palayesazan.blog

palayesazan.blog

کارخانه پالایه سازان فرآیند توس

سایت پالایه سازان

مصرف آب‌هایی که در معرض حرارت و نور مستقیم یا غیرمستقیم آفتاب داغ نگهداری می‌شوند، سلامت افراد را تهدید می‌کند، چون ترکیبات شیمیایی خطرناک بطری در نور آفتاب تجزیه و وارد آب می‌شود و همین موضوع احتمال بروز مشکلات گوارشی و همچنین سرطان را افزایش می‌دهد.
آب معدنی بخوریم یا نخوریم؟با گرم شدن هوا بازار خرید آب معدنی حسابی داغ می‌شود و سوپرمارکت‌ها، آبمیوه‌فروشی‌ها و حتی دکه‌های روزنامه‌فروشی بیش از هر چیز دیگری آب می‌فروشند البته چند سالی است نگرانی دیگری هم به نگرانی‌های هموطنان اضافه شده و آن وضعیت سلامت آب شرب است.

هر چند متخصصان بر این باورند که آلودگی آب به معنی آلودگی میکروبی آن نیست، اما کم نیستند خانواده‌هایی که یا سراغ آب معدنی می‌روند و بالطبع در فصل گرما میزان خریدشان بیشتر می‌شود یا از دستگاه‌های تصفیه آب استفاده می‌کنند. آیا می‌دانید مصرف آب معدنی هم می‌تواند سلامتتان را به خطر بیندازد؟ اصلا تصفیه‌کننده‌های خانگی آب به چه دردی می‌خورد؟

 

با آب بهترین حالت را احساس کنید
بله ، این روزها آب همه جا است ، اما آیا به اندازه کافی از آن می نوشید؟

فعالیت شدیدتر در این شرایط آب و هوایی به معنای تعریق بیشتر ماست. چگونه می توانید مایعات بدن را که از دست می دهید جایگزین کنید؟ و آیا واقعاً نیاز دارید؟

اجازه دهید ابتدا به سوال دوم پاسخ دهیم. آره! متخصصان تغذیه با تأکید می گویند. بیشتر مردم در یک وضعیت متوسط ​​خشک شده در حال گردش هستند. همه ما روزانه به حداقل 8 تا 12 فنجان مایعات نیاز داریم ، حتی بیشتر برای جایگزینی مایعاتی که هنگام ورزش از دست می دهید. کلاینر از این 8 تا 12 فنجان توصیه می کند حداقل 5 فنجان آب خالص باشد.

عرق کردن
کلاینر توضیح می دهد ، بسته به اینکه وزن شما چقدر است و چقدر - و چقدر سریع - تعریق می کنید ، در هر ساعت ورزش حدود 4 فنجان آب از دست می دهید. یک تمرین متوسط ​​در یک آب و هوای معتدل منجر به از دست دادن 1 تا 2 چهارم مایعات در هر ساعت از طریق تعریق می شود. هرچه ورزش شدیدتر یا درجه حرارت شدیدتر باشد ، از دست دادن مایعات بیشتر می شود.

اگر در طول ورزش مایعات خود را جبران نکنید ، زود خسته می شوید و عملکرد شما کاهش می یابد. اگر بعد از ورزش مایعات را دوباره پر نکنید ، عملکرد شما در روزهای متوالی خراب می شود و ممکن است سلامتی طولانی مدت شما در معرض خطر باشد. طبق گفته انجمن ملی مربیان ورزشی ، کلینر می گوید ، کم آبی بدن می تواند عملکرد بدنی شما را بعد از کمتر از یک ساعت ورزش مختل کند - حتی اگر در یک وضعیت کم آبی بدن را تمرین کنید ، زودتر هم می رود. همچنین می تواند خطر ابتلا به علائم بیماری گرما ، مانند گرفتگی گرما ، خستگی گرما ، خستگی گرما و گرمازدگی را افزایش دهد.

نه فقط برای ورزشکاران
Jacob Teitelbaum ، MD ، نویسنده کتاب "از خسته تا شگفت انگیز!" می گوید: فقط ورزشکاران نیستند - حتی انواع آخر هفته - که دچار کمبود آب شده اند. کتابچه ای برای حرکت فراتر از خستگی مزمن و فیبرومیالژیا. حتی برای کم تحرکی او پیشنهاد می کند: "به راحتی گاهی به دهان و لب های خود توجه کنید. اگر آنها خشک هستند ، شما تشنه هستید و به آب بیشتری احتیاج دارید."


کمبود آب بدن می تواند برای هر فردی یک مشکل جدی باشد ، اما طبق گفته موسسه علوم ورزشی Gatorade ، کودکان و بزرگسالان در معرض خطر بیشتری هستند. این نکات را برای جلوگیری از کم آبی بدن ارائه می دهد:

هنگام ورزش ، زود و غالباً بنوشید. تحقیقات سایت پالایه سازان نشان می دهد ورزش در شرایط گرم یا گرم و مرطوب می تواند در کمتر از 30 دقیقه باعث کم آبی بدن شود. بنابراین مصرف مایعات نه تنها در حین و بعد از ورزش بلکه قبل از تمرین یا فعالیت شدید نیز مهم است.
منتظر کمبود آب بدن برای شروع نوشیدن نباشید. نوشیدن در حالت کم آب می تواند باعث ناراحتی دستگاه گوارش شود.
کالج پزشکی ورزشی آمریکا به ورزشکاران توصیه می کند مایعات کافی بنوشند تا در طی فعالیت خود جایگزین عرق شوند. حداقل ، در طول ورزش هر 15 دقیقه 8 تا 10 اونس مایعات بنوشید.
هنگام فعالیت ، به احساس تشنگی خود اعتماد نکنید. هنگامی که شما گرم و عرق کرده اید ، مکانیسم تشنگی شما می تواند به سرعت خاموش شود و شما ممکن است متوجه نشوید که به مایعات نیاز دارید. بنوشید طبق یک برنامه.
رنگ ادرار خود را بررسی کنید. اگر ادرار شما مانند رنگ آب سیب است ، احتمالاً کمبود آب بدن دارید. اگر بیشتر به رنگ لیموناد شباهت دارد ، احتمالاً به خوبی هیدراته شده اید.

 

بهبود طعم و مزه
نوشابه های قندی یا حتی آب میوه ها بهترین راه برای جایگزینی مایعات نیستند. استوارت فیشر ، متخصص تغذیه نیویورک ، دکتر می گوید: "نوشیدنی هایی که مقدار زیادی قند دارند در واقع کمبود آب بدن هستند و باید از آنها به عنوان وسیله ای برای جایگزینی مایعات اجتناب شود." او اشاره می کند که این شامل آبجو نیز می شود.

اگر مسئله ایجاد طعم و مزه باشد ، فیشر نوشیدن آب معدنی با طعم کم و کالری را توصیه می کند ، که از طعم سودا تقلید می کند اما فاقد قند است.

استلا متسواس ، متخصص تغذیه کالیفرنیا دوست دارد چای نعناع یا نعناع ، لیمو یا بادرنجبویه یا چای هیبیسکوس را به آب اضافه کند تا "هیجان انگیزتر" شود ، در حالی که نویسنده تناسب اندام دبی ماندل توصیه می کند آب اسپا خود را با پر کردن پارچ با آب و اضافه کردن برش ها ایجاد کنید. از میوه هایی مانند توت فرنگی یا هلو و در یخچال تا زمانی که آب با ظرافت معطر و طعم دار شود.
آب خنک و خنک
سوزان کلاینر می گوید ، اگر واقعاً طعم آب را دوست ندارید ، ممکن است راه حل به سادگی خرید دستگاه تصفیه آب باشد که سرب و سایر آلاینده ها را از آب لوله کشی فیلتر می کند. برخی از دستگاه های تصفیه درست به شیر آب متصل می شوند. موارد دیگر را می توان به عنوان بخشی از کل سیستم آب نصب کرد. شما همچنین می توانید یک فیلتر پخش کنید که در یک پارچ مخصوص قرار داده شده و درست در یخچال خود قرار دهید.

سرد ، به جای roo

برخی فروشنده‌ها به دلیل پر بودن یخچال، بطری‌های آب‌ معدنی را در معرض دید مشتری و زیر نور آفتاب می‌چینند.

بر اساس بررسی‌های متخصصان، مصرف آب‌هایی که در معرض حرارت و نور مستقیم یا غیرمستقیم آفتاب داغ نگهداری می‌شوند، سلامت افراد را تهدید می‌کند، چون ترکیبات شیمیایی خطرناک بطری در نور آفتاب تجزیه و وارد آب می‌شود و همین موضوع احتمال بروز مشکلات گوارشی و همچنین سرطان را افزایش می‌دهد.

دکتر فرانک سماک، متخصص تغذیه در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: تاریخ انقضا نشان‌دهنده کیفیت آب نیست، بلکه روش نگهداری از بطری‌ها اهمیت دارد.

ظروف آب معدنی فقط برای یک‌بار مصرف طراحی شده‌اند و دمای مناسبی که به بطری‌ها آسیب نمی‌زند، دمای طبیعی یخچال بین صفر تا چهار درجه است، اما در صورتی که بطری به دفعات منجمد و ذوب شود، ترکیبات سرطان‌زای بطری پلاستیکی از بطری جدا شده و وارد آب می‌شود. از طرفی میکروارگانیسم‌هایی که بعد از نوشیدن آب به دیواره بطری می‌چسبند با شستن از بین نمی‌روند. پس همین حالا بطری‌های یخ‌زده فریزر را دور بریزید و به فکر سلامتتان باشید.

palayesazan.blog
palayesazan.blog کارخانه پالایه سازان فرآیند توس

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋