parsaheydari28

parsaheydari28

چگونه بک لینک خوب را از بک لینک بد تشخیص دهیم؟

بک لینک خوب چیست؟ به چه نوع لینک هایی بک لینک بد میگویند؟

در ابتدا قبل از اینکه بخواهیم در مورد بک لینک خوب و بک لینک بد صحبت کنیم باید بگوییم یکی از مهمترین کارها در سئو لینک سازی خارجی یا همان بک لینک ها هستند.

در این مقاله آموزش سئو، می خواهیم تا درمورد نحوه تشخیص بک لینک خوب از بک لینک بد صحبت کنیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید بک لینک های اسپم و به درد نخور را از بک لینک های خوب و طبیعی تشخیص دهید.

توجه داشته باشید که بک لینک ها همانقدر که می توانند به وبسایت شما و رتبه های شما در گوگل کمک کنند، می توانند برای شما خطرناک نیز باشند. پس حتما آن ها را جدی بگیرید.

بک لینک چیست؟

در ابتدا یک تعریف از بک لینک میتواند خیلی چیزها را برای ما شفاف و روشن سازد.

بک لینک، به لینکی گفته می شود که از یک صفحه سایت به صفحه دیگری از سایت دیگر داده می شود. حالا می تواند بک لینک خوب یا بک لینک بد باشد. که در ادامه نحوه تشخیص آن را به شما خواهیم گفت.

در سئو سایت در اصفهان بک لینک یا لینک سازی خارجی جزو روش های سئو کلاه سیاه محسوب می گردد و اگر به درستی انجام نشود می تواند ضربه بزرگی را به سایت شما بزند و حتی منجر به پنالتی شدن سایت شما در آن کلمه کلیدی گردد.

بک لینک ها می توانند به صورت های مختلفی به سایت شما داده شوند و انواع بک لینک ها شامل:

  • بک لینک پروفایل
  • بک لینک کامنتی
  • بک لینک از سایت های انتشار مقاله
  • بک لینک های انجمن
  • بک لینک از بلاگ ها
  • و…

بک لینک ها اصولا به دو صورت به سایت شما داده می شوند، Dofollow یا Nofollow.

تجزیه و تحلیل بک لینک چیست؟

زمانی که شما می خواهید برای وبسایت خود بک لینک خوب دریافت کنید قطعا باید سایتی که می خواهید از آن بک لینک تهیه کنید را بررسی و تحلیل نمایید.

این تجزیه و تحلیل شامل مواردی مثل میزان قدرت دامنه، میزان لینک های خارج شده از آن صفحه، نحوه لینک سازی داخلی سایت، لینک های خارجی که به سایت داده شده و …. می باشد.

همانطور که بک لینک خوب می تواند تاثیر خیلی زیادی بر سایت شما و رتبه های شما بگذارد بک لینک بد نیز سبب افت سایت و ایجاد مشکلات جبران ناپذیر برای شما خواهد شد.

ویژگی های بک لینک خوب و بک لینک بد چیست؟

خوب تا به اینجای کار شما اطلاعاتی را در مورد لینک سازی و انواع آن به دست آورده اید. در این قمست می خواهیم به شما کمک کنیم تا بتوانید لینک های خیلی خوب و تاثیر گذار یا اصطلاحا بک لینک خوب بسازید.

برای اینکه بتوانیم یک لینک خوب بسازیم باید نکات زیر را حتما در مورد لینک سازی خود رعایت نماییم:

ویژگی های بک لینک خوب

سایت مرتبط باشد: وقتی شما می خواهید از یک سایت بک لینک دریافت کنید حتما سعی کنید آن سایت مرتبط با حوزه کاری شما باشد. این مسئله تاثیر زیادی بر خوب بودن لینک می گذارد. برای مثال اگر شما بخواهید برای سایت خود که در حوزه طراحی سایت کار قرار دارد لینک تهیه کنید، بهترین کار این است که در سایت هایی مثل www.webfx.com , clutch.co , wordpress.com و امثال این ها لینک دریافت کنید تا اینکه از سایتی مثل سایت های خبری، ورزشی و… دریافت کنید.

اعتبار سایت هرچه بالاتر بهتر: هرچقدر DA یک سایت بالاتر باشد می تواند قدرت بیشتری را به سایت شما منتقل کند. DA یا Domain Authority یک معیاری است که توسط ابزار moz.com اندازه گیری می شود و برای هر سایت یک معیار از 0 تا 100 در نظر گرفته شده است. شما در سایت هایی لینک سازی کنید که DA بالایی داشته باشند. یا حداقل از سایت خود شما بالاتر و بهتر باشند.

اسپم اسکور پایین: در برخی از منابع آمده است که بهتر است به بحث اسپم اسکور ماز توجه داشته باشیم اما زیاد قابل استناد نیست. برای مثال سایت خبرگزاری مهر اسپم اسکور بالایی دارد اما دریافت بک لینک از این سایت می تواند تاثیر خیلی زیاد و خوبی را برای سایت شما ایجاد کند. پس آنچنان این مورد قابل اعتماد نمی باشد.

مزرعه لینک نباشه! برخی از افراد در سایت خود تعداد زیادی لینک را به سایت های متعدد می دهند و در اصل یک مزرعه لینک ایجاد می کنند اگر شما هم در این صفحات لینک سازی کنید از نظر گوگل قوانین را نقض کرده و ممکن است جریمه شوید. سعی کنید در جاهایی لینک بسازید که تعداد زیادی لینک ساخته شده وجود نداشته باشد. برای مثال در سایت هایی که می توان کامنت اسپم گذاشت می توان شاهد این صحنه بود. اما شما می توانید کامنت خود را در پست هایی قرار دهید که لینک های کمتری در انجا ساخته شده است.

دریافت لینک از سایت های EDU و GOV: دریافت بک لینک از سایتهای دولتی و آموزشی بک لینک خوب محسوب می شود. زیرا کمتر کسی می تواند این لینک ها را بسازد و دریافت کند. و اینکه این سایت ها در نزد گوگل اهمیت بالایی دارند و در نتیجه می توانند برای سایت شما خیلی مفید باشند.

بک لینک خوب یعنی لینکی که وسط محتوا باشه! زمانی که شما لینک سازی انجام می دهید بهترین حالت این است که شما متنی را نوشته و از بین آن کلمه کلیدی خود را به سایت لینک کنید. این نوع لینک ها طبیعی بوده و می تواند بک لینک خوب باشد.

قرارداد لینک و دریافت بک لینک از فوتر یا هدر سایت! قاتل شماست اگر شما برای سایت خود از فوتر یا سایدبار یا منوهای سایت استفاده کرده باشید. این یک اشتباه بزرگ است. زیرا این بخش ها در هزاران صفحه سایت تکرار شده و برای شما هر کدام یک بک لینک محسوب می شود. این مسئله اصلا طبیعی نیست و می تواند به سئو شما ضربه بزند.

بک لینک خوب باید دائمی باشد. زمانی که شما یک بک لینک خوب می خواهید حتما باید به دائمی بودن آن توجه کنید. زیرا لینک هایی که به صورت موقتی ارائه می شوند یا اینکه بعد از یک سال پاک و حذف می شوند از نظر گوگل غیرطبیعی بوده و می توانند سبب کاهش رتبه های سایت شما شوند.

بک لینک خوب رو هیچکس نمیخره بلکه میسازه خوب خرید کردن بک لینک یک موضوعی است که گوگل به شدت از وجودش ناراحته و اصلا برای اون خوشایند نیست. پس سعی کنید لینک خرید نکنید و اگر هم خرید می کنید حتما نکات بالا رو رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید.

استفاده درست از لینک های Follow و Nofollow: دقت داشته باشید استفاده از لینک های فالو و نوفالو باید به صورت طبیعی باشد. اینکه شما تمامی لینک ها را به صورت فالو بسازید یا برعکس، می تواند به سایت شما ضربه بزند. حالت طبیعی این است که تعداد لینک های فالو از نوفالو بیشتر باشد اما نه اینکه لینک های nofollow اصلا وجود نداشته باشند. تجربه ما نشان داده است این نسبت می تواند یک به ده باشد. یعنی هر 10 لینک فالو یک لینک نوفالو ساخته شود.

گرفتن لینک از مقالات بلند و باکیفیت ارزش بسیار زیادی دارد. مقالات بلند یا آسمان خراش می تواند جایگاه خیلی خوبی برای ساخت بک لینک باشند.

تا اینجا با ویژگی های یک بک لینک خوب آشنا شدید در این قسمت می خواهیم ویژگی های بک لینک بد را به شما بگوییم:

ویژگی های بک لینک بد

  • دریافت لینک از سایت غیر مرتبط
  • دریافت بک لینک از صفحات با محتوای کم و ضعیف
  • دریافت بک لینک از سایت های متسهجن و زشت
  • دریافت بک لینک بد از سایت های پنالتی شده توسط گوگل
  • تبادل لینک
  • استفاده زیاد از بک لینک های Dofollow یا Nofollow
  • بک لینک از سمت سایت های هک شده
  • دریافت بک لینک زیاد با یک انکرتکست یا کلمه کلیدی
  • دریافت بک لینک با استفاده از رباط ها نیز بک لینک بد محسوب میشود.
  • خرید بک لینک هایی که دائمی نیستند و بعد از گذشت زمانی مشخص حذف می شوند.

 

 

parsaheydari28
parsaheydari28

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋