parinaz.salehii0

parinaz.salehii0

زبان‌های برنامه نویسی پردرآمد:

برنامه نویسی به خودی خود، به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد به شمار می‌آید اما بسیاری آینده درخشانی برای آن در سال‌های پیش رو متصور می‌شوند. طبق آخرین گزارش‌ها، انتظار می‌رود مشاغل مربوط به برنامه نویسی تا سال 2028 به میزان 21 درصد رشد داشته باشند و این میزان رشد، نسبت به دیگر مشاغل بسیار بیشتر است. برنامه نویسی همچنین، به عنوان یکی از بهترین مشاغل برای کار به صورت فریلنسری به شمار می‌آید و به همین خاطر افراد ماهر در این حرفه می‌توانند نرخ کار، ساعات کاری و مکان کار خود را با اراده و تخصص خود تعیین کنند.

 

زبان‌های برنامه نویسی پردرآمد:

امروزه اکثر توسعه دهندگان دانش عمیقی از زبان‌های برنامه نویسی استاندارد و پرکاربرد مانند جاوا، پایتون و غیره دارند. اما دانستن زبان‌های برنامه نویسی نه چندان رایج مانند گولنگ، روبی و غیره نیز می‌تواند به شما در کسب درآمد بالاتر بالا کمک کند.

یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین میزان دستمزد برنامه نویسان، مهارت آنها در زبان های برنامه نویسی آینده دار است. این زبان‌ها هستند که میزان دستمزد افراد را متفاوت می‌کنند و به همین خاطر قصد داریم تا در ادامه پردرآمدترین آنها در سال 2022 را نام ببریم.

1. پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی بسیار کاربردی و همچنین سطح بالا است. پایتون یکی از قوی‌ترین زبان‌های برنامه نویسی است که بیش از 80 درصد از توسعه دهندگان از آن به عنوان زبان برنامه نویسی اصلی در کار خود استفاده می‌کنند. برخی از ویژگی‌های کلیدی این زبان عبارت‌اند از:

  • پایتون دارای کتابخانه و فریم‌ورک گسترده برای پشتیبانی از تعداد زیادی از برنامه‌های کاربردی است.
  • پایتون یک زبان برنامه نویسی مستقل است که می‌توان آن را به راحتی روی ویندوز، مک و لینوکس اجرا کرد.
  • پایتون دارای فریم‌ورک‌های inbuild GUI است که برای طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌های چند پلتفرمی کاربرد دارند.

2. جاوا

جاوا یکی از قوی‌ترین زبان‌های برنامه نویسی است که در حال حاضر برای توسعه نرم افزار و برنامه‌های مختلف در سه میلیارد دستگاه استفاده می‌شود. از جاوا در توسعه برنامه‌های کاربردی استفاده می‌شود و همیشه در میان اولین انتخاب‌ها بوده است. بنابراین یکی از پردرآمدترین زبان‌های برنامه نویسی است که فریلنسرها مطمئناً می‌توانند کار با آن را یاد بگیرند و روی آن کار کنند. برخی از ویژگی‌های کلیدی جاوا عبارت‌اند از:

  • جاوا به عنوان یکی از زبان‌های برنامه نویسی با امنیت بالا شناخته می‌شود که برای توسعه برنامه در محیط‌های مستعد ویروس مناسب است.
  • گزینه بررسی همزمان کدنویسی و کامپایل در زمان اجرای کد، خطا را تا حد زیادی در این زبان کدنویسی کاهش می‌دهد.
  • عملکرد بالا و ویژگی‌های این زبان برنامه نویسی، کدنویسی با آن و بهره‌وری آن را بهبود می‌دهد.

3. کاتلین

کاتلین چیست؟ کاتلین (به انگلیسی: Kotlin)، یک زبان برنامه‌نویسی عمومی، مستقل از سکو از نوع ایستا است که بر روی ماشین مجازی جاوا اجرا می‌شود. همچنین می‌تواند به سورس کد جاوا اسکریپت یا کد ماشین (توسط ال‌ال‌وی‌ام) نیز کامپایل شود. اولین توسعهٔ آن توسط تیم برنامه‌نویسان JetBrains واقع در سن پترزبورگ روسیه انجام شد. (این نام از روی جزیره کاتلین در نزدیکی سن پترزبورگ می‌آید) کاتلین در ژانویهٔ سال ۲۰۱۲ به عنوان زبان ماه انتخاب شد. با وجود آنکه کاتلین از نظر syntax با جاوا سازگار نیست، این زبان طراحی شده تا با کد جاوا همکاری داشته باشد و قابلیت تبدیل به کدهای جاوا یا برعکس در آن وجود دارد کتابخانه‌های استاندارد نسخه جاوای آن، متکی بر کتابخانه‌های کلاس جاوا است. 

4. زبان دارت با فریمورک فلاتر

فلاتر چیست؟ فلاتر (انگلیسی: Flutter)، یک واسط کاربری کیت توسعه نرم‌افزار متن‌باز است که توسط گوگل طراحی و ساخته شده‌است. فلاتر برای توسعه برنامه‌های کاربردی برای سکوهای اندروید، آی‌اواس، مایکروسافت ویندوز، مک‌اواس، لینوکس، گوگل فیوشا[۵] و وب استفاده می‌شود.

اولین نسخه فلاتر با اسم رمز «آسمان» و بر روی سیستم‌عامل اندروید اجرا می‌شد. از فلاتر در سال ۲۰۱۵ در همایش توسعه دهندگان دارت با هدف اعلام شده که قادر به ارائه مداوم با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه است، رونمایی شد.[۶] در جریان نطق اصلی روزهای توسعه‌دهندگان گوگل در شانگهای، گوگل نسخه ۲ پیش نمایش فلاتر را منتشر کرد که آخرین نسخه بزرگ قبل از فلاتر ۱٫۰ است. در ۴ دسامبر ۲۰۱۸، فلاتر ۱٫۰ در مراسم زنده فلاتر منتشر شد که اولین نسخه پایدار این چهارچوب را نشان می‌دهد.[۷] در ۱۱ دسامبر ۲۰۱۹ فلاتر ۱٫۱۲ در رویداد Flutter Interactive منتشر شد.

4. روبی

روبی یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و پویا است که از چندین پارادایم برنامه نویسی پشتیبانی می‌کند و بهره‌وری را افزایش می‌دهد. زبان برنامه نویسی روبی برای ساخت برنامه‌های دسکتاپ، خدمات پردازش داده، ابزارهای اتوماسیون و موارد بسیار دیگر عالی است. این زبان شگفت‌انگیز زمان توسعه را در مقایسه با سایر زبان‌ها 25%-50% کاهش می‌دهد. برخی از ویژگی‌های شگفت انگیز روبی عبارت‌اند از:

  • روبی دارای یک محیط تست داخلی است که امکان آزمایش را در هر مرحله از توسعه فراهم می‌کند.
  • نگهداری و پشتیبانی آن واقعاً آسان است.
  • با ابزارهای قدرتمندی که امکان سفارشی سازی برنامه را فراهم می‌کند، یکپارچه شده است.

5. سی پلاس پلاس

سی پلاس پلاس، زبان برنامه نویسی شی‌گرا و با کیفیت بالا است که به طور گسترده برای برنامه نویسی رقابتی مانند بازی‌ها، استفاده می‌شود. این زبان برنامه نویسی در طیف گسترده‌ای از کارها مانند توسعه نرم افزار، توسعه بازی، طراحی سایت ، برنامه‌های کاربردی بانکی و موارد بسیار دیگر استفاده می‌شود. سی پلاس پلاس همچنین یکی دیگر از پردرآمدترین زبان‌های برنامه نویسی برای فریلنسرها در سال 2022 است. برخی از ویژگی‌های کلیدی این زبان برنامه نویسی عبارت‌اند از:

  • دارای حافظه پویا است که امکان تخصیص فضای ذخیره به برنامه نویس را می‌دهد.
  • دارای ویژگی بهبود یافته‌ای برای بهبود وضوح کد، خوانایی و عیب‌یابی است.
  • در مقایسه با سایر زبان‌های مبتنی بر مترجم، واقعا کارآمدتر و سریع‌تر است.

6. سی شارپ

سی شارپ یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و چند پارادایم است که توسط مایکروسافت توسعه یافته است. طبق نظرسنجی، 34 درصد از برترین بازی‌های موبایل با استفاده از سی شارپ ساخته شده‌اند. از سی شارپ برای طراحی و ساخت طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها از جمله تعداد زیادی بازی، برنامه‌های دسکتاپ، برنامه‌های تلفن همراه، نرم افزارهای سازمانی و موارد بسیار دیگر استفاده می‌شود.

بنابراین یادگیری و پیشرفت در زبان برنامه نویسی سی شارپ درآمد فوق العاده بالا و فرصت رشد و پیشرفت بالا را به برنامه نویس ارائه می‌دهد. برخی از ویژگی‌های شگفت انگیز زبان برنامه نویسی سی شارپ عبارت‌اند از:

  • دارای فانکشن‌های داخلی برای توسعه سریع است.
  • سی شارپ یک زبان برنامه نویسی خودکار مقیاس پذیر و قابل ارتقا است.
  • سی شارپ یک زبان واقعا قدرتمند برای ساخت برنامه‌های کاربردی قوی و مقیاس پذیر است.

شما چه زبان های دیگه ای میشناسید که درامدزا باشند؟ 

parinaz.salehii0
parinaz.salehii0

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
social1
معرفی بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع (اونایی که میخوان تازه برنامه نویسی رو شروع کنن بخونن حتما)
https://amoozeshgahan.ir/post/20/bestprogramminglanguage
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋