parcheen.dm

parcheen.dm

ویژگی مهدکودک خوب

 ویژگی های مهدکودک خوب از نظر متخصصین در این حوزه به شرح زیر میباشد:

1-افزایش مهارت های اجتماعی کودک:

در یک مهدکودک خوب کودکان نحوه ارتباط برقرار کردن با پدرمادر و دیگران را آموزش می‌بینند.

2-رشد کودک از همه جنبه‌ها:

سیستم حسی کودک با توجه به تنوع در بازی های کودکانه رشد پیدا می کند وباعث میشود در این مقطع سنی مهارت و استعداد کودکان شکوفا و کشف شود.

3-اصلاح اختلالات رفتاری کودک:

اختلالات رفتاری کودک که دراثررفتارهای ناآگاهانه والدین به وجود آمده است به مرور اصلاح و رفتارهای مناسب آموزش داده میشود.

بهترین سن کودکان برای ورود به مهد کودک از حدود 3 سالگی است.کودکان در این سن علاقه زیادی به بازی و گذراندن وقت با کودکان همسن خود را دارند و در رشد و شناخت آن ها تاثیر زیادی دارد.در این فضا کودکان توانایی بازی های مشارکتی و گروهی را پیدا میکنند و آموزش می‌بینند و همین امر سبب افزایش اعتماد به نفس در آن ها میشود.

 

والدین باید توجه داشته باشند، درکنارتوجه به نیازهای جسمانی کودکان خود به نیازهای روانی کودکانشان نیز توجه لازم را داشته باشند.

این نیازها فقط درکنار مادروپدرکودک برآورده نمی شود.مادران درخانه تا حدودی با بازی وسرگرمی‌ مناسب برای کودک خود تا حدی به رشد شناختی کودکان کمک می‌کنند.

از مزایای مهدکودک خوب میتوان به داشتن فضای بزرگ و کافی برای قسمت های مختلف بازی  و پرورش و آموزش اشاره کرد.ویژگی بعدی که در انتخاب یک مهدکودک خوب حائز اهمیت است داشتن امنیت کافی و یک برنامه امنیتی است به طور مثال کودک را به یک شخص مشخص تحویل داده و از یک شخص مشخص تحویل بگیرند.

یکی دیگر از موارد مهم داشتن یک تیم از مربیان خوب است زیرا در این مقطع مربیان باید دارای صبر و برخورد مناسب و انرژی زیاد باشند.

 

 

parcheen.dm
parcheen.dm

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋