پارسا احمدوند

پارسا احمدوند

دلنوشته های یک پدر، سرگرمی های پدر پسری

بررسی اختلال نعوظ در مردان

بررسی اختلال نعوظ در مردان

اختلال نعوظ در مردان

یکی از چالش‌های این روزا که بعضی از زوج‌ها درگیرش هستند، همین موضوع اختلال نعوظ در مردان هست. در واقع بعضی از زوج‌ها با این موضوع خیلی مشکل دارند در حالیکه بعضی‌ها هم هستند که اینقدر این موضوع براشون بی اهمیته که هیچ وقت به دنبال درمانش نبودند. از اونجایی که این مشکل توی زندگی زناشویی خیلی تاثیر گذاره.

دلایل ایجاد اختلال نعوظ در مردان

یک سری از بیماری‌های زمینه‌ای می‌تونند توی اختلال نعوظ در مردان تاثیرگذار باشند. از طرفی گاهی اوقات این مشکل هیچ علت زمینه‌ای نداره و به مشکلات زندگی و استرس‌های روزمره برمی‌گرده. در ادامه بیماری‌هایی که در ایجاد این مشکل دخالت دارند رو براتون می‌گیم.

  • بیماری‌های قلبی: مشکلات قلبی می‌تونند باعث اختلال در جریان خون به اعضای جنسی شده و در نتیجه، نعوظ رو با مشکل مواجه کنند.
  • بیماری عروقی: شرایطی مثل آترواسکلروز (رسوب چربی‌ها در دیواره‌های عروق) می‌تونه جریان خون رو به اعضای جنسی محدود کنه و نعوظ ایجاد نشه.
  • بیماری دیابت : دیابت چون یک بیماری خود ایمنیه، می‌تونه عملکرد عروق و عصب‌هایی که برای انتقال پیام‌های جنسی مسئول هستند رو تخریب کنه.
  • اختلالات عصبی: بیماری‌های مثل پارکینسون یا مولتیپل اسکلروز (بیماری ام اس) می‌تونند به عنوان عواملی از ایجاد اختلال نعوظ در مردان شناخته بشن.
  • مصرف داروها: برخی داروها مثل داروهای اضطراب و افسردگی، فشار خون و داروهای مسکن می‌تونند عوارض جانبی داشته باشند که باعث اختلال نعوظ می‌شن.
  • استرس و اضطراب: مشکلات روحی مثل استرس، اضطراب و افسردگی می‌تونند توانایی نعوظ در مردان رو تحت تاثیر قرار بدن.
  • مصرف مواد مخدر: استفاده از مواد مخدر مثل الکل، ماری جوانا، سیگار یا مواد مخدر دیگه می‌تونند به تخریب عملکرد جنسی و عاطفی کمک کنند که در نتیجه، اختلال نعوظ ایجاد می‌شه.

اینا فقط چند مثال از عوامل ایجاد اختلال نعوظ در مردان بودن. هر بیماری یا وضعیتی که به طور مستمر عملکرد سیستم عصبی یا عروق رو تحت تاثیر قرار بده، می‌تونه عاملی برای اختلال نعوظ باشه.

افسردگی و اضطراب از دلایل ایجاد اختلال نعوظ در مردان است.

راه‌های درمان اختلال نعوظ در مردان

خب اختلال نعوظ در مردان مثل هر بیماری دیگه‌ای درمان داره. اما درمان این مشکل فقط و فقط به اراده و توانایی خودتون بستگی داره. در ادامه راه‌های درمان اختلال نعوظ رو براتون می‌گیم.

  • تغییر سبک زندگی: گاهی اوقات تغییرات کوچیکی مثل تغییر در رژیم غذایی، ورزش منظم و کاهش مصرف الکل و سیگار می‌تونند بهبود قابل توجهی در عملکرد جنسی شما داشته باشند.
  • مشاوره روانشناختی: اگه استرس، اضطراب یا افسردگی توی زندگی‌تون تاثیر دارند، مشاوره با روانشناس می‌تونه کمک کنه تا با این مشکلات کنار بیاید.
  • درمان بیماری‌های همراه: اگه بیماری قلبی، دیابت یا بیماری‌های دیگه دارید که ممکنه عامل اختلال نعوظ باشند، پزشک‌تون می‌تونه درمان مناسب برای این بیماری‌ها رو تجویز کنه.
  • دارو درمانی: برخی داروها مثل داروهای تقویت کننده جریان خون یا داروهایی که برای افزایش تولید هورمون‌های جنسی استفاده می‌شن، ممکنه توی درمان اختلال نعوظ مفید باشند.
  • مراجعه به متخصص اورولوژیست: متخصص می‌تونه تست‌‌ها و آزمایش‌های لازم رو انجام بده تا مشکل اصلی که باعث اختلال نعوظ شده رو پیدا و درمان مناسب رو شروع کنه.
  • حمایت از روابط عاطفی: گاهی اوقات بحران‌ها و مشکلات رابطه می‌تونند عاملی برای اختلال نعوظ باشند. حمایت از روابط می‌تونه باعث بهتر شدن این مشکل بشه.
  • ورزش: با انجام حرکات و تمرین‌های ورزشی مخصوص مثل حرکات کگل می‌تونید این مشکل رو حل کنید.

مهم‌ترین نکته اینه که با یک پزشک متخصص صحبت کنید و ازش راهنمایی بگیرید. بدن هر کسی ممکنه به طور متفاوت به درمان‌ها جواب بده، پس خود درمانی نکنید و به پزشک مراجعه کنید تا با توجه به شرایط و بررسی دقیق، درمان مناسب برای شما شروع بشه.

انجام حرکت کگل برای درمان اختلال نعوظ در مردان خیلی تاثیر گذاره.

سخن پایانی

 هرچه مشکلات زندگی بزرگ‌تر باشند، درگیری فکری و روحی هم بیشتر و در نتیجه اختلالات جنسی نمایان می‌شن. اگه مشکلی در رابطه با نعوظ دارید، نگران نباشید فقط به خاطر داشته باشید که مشکلات قابل حلن و با کمک پزشک و روانشناس می‌تونید این مشکل رو حل کنید. امیدوارم که این مقاله براتون مفید باشه و در حل این مشکل کمک‌تون کنه. با آرزوی سلامتی برای شما و خونوادتون.

پارسا احمدوند
پارسا احمدوند دلنوشته های یک پدر، سرگرمی های پدر پسری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋