پارسا احمدوند

پارسا احمدوند

دلنوشته های یک پدر، سرگرمی های پدر پسری

خواص سیاه دانه برای مردان

خواص سیاه دانه برای مردان

دانه سیاه

امروزه خیلی از شرکت‌های معتبر در زمینه تولید محصولات بهداشتی و دارویی استفاده از گیاهان دارویی رو از الزامات موفقیت خودشون در بازار در نظر می‌گیرن. البته استفاده از گیاهان دارویی تنها محدود به مصرف آرایشی و بهداشتی نمی‌شه و از اون‌ها برای درمان بیماری‌های زیادی استفاده می‌کنن. اما خیلی از افراد هنوز هم استفاده از داروهای شیمیایی رو در درمان بیماری‌هاشون در اولویت قرار می‌دن. در نهایت اون‌ها غالبا به عوارض جانبی ناشی از مصرف داروهای شیمیایی توجه چندانی ندارن. اما بدون شک استفاده از داروهای گیاهی برای حفظ سلامت عمومی بدن و در امان موندن از عوارض داروهای شیمیایی می‌تونه بهترین انتخاب باشه. یکی از مهم‌ترین گیاهانی که امروزه از اون به کرات در درمان بیماری‌ها استفاده می‌شه گیاه سیاهدانه‌ست.
در نهایت من قصد دارم در ادامه این متن کوتاه به بررسی برخی از  خواص سیاه دانه در رفع مشکلات سلامتی بپردازم. در واقع می‌تونیم روغن سیاهدانه رو به عنوان یکی از روغن‌های کمتر شناخته شده در بین عموم مردم در نظر بگیریم. پژوهش‌های مختلف انجام شده روی این گیاه نشون می‌ده که مصرف روغن سیاهدونه می‌تونه بسیاری از مشکلات سلامتی و زیبایی رو به طور کامل در انسان‌ها برطرف کنه. از مشکلات مو و عوارض پوستی گرفته تا حتی برخی از مشکلات مردانه رو به راحتی می‌شه با مصرف این روغن رفع کرد. حالا ممکنه سوال اساسی که پیش می‌آد این باشه که آیا روغن سیاه دانه می‌تونه برای من هم مناسب باشه؟
 خواص سیاه دانه برای مردان

سیاه دانه چیه؟

روغن سیاه دانه رو از زمان‌های گذشته از گیاهی به همین نام استخراج می‌کردن. سیاهدانه گیاهی گلدار، یک ساله و از خانواده Ranunculaceae است. این گیاه رو گیاه شناسان از گیاهان بومی جنوب و جنوب غربی آسیا می‌دونن. دانه‌های این گیاه در کشور های مختلف تحت عناوین دیگه‌ای مثل زیره سیاه، گل رازیانه، سیاهدانه، گل جوز هندی و گشنیز رومی هم شناخته می‌شه.
دانه‌های گیاه سیاهدانه شامل موادی مثل تیموکینون (TQ) و تیمول هیدروکینون (THQ) هستن. کارشناسان با تجزیه مواد تشکیل دهنده دانه‌های این گیاه متوجه شدن که در این دونه‌ها عناصری مثل امگا 3، امگا6 و امگا9 وجود داره. همگی این عناصر در دسته اسیدهای چرب سالم قرار می‌گیرن. ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف دیگه‌ای هم در ساختار این دونه‌های فراسودمند وجود داره. مصرف اون‌ عناصر می‌تونه سبب بهبود وضعیت سلامتی هر یک از ما بشه. همچنین روغن سیاهدانه ماده‌ای ضد ویروسی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد قارچی و ضد میکروبیه. در نتیجه وجود همه‌ی این خواص در روغن سیاهدونه اون رو به بهترین درمان برای بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات سلامتی و زیبایی تبدیل کرده.

بررسی برخی از خواص سیاه دانه

شناخت خواص سیاهدانه و فواید بسیار زیاد مصرف اون برای کل بدن ما الزامیه. خواص سیاه دانه شامل فوایدی برای مو، پوست و همچنین مشکلات‌ مردانه می‌شه. شاید خیلی از انسان‌ها پوست رو مهمترین عضو بدن خودشون می‌دونن. پی خیلی از ما به این موضوع آگاهیم که پوست بدن به طور دائم در معرض خطرات مختلف قرار داره. سرطان پوست، عفونت‌های که منجر به تورم و تومورها می‌شن تنها بخشی از مشکلاتین که برای پوست بدن ایجاد می‌شه.

بررسی خواص سیاه دانه بر سلامت پوست

شاید بشه یکی از مهمترین خواص سیاه دانه رو در این دونست که مصرف اون باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان می‌شه. به یاد داشته باشین که سیاه دانه حاوی تیمول هیدروکینون و تیموکینونه که از داروهای موثر برای درمان سرطان پوست هستن. از آنجایی که روغن سیاهدانه حاوی خواص ضد التهابیه مصرف اون باعث می‌شه رشد و پیشرفت سلول‌های سرطان‌زا متوقف بشه. در نتیجه مصرف این گیاه می‌تونه باعث پیشگیری از سرطان بشه. در واقع روغن سیاهدانه می‌تونه به تقویت سیستم ایمنی بدن افراد هم کمک زیادی بکنه.

اثر خواص سیاه دانه برای جلوگیری از عفونت‌های قارچی و باکتریایی

همانطور که قبلا ذکر شد روغن سیاه دانه حاوی خواص ضد قارچی و ضد باکتریاییه که قبل از شروع عفونت می‌تونه باعث متوقف شدن اون بشه.
 
خواص سیاه دانه برای مردان


بررسی خواص سیاه دانه برای ناباروری مردان

اول از همه بزارید براتون بگم که اگه یک زوج بعد از یک سال تلاش برای فرزندآوری موفق به انجام این کار نشدن از لفظ ناباروری برای اون‌ها استفاده می‌شه. حالا در شرایط عادی 25 تا 50 درصد مواقعی که زوجی با این مشکل مواجه هستن احتمال وجود عوامل بازدارنده مردانه در بارداری بیشتره. بر همین اساس هم امروزه مطالعات فراوانی بر درمان این‌گونه مشکلات به کمک مصرف داروهای گیاهی انجام شده. در واقع مصرف گیاهانی مثل سیاهدانه باعث می‌شه تا اختلالات هورمونی و مشکلات مردانه در تولید اسپرم‌ها رفع بشه. همین امر هم می‌تونه عامل اصلی رفع مشکل ناباروری در زوج‌ها در نظر گرفته بشه.
در نهایت پژوهش‌های انجام شده روی مشکلات مردان در باروری نشون داده که مصرف روغن سیاهدانه می‌تونه تا حد زیادی این مشکلات رو مرتفع کنه. در واقع مصرف این روغن باعث می‌شه حرکت اسپرم به راحتی انجام بشه و حتی تعداد اسپرم تولید شده هم افزایش پیدا کنه. حتی برخی از آزمایش‌ها نشون دادن که از خواص مصرف سیاه دانه در مردان اینه که طول عمر اسپرم‌های تولید شده رو افزایش می‌ده.

طرز مصرف روغن سیاه دانه در مردان چطوریه؟

در واقع برای بهره مندی از خواص سیاهدانه برای مردان می‌شه اون رو به صورت کپسول‌های حاوی روغن و دمنوش استفاده کرد. برای استفاده از خواص سیاه دانه تنها کافیه که یک قاشق سیاهدونه رو در یک فنجون آب جوش قرار بدین و حدود بیست دقیقه بعد اون رو میل کنین. البته یادتون باشه برای کسب نتیجه قطعی حتما مقدار مصرف رو با توجه به نظر متخصص تعیین کنین. در نهایت یادتون باشه که شناخت خواص این گیاه می‌تونه به افزایش مصرف اون توسط خیلی از ماها منجر بشه.
 

 
پارسا احمدوند
پارسا احمدوند دلنوشته های یک پدر، سرگرمی های پدر پسری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
jafarm450
از محتوای خوبتون بسیار لذت بردم دمتون گرم اگر دوست داشتین از این مقاله هم بازدید بفرمایین
https://idat.ir/newpost
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋