parcheen.dm

parcheen.dm

کمک به جلوگیری از اضطراب جدایی کودکان در کارگاه مادر وکودک

پدر و مادر نقش بسیار مهمی در زندگی کودکان دارند. آن ها تمام شخصیت و حتی خواسته های کودک را شکل می دهند و رفتارشان می تواند روی آن ها تأثیر بگذارد. به همین جهت توجه به این نکته اهمیت زیادی دارد. بخش مهمی از تربیت به عهده مادر است و معمولاً او در خانه از بچه ها مراقبت می کند. همچنین بسیاری از خاطرات دوران کودکی افراد با مادرشان است و قطعاً از این موضوع تأثیر می پذیرند. حتی بر اساس یافته های روانشناسی، اگر مادر بتواند ارتباط خوبی با کودک برقرار کند، اعتماد به نفس فرد بالا می رود و نیاز های عاطفی او به بهترین شکل برطرف می شوند. فراموش نکنید بچه ها روحیه بسیار حساسی دارند و این توجه ها را به خوبی درک می کنند. گذراندن اوقات مفید با بچه ها می تواند هم برای مادر و هم کودک جذاب باشد و حتی آن ها را به صمیمیت بیشتری برساند. شما می توانید با آن ها در کارگاه مادر و کودک شرکت کنید. اهداف کلاس های مادر و کودک، بهبود سطوح شناختی و عملکرد کودک است و همچنین شرکت در این آموزش ها یکی از روش های جدید تربیتی محسوب می شود.

 

اهداف کلاس مادر و کودک، شناخت روحیات و نیاز های فرزندان و همچنین تقویت و به روز کردن مهارت های مادران است. در دوره‌ای زندگی می کنیم که اخلاق و خواسته های بچه ها متفاوت است و برای اینکه بتوانیم به عنوان پدر و مادر و یک راهنمای درست کنار آن ها باشیم، باید به درک خوبی از روحیاتشان برسیم. این کارگاه ها با بهترین سطح برگزار می شوند.

برای کودکان بین ۳ ماه تا ۶ سال، اضطراب جدایی تجربه‌ای معمول است. کودک در این دوره به‌سختی می‌تواند از مادر جدا شود و در صورت ترک شدن، نشانه‌های اضطراب (گریه، فریاد و عصبانیت) را از خود نشان می‌دهد. او همچنین در مواجهه با غریبه‌ها ناراحتی یا ترس را تجربه می‌کند. اگرچه این تجربه‌ها کاملا عادی و معمولا گذرا هستند، اما کودک برای غلبه بر آن‌ها به کمک نیاز دارد.

فضای امن کارگاه مادر و کودک فرصت اجتماعی شدن، فاصله گرفتن تدریجی از مادر و انجام فعالیت‌های مستقل را به کودک می‌دهد. با وجود آموزش تخصصی و حضور روانشناسان کودک، فرزند شما هیچ فشاری را برای اجتماعی شدن تجربه نمی‌کند.

parcheen.dm
parcheen.dm

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋