پارسا احمدوند

پارسا احمدوند

دلنوشته های یک پدر، سرگرمی های پدر پسری

آیا بلیط هواپیما برای کودکان نیم بها است؟

آیا بلیط هواپیما برای کودکان نیم بها است؟

اگر می خواهید با کودک و یا نوزاد خود سفر کنید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا بلیط هواپیما برای کودکان نیم بها است یا خیر. چگونه می توان بلیط هواپیما را برای کودکان رزرو کرد؟ آیا صندلی جداگانه ای  برای کودک یا نوزاد، در نظر گرفته می شود یا خیر؟ در حقیقت بلیط هواپیما برای کودک همیشه نیم بها نیست و گاهی اوقات ممکن است کمتر یا بیشتر باشد. در ادامه این مقاله نحوه خرید بلیط هواپیما برای کودکان و همچنین قیمت بلیط آن در شرکت های هواپیمایی مختلف  بررسی شده است.

 

بلیط هواپیما برای کودکان در پرواز داخلی

قوانین قیمت گذاری و صدور بلیط هواپیما در پروازهای داخلی توسط سازمان هواپیمایی  کشوری، شرکت هواپیمایی و در بلیط چارتر، توسط شرکت چارترکننده تعیین می شود. با توجه به اینکه این قوانین متغیر است ممکن است در برخی پروازها، بهای بیشتری برای بلیط هواپیما کودک پرداخت. اما روش ساده ای وجود دارد که بتوانید بهترین بلیط را انتخاب کنید. هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما و پس از انتخاب بلیط، در قسمت اطلاعات مسافرین، نرخ بلیط برای هر رده سنی به همراه قیمت مشخص شده است. از این قسمت می توانید قیمت بلیط کودک یا نوزاد را مشاهده کنید.

در صورتی که قیمت بلیط کودک برای پرواز انتخاب شده بیشتر بود، می توانید این کار را برای پروازی دیگر بررسی کنید. در برخی پروازها، ممکن است تنها قیمت بلیط را برای بزرگسال و نوزاد مشاهده کنید که این بلیط ها، از نوع چارتری بوده که نرخ متفاوتی برای کودک ندارند. قیمت بلیط هواپیما سیستمی برای کودکان و نوزادان در برخی شرکت های هواپیمایی در جدول زیر بررسی شده است.

شرکت هواپیمایی

بلیط کودک

بلیط نوزاد

ماهان ایر

75 درصد بزرگسال

10 درصد بزرگسال

ایران ایر

50 درصد بزرگسال

10 درصد بزرگسال

آسمان ایر

75 درصد بزرگسال

10 درصد بزرگسال

ساها

75 درصد بزرگسال

22 درصد بزرگسال

قشم ایر

75 درصد بزرگسال

11 درصد بزرگسال

 

بلیط هواپیما برای کودکان در پرواز خارجی

در پروازهای خارجی، قیمت بلیط هواپیما برای کودکان با توجه به شرکت هواپیمایی تعیین می شود. بیشتر شرکت های هواپیمایی خارجی، نرخ متفاوتی برای کودکان و نوزادان در نظر می گیرند. قیمت بلیط هواپیما خارجی برای کودک با توجه به شناسه نرخی پرواز، زمان پرواز و مقصد سفر متفاوت است. این موضوع را می توانید هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی و در قسمت اطلاعات بلیط، به صورت قیمت بلیط نوزاد، کودک و بزرگسال مشاهده کنید.

آیا بلیط هواپیما برای کودکان نیم بها است؟

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان زیر 12 سال

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان زیر 12 سال با بزرگسالان متفاوت است که بسته به نوع شرکت هواپیمایی قیمت متفاوتی برای آن تعیین می شود. قیمت بلیط برای کودکان زیر 2 سال (نوزادان) و کودکان 2 الی 12 سال به صورت متفاوتی تعیین می شود که در بلیط های چارتری و سیستمی با یکدیگر متفاوت است.

قیمت بلیط هواپیما کودک 2 تا 12 سال

قیمت بلیط برای کودکان 2 الی 12 سال در بلیط های سیستمی حدود 50 الی 80  درصد بهای بزرگسالان است. بلیط های سیستمی توسط ایرلاین ها ارائه شده که با توجه به شناسه نرخی، نوع کلاس پروازی و فاصله مبدا و مقصد، قیمت متفاوتی برای کودکان تعیین می کنند. قیمت بلیط کودکان را در هر پرواز می توانید در قسمت اطلاعات مسافرین مشاهده کنید. در این نوع پروازها، می توانید بلیط هواپیما کودک نیم بها را تهیه کنید.

اما بلیط های چارتری توسط شرکت های چارترکننده ارائه می شوند، که به همین دلیل قوانین متفاوتی برای بلیط هواپیما کودکان در نظر گرفته اند. در قوانین بلیط هواپیما چارتر ، نرخ متفاوتی برای کودکان تعریف نشده است و باید بهای کامل بلیط بزرگسال را برای کودک پرداخت کنید. این نرخ یکسان به این دلیل است که شرکت های چارترکننده، صندلی های هواپیما را با قیمت بزرگسال از شرکت هواپیمایی اجاره می کنند و به همان قیمت نیز در اختیار مسافران قرار می دهند.

قیمت بلیط کودکان زیر دو سال

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان زیر دو سال و یا نوزادان، با توجه به نوع پرواز، ممکن است رایگان بوده و یا حداکثر تا 20 درصد بلیط بزرگسالان باشد. در پروازهای سیستمی، قیمت بلیط هواپیما کودکان حدود 10 الی 15 درصد بلیط بزرگسالان است که هنگام ورود اطلاعات مسافرین می توانید قیمت بلیط هواپیما نوزادان را مشاهده کنید.

اما در بلیط های چارتری، ممکن است قیمت بلیط کودک زیر 2 سال، همانند بلیط سیستمی، 10 درصد بهای بلیط بزرگسالان باشد. اما در تیر ماه 1402، قیمت بلیط چارتر نوزادان، همانند بلیط بزرگسالان بوده که این موضوع برای تمامی شرکت های هواپیمایی صحت دارد. این افزایش قیمت درحالی اتفاق افتاده است که تا چندی پیش، قیمت بلیط نوزادان در همه شرکت های هواپیمایی و مسیرهای پروازی، حدود 10 الی 20 درصد بلیط بزرگسالان و یا نوزادان بود.

آیا بلیط هواپیما برای کودکان نیم بها است؟

از چه سنی نوزاد میتواند سوار هواپیما شود

این سوال برای مسافران زیادی ایجاد می شود که آیا سفر هوایی برای نوزاد خطری ندارد و یا اینکه از چه سنی می توان برای نوزاد، بلیط هواپیما رزرو کرد. بیشتر متخصصان اطفال، سفر هوایی برای نوزادان در سن 10 روزگی یا دو هفته ای به بعد را بدون مشکل می دانند. اما در صورتی که نوزاد، عارضه ای مانند تنگی نفس یا مشکل مادرزادی دیگر دارد، تا بهبود وی باید صبر کرد. زیرا ممکن است به دلیل فشار متفاوت هوا در کابین، مشکلات تنفسی برای نوزاد پیش بیاید. همچنین برای پروازهای خارجی به دلیل طولانی بودن آن بهتر است تا یک ماهگی نوزاد صبر کنید.

آیا می توان برای کودکان صندلی جداگانه رزرو کرد؟

در پروازهای سیستمی و چارتری، برای کودکان صندلی جداگانه رزرو می شود و کودک بین 2 الی 12 سال دارای صندلی مخصوص به خود است. اما برای نوزادان، شرکت های هواپیمایی، سیاست متفاوتی دارند و برخی از آن ها صندلی ویژه نوزادان در اختیار مسافران قرار می دهند اما برخی دیگر، هیچگونه صندلی به نوزادان نمی دهند و باید نوزاد را روی پای خود بنشانید.

البته شما می توانید نوزاد را در کریر و یا صندلی مخصوص حمل کرده و یا از مهماندار بخواهید که صندلی ویژه نوزاد برای شما تهیه کند. این امکان برای برخی شرکت های هواپیمایی نیز فراهم شده است که به صورت آنلاین، علاوه بر انجام مراحل چک این، صندلی خود و نوزاد یا کودک را نیز انتخاب کرده و یا برای صندلی ویژه نوزاد، درخواست دهید.

پارسا احمدوند
پارسا احمدوند دلنوشته های یک پدر، سرگرمی های پدر پسری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋