parsaheydari28

parsaheydari28

تاثیر تصاویر بر سرعت سایت و میزان اهمیت آن ها

اهمیت استفاده از تصاویر در وب سایت ها

بر اساس مطالعات انجام شده افراد آنچه را که دیده اند بسیار بیشتر از آنچه خوانده اند به یاد می آورند همچنین مغز انسان قادر است تصاویر را در مدت زمان کمتری پردازش کند.

به همین دلیل تصاویر به عنوان یک وسیله ارتباطی بسیار موثر وقوی در سطح وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند، می توان یکی از مهم ترین دلایل استفاده گسترده از تصاویر را این موضوع دانست که تصاویر در سراسر دنیا با هر زبانی قابل درک وفهم هستند وب سایت ها تصاویر را برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می دهند.

تصاویر استفاده شده در وب سایت ها علاوه بر جلب توجه کاربران می توانند بدون اینکه هیچ توضیح اضافه ای در مورد آنها نوشته شود پیام های پیچیده ای زیادی را در یک لحظه به بیننده منتقل کنند.

برای مثال بازدید کنندگان سایت با مشاهده تصویر یک محصول می توانند بسیاری از ویژگی ها و کاربردهای آن را بلافاصله مشاهده کنند. امروزه تصاویر در هر وب سایت نقش و جایگاه مهمی و غیر قابل انکاری دارند و بیشتر به عنوان یک ابزار انتقال اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند.

مطمئنا یک محتوی منحصر به فرد، مفید و جذاب مخاطب زیادی را به خود جلب می کند اما هنگامی که این محتوی با تصاویر مرتبط همراه باشد می توان به نتایج بهتر و مطلوب تری دست یافت.

چرا زمان بارگذاری تصاویر برای موتورهای جستجو اهمییت زیادی دارد؟

عوامل و معیار هایی که گوگل برای تعین و چگونگی نشان دادن نتایج جستجو بکار می برد، همچنین میزان اهمییت هر کدام از آنها صراحتا در هیچ جایی ذکر نشده است. با این وجود بر اساس تجربه و تحقیقات، متخصصان سئو سایت اصفهان مهم ترین عوامل و معیارهای رتبه بندی سایت را تولید محتوی ارزشمند، زمان بارگیری صفحه و تصویر، …و تعداد بازدید کننده می دانند.

تاثیر تصاویر بر بالا آمدن سایت بسیار زیاد است و هرچه مدت زمان بارگیری تصاویر بیشتر باشد، علاوه بر رتبه بندی سایت، ارتباط برقرار کردن کاربران با صفحه نیز آسیب می بیند. از سال 2010 با اعلام گوگل، سرعت صفحه به یکی از معیارهای رتبه بندی سایت ها در نظر گرفته می شود.

از آنجایی که کاربران سایت های با سرعت بالا را ترجیح می دهند و زمان بارگیری صفحه یعنی مدت زمان نمایش کل صفحه در پنجره مرورگر برای آنها اهمییت زیادی دارد.

گوگل نیز در نتایج جستجو رتبه بندی بالاتر را به سایت هایی اختصاص می دهد که زمان بارگیری کمتری دارند، محتوی را در مدت زمان کمتری نمایش می دهند و نیازهای کاربران را سریع تر پاسخ می دهند.

متاسفانه تعداد زیادی از مدیران وب سایت ها به جای اهمیت دادن به داشتن عملکرد بهتر، بیشتر به طراحی های پیچیده سایت می پردازند. داشتن طراحی زیبا و خاص یک وب سایت تنها در کنار سرعت بالا است که اهمیت دارد.

بر اساس تحقیقات انجام شده مدت زمان انتظار بارگیری صفحه برای درصد زیادی از کاربران اینترنت 2 ثانیه یا کمتر اعلام شده است، اگر این مدت زمان بیش از 3 ثانیه طول بکشد تعداد زیادی از آنها سایت را ترک و به سایت های مشابه که محتوی خود را با سرعت بالاتری را ارئه می دهند مراجعه می کنند.

بنابراین سایت های با سرعت بالاتر نه تنها در جذب کاربر بیشتر موفق ترند بلکه در مقایسه با سایت های کندتر، میزان انجام اقدامات خاص مانند خرید نیز در این سایت ها بیشتر است.به طور کلی سایت های با سرعت بالا قابلیت اعتماد بیشترو عملکرد بهتری دارند و احتمال مراجعه دوباره کاربران به این سایت ها نیز بیشتر است.

تاثیر تصاویر بر سرعت سایت

برای استفاده از تصاویر در صفحه باید کیفیت و ابعاد تصویر مناسب با اندازه نمایشگر انتخاب شوند به طوری که حجم کمی را اشغال کنند زیرا تصاویر زیاد و با ابعاد بزرگ می توانند به طور قابل توجهی لود سایت را کاهش دهد و پهنای باند بیشتری نیز مصرف کنند.

طبق مشاهدات تصاویر حجم زیادی از محتوی وب ها را به خود اختصاص دادده اند وبه همین علت تصاویر یکی از مهم ترین دلایل افزایش زمان بارگیری صفحه به شمار می آیند.

سایت هایی که از تصاویر بیش از اندازه استفاده می کنند یا دارای تصاویر بسیار بزرگ هستند، مدت زمان بارگیری طولانی تری دارند و این موضوع می تواند سبب کند شدن کل صفحه وب سایت و نارضایتی بازدید کنندگان شود، در واقع به رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو آسیب می رساند.

در مقاله معرفی 11 عامل موثر بر سرعت سایت  در مورد عوامل موثر بر لود سایت صحبت کردیم و حتی در مورد تاثیر تصاویر نیز در آنجا اشاره کرده ایم پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز مطالعه کنید.

بهینه سازی تصاویر

 

بهینه سازی تصاویر سایت

بهینه سازی تصاویر درچگونگی تاثیر تصاویر بر سرعت سایت نقش بسیار مهمی دارد و به طور موثری می تواند رتبه بندی سایت را در نتایاج جستجو بهبود بخشد.

برای برنامه ریزی زمان بارگذاری سریع هنگام استفاده از تصاویر، باید چند روش ساده که سبب بهینه سازی تصاویر می شوند را بکار بگیرید. با بکار گیری و اجرای صحیح این روش ها می توانید با کاهش زمان بارگیری صفحه در بهبود سرعت سایت خود به طور قابل توجهی موثر باشید، زیرا یکی از دلایل بارگیری آهسته مریوط به تصاویر استفاده شده در صفحه و نحوه استفاده از آنها است.

اگرشما از یک تصویر بزرگ در محتوی خود استفاده کرده باشید، زمان بارگیری آن طول می کشد و کاربران و بازدید کنندگان سایت ممکن است با افزایش زمان انتظار برای بارگیری صفحهه، سایت را ترک کنند. بنابراین همیشه اندازه و حجم تصویری را مطابق با استانداردهای صفحه نمایش مورد استفاده کاربر نهایی انتخاب کنید.

همچنین شما می توانید با استفاده از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ تصاویر را در اندازه ها و حجم های مختلف فشرده کنید و از تصاویر با اندازه ها و حجم های مورد نیاز خود، بدو ن نگرانی از افزایش مدت زمان بارگذاری استفاده کنید.زیرا حتی کاهش اندک در ابعاد تصویر می توانید تفاوت زیادی در اندازه پرونده و زمان بارگیری صفحه ایجاد می کند. علاوه بر این می توانید ازقالب های مخصوص تصاویر با توجه ها ویژگی های خاصی که هر کدام دارند استفاده کنید.

هر کدام از این قالب مزایا و معایب مختلفی را ارائه می دهند برای مثال یکی ازآنها ممکن است توانایی نمایش شفافیت بیشتری داشته باشد در حالیکه دیگری وضوح رنگی بالاتری را نشان می دهد، با توجه به نوع تصویری که برای صفحه خود نیاز دارید قالب مناسب را برای تصاویر انتخاب کنید.

شما می توانید برای داشتن یک سایت با سرعت لود بالا در دوره افزایش سرعت سایت وردپرسی وبسایت سئو ادیو شرکت کنید و نکات مهم در مورد کاهش حجم تصاویر به کمتر از 10 کیلوبایت دسترسی پیدا کنید.

تاثیر تصاویر بر سئو

همانطور که می دانید بالا بودن حجم تصاویر منجر به کاهش سرعت لود سایت می گردد و در نتیجه قطعا بر روی قیمت سئو سایت اصفهان نیز تاثیر گذار خواهد بود. شما می توانید با رعایت اصول و نکات مربوط به کاهش حجم تصاویر، سرعت بهتر و در نتیجه سئو اصفهان بهتر داشته باشید.

اما یک سوالی که از من پرسیده شده بود این بود که آیا تولید محتوا متنی و انتشار آن ها در سایت سرعت سایت را کاهش می دهند؟ باید در جواب به این سوال گفت که محتواهای متنی عملا حجم خیلی کمی را در سایت به خود اختصاص می دهند پس در نتیجه می توان گفت کمترین میزان را بر کندی سرعت سایت شما خواهند داشت.

parsaheydari28
parsaheydari28

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋