کنید، بارگذاری کنید.

تولید پادکست

یکی دیگر از نوع محتوا، محتواهای صوتی هستند که اصطلاحا به آن ها پادکست می گویند. محتوا صوتی در این روزها به ویژه در سال 2020 از نظر گوگل اهمیت پیدا کرده و خیلی از سایت های به سمت تولید پادکست ها سوق پیدا کرده اند.

تولید محتوا برای سایت چیست؟

برای سایت شامل ویدئو ها، عکس ها، متون و حتی موسیقی هایی است که یک کارشناس محتوا در سایت خود قرار می ‌دهد. تولید محتوای متنی از ارزش بالاتری در گوگل برای رتبه گیری برخوردار است و در سئو سایت در اصفهان نقش موثر تری دارد. اما نکته ای که قابل توجه است، محتوا نباید صرفاً برای رتبه گرفتن در گوگل نوشته شود و باید محتوایی باشد که نیاز کاربر را به وضوح و سادگی رفع نماید. به همین دلیل تولید محتوای متنی برای سایت در گوگل، اهمیت و ارزش بالاتر و بیشتری نسبت به سایر محتوا ها (عکس و فیلم) دارد.

ایجاد محتوای فارسی چیست؟

ایحاد محتوای فارسی 1.8% از کل محتوای اینترنت را تشکیل می دهد. امروزه سئو بیشتر بر پایه ی محتوا بنا شده ‌است. به همین دلیل است که هر سایتی برای بهبود عملکرد و افزایش رتبه ‌اش در موتور های جست ‌و جو، به ویژه تولید محتوای فارسی نیاز دارد. به همین دلیل نویسندگان محتوا و بلاگ نویسان با تجربه برطبق اصول و استاندارد های سئو تکنیک ‌هایی را با توجه به کلمات کلیدی فارسی موجود در موتور های جست ‌و جو و همچنین مورد نیاز دنیای وب فارسی پیاده می کنند تا سایت ‌ها به ده رتبه ی برتر گوگل (صفحه ی اول گوگل) در هر کلمه کلیدی مد نظر خود برسند.

ساخت محتوای انگلیسی چیست؟

54.6% از محتوای گوگل به زبان انگلیسی است؛ این یعنی تولید محتوای انگلیسی در سایت، شانس بسیار بیشتری را برای دیده شدن در گوگل و به طور کل در دنیای اینترنت را دارد. ایجاد کردن محتوا چه در زبان فارسی و چه در زبان انگلیسی قاعده و تکنیک ‌های خاص خودش را دارد که کارشناسان محتوا باید به آن اصول عمل کنند. به همین ترتیب بسیاری از فعالان در این حوزه سعی دارند که محتوایی به زبان انگلیسی بنویسند تا شانس دیده شدن‌ خود را افزایش دهند و با کمک آن در نتایج گوگل و در بهینه ‌سازی سایت نتیجه بهتری کسب کنند.

محتوا اینستاگرام چیست؟

قطعاً هر فردی که اپلیکیشن اینستاگرام را در تلفن ‌همراه خود نصب دارد کار ساخت محتوای اینستاگرام را انجام داده است. اما تولید محتوا در اینستاگرام اصول و قوانین به خصوص خودش را دارد. اینستاگرام نیز همانند موتور های جست و جوی دیگر الگوریتم‌ ‌هایی دارد و هر صفحه ای که براساس این الگوریتم ‌ها تولید کند، به مراتب سرعت بالاتری در جذب دنبال کننده خواهد‌ داشت. از تکنیک‌ هایی که باید به آن توجه داشت می توان از هشتگ گذاری صحیح و به اندازه، شناخت علایق مخاطب، تولید کپشن و محتوای جذاب و خلاقانه و همچنین پست کردن عکس‌هایی با کیفیت و موضوع مناسب را نام برد.

محتوا تلگرام چیست و چگونه تولید می شود.

نوشتن یک محتوای خوب با اینکه زیاد سخت نیست، ولی پایبند قوانینی است که در صورت استاندارد بودن، اثری ماندگار و عالی بر مخاطب می‌ گذارد. تولید محتوا تلگرام یکی از انواع تولید محتوا حساب می شود که در کانال ‌های تلگرام مورد استفاده قرار می ‌گیرد و کاربران عضو را تحت تاثیر قرار می ‌دهد. در نوشتن آن باید مواردی مانند واضح و خوانا بودن و به روز بودن اطلاعات در نظر گرفته شود. همچنین باید از پرداختن به موضوعات حاشیه‌ ای خودداری کرد. همیشه سعی کنید محتوایی بنویسید که جذاب باشد، به گونه ای که مخاطب آن را در گروه ‌های تلگرامی دیگر انتشار داده و برند شما را معرفی کند.

کاربرد محتوا در چیست؟

کاربرد تولید محتوا واژه ای است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد برای توضیح آن می توان گفت کاربرد تولید محتوا یک روش برای تبلیغ فعالیت خدماتی و یا کالایی است که شما از طریق عرضه ی آن کسب درآمد می کنید. این تبلیغ می تواند از راه های مختلف صورت گیرد. استفاده و کمک از ابزاری مانند تصاویر، ویدئو ها، پوستر، پادکست، بروشور های دیجیتالی و یا کاغذی و… هر راه دیگری که دیگران را با کار و فعالیت شما آشنا می کند امکان پذیر است.
کاربرد محتوا آشنا کردن مردم با تفکر شما و محصول شما است.

برای این که شما بتوانید محتوایی مناسب و تاثیر گذار برای کسب و کار خود طراحی و تولید کنید باید مراحلی مانند مراحل زیر را طی کنید:

  • تحقیق و پژوهش در خصوص نوع محتوا
  • بررسی بازار در خصوص نوع محتوا
  • تعیین جذابیت محتوا براساس بررسی بازار و مخاطبین ان
  • انتخاب یک عنوان و موضوع مناسب برای محتوا جهت جذب مخاطب
  • کاربردهای ساخت محتوا
  • کسب رتبه بالای نتایج جست وجو

تاثیر محتوا بر سئو سایت در سال 2020

با توجه به مدارک و تحقیقات انجام شده باید این جمله بیل گیتس را آویزه گوش کرد و در سئو از آن استفاده نمود. ” محتوا پادشاه است”

تولید محتوا اگر به درستی و با اصول درست نوشته شود می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر میزان افزایش کسب رتبه های سایت شما شود. پس در انتخاب تولید کننده محتوای خود یا نویسنده دقت داشته باشید تا بتوانید با دردسر کمتری سئو سایت خود را تقویت نموده و به صفحات بالاتر دست پیدا کنید.

درست است که طی کردن مراحل تولید محتوا سخت و زمان بر است اما باید توجه داشت که هر چه محتوای تولید شده ی شما بهتر و دارای کیفیت بیشتری باشد در صورت قرار گیری در سایت شما توسط موتور های جست و جو مانند گوگل اعتبار بیشتری به سایت شما می دهد که همین کار موجب می شود سایت شما در نتایج جست و جو رتبه و جایگاه بهتر و بالا تری را کسب کند و جزو اولین پیشنهادات برای پاسخ گویی به مخاطب باشد در پی همین اتفاق مخاطبین زیادی مطالب سایت شما را مطالعه می کنند و در صورت جذابیت و کیفیت مطالب و محتوای تهیه شده ی شما را بین یکدیگر نشر و انتقال می دهند.

 

parsaheydari28
parsaheydari28

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋