parnyia ha

parnyia ha

تاریخچه بازار بورس در نیویورک

بازار بورس نیویورک به عنوان یکی از پررونق ترین و معتبرترین بازارهای سرمایه در سراسر جهان، در سال 1792 و پس از گردآمدن چندی از سرمایه گذاران بر زیر یک درخت نارون و امضای تعهدی توسط آن ها شکل گرفت.

این کار اولین گام برای انجام معاملات به طور اصولی و در چهارچوب قوانین دقیق بود که به فعالیت های تجاری و اقتصادی نظم بخشید و روند آن را به صورت صحیح تر ادامه داد.

 

از همان ابتدا، خیابان وال استریت نیویورک مکانی برای فعالیت این سرمایه گذاران بود و هنوز هم ساختمان مرکزی بورس نیویورک در همان خیابان واقع است هرچند که چندین بار از ساختمانی به ساختمان دیگر منتقل شده است.

این مرکز اقتصادی پررونق دو بار در طول تاریخ گرفتار رکودهای ادواری گشته است که به موج اول و موج دوم مشهور اند. البته با توجه به خاصیت تغییر پذیر بازار سرمایه هر دوی این ها طبیعی بوده و با گذشت زمان و با حمایت های دولت به صورت مقطعی، جای خود را به رونق و سوداوری مجدد دادند.

در مواقعی نظیر جنگ جهانی دوم نیز بازار بورس نیویورک به طور کامل تعطیل شد اما به علت ضرورت کمک مالی برای تامین هزینه های جنگ، مجددا با صدور اوراق بهادار فعالیت های خود را از سر گرفت.

منبع نوشته: https://mftniavaran.com/department/investment/

parnyia ha
parnyia ha

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋