palayesazan.blog

palayesazan.blog

کارخانه پالایه سازان فرآیند توس

palayesan

آیا آب بطری بهتر است؟
این روزها همه جا آب بطری وجود دارد. اما آیا واقعاً ارزش هزینه اضافی را دارد؟

روزگاری ، بیشتر ما می توانستیم از طریق یک پارکینگ عبور کنیم یا کالسکه ای را بدون اینکه یک بطری آب در دستانمان باشد به پایین خیابان فشار دهیم. دیگر اینطور به نظر نمی رسد.

امروزه ، ایرانی ها بیشترین بطری را در هر کشور مصرف می کنند - طبق اعلام شرکت بازاریابی نوشیدنی ، بیش از 25 میلیارد لیتر در سال ، و بیشتر آن در حال حرکت است.

"ایرانی ها به دنبال راهی سالم برای رفع تشنگی هستند و آب بطری مناسب است و در مقایسه با گزینه های پر قند و کالری ، انتخاب خوبی است."

گرچه عطش ما برای آب بطری سیری ناپذیر به نظر می رسد ، نمی توان یک سوال را نادیده گرفت: آیا واقعاً برای ما از آب معمولی شیر بهتر است؟

حدود 71٪ از کاربران آبهای بطری شده کیفیت را دلیل خرید خود عنوان می کنند. خیلی ساده ، آنها می گویند این از آنچه از شیر آنها بیرون می آید بهتر است. اما کارشناسان ایمنی آب می گویند ، به جز در شرایط جداگانه ، این به سادگی درست نیست.

"اگر بیش از 100 مارک آب بطری را به طور مکرر آزمایش کنید ، حدود یک سوم از آنها با مشکل روبرو می شوند ، اما اگر اغلب آب شیر را آزمایش کنید ، چیزی مشابه پیدا خواهید کرد." ، که در سال 2003 گزارش جامع در مورد ایمنی آب بطری را منتشر کرد. به غیر از چند جیب جدا شده از آب آشامیدنی واقعاً بد ، اکثر سیستم های شهری و اکثر منابع آب بطری شده از نظر آلاینده ها و سایر موارد بهداشتی و ایمنی نسبتاً برابر هستند.


به اثبات برابری بیشتری نیاز دارید؟ این را در نظر بگیرید: در حالی که آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) استانداردهای مربوط به آب آشامیدنی را تعیین می کند ، و سازمان غذا و دارو (FDA) صلاحیت رسیدگی به آب بطری را دارد و از زمان تصویب قانون آب آشامیدنی سالم از سال 1974 ، تقریباً هر آئین نامه ای که توسط یک آژانس ارائه شده است توسط دیگری انعکاس یافته است. به نوبه خود سعی در ترغیب مصرف کنندگان به آب سالم تر بودن بطری نیست - فقط یک انتخاب راحت تر است.

 

آب ، آب ، همه جا
بنابراین اگر تفاوت کمی بین بطری و شیر وجود دارد ، آیا دلیلی برای صرف دوغ اضافی برای آب بطری وجود دارد؟ با کمال تعجب ، برخی از متخصصان می گویند بله. گرچه ممکن است همه آبها تا حدی مساوی باشند ، اما نیاز همه مردم اینگونه نیست. برای تصمیم گیری تحصیل کرده در مورد نوشیدن آب ، باید به دنبال آسیب پذیری های فردی باشید استانداردهای آب آشامیدنی. در حالی که آلاینده هایی که در برخی منابع شهرداری یافت می شود ، یک فرد عادی را آزار نمی دهد ، اما ممکن است برخی از آنها تحت تأثیر قرار بگیرند.

زنان باردار ، نوزادان ، افراد مسن ، افرادی که دچار نقص ایمنی هستند ، بیماران سرطانی یا کسانی که طولانی مدت از استروئیدها استفاده می کنند ممکن است از انتخاب برخی از آب های بطری به جای آب لوله کشی خاص خود بهره مند شوند. برخی از سیستم های آب شهری مانند برخی از آب های بطری شده - حتی برای این جمعیت - خوب یا بهتر هستند ، اگر در یکی از این گروه ها قرار گرفتید ، باید تلاش کنید تا مطمئناً این موضوع را بفهمید. و این ممکن است خیلی آسان نباشد.

EPA به سیستم های محلی آب نیاز دارد تا به ما بگویند چه چیزی در آب آشامیدنی ما وجود دارد (معمولاً در گزارشی که سالانه به خانه شما ارسال می شود ؛ برخی گزارش ها در وب سایت EPA موجود است). اما در حال حاضر فقط یک شرکت آب بطری - آتنا - گزارش می دهد که برای بیماران سرکوب شده از سیستم ایمنی تأیید شده است. دانستن اینکه آبهای بطری دیگر چگونه می توانند کمی حفاری لازم داشته باشند.

شرکت را بنویسید و یا از طریق ایمیل ارسال کنید و حداقل برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید آب قبل از بطری زدن از طریق برخی فیلترها منتقل می شود. به دنبال مجوز داوطلبانه NSF (بنیاد ملی بهداشت) یا حداقل یک گواهینامه ایالتی باشید که آب از استانداردهای خاص خلوص برخوردار است. هر چقدر منبع خالص باشد ، آلودگی می تواند در کارخانه تولید بطری نیز رخ دهد ، بنابراین دریافت گواهینامه ها بسیار حیاتی است.


بنابراین در سایت palayesan مطالب بیشتری بخوانید. اگر تفاوت کمی بین بطری و شیر وجود دارد ، آیا دلیلی برای صرف دوغ اضافی برای آب بطری وجود دارد؟ با کمال تعجب ، برخی از متخصصان می گویند بله. گرچه ممکن است همه آبها تا حدی مساوی باشند ، اما نیاز همه مردم اینگونه نیست. در حالی که آلاینده هایی که در برخی منابع شهرداری یافت می شود ، یک فرد عادی را آزار نمی دهد ، اما ممکن است برخی از آنها تحت تأثیر قرار بگیرند. زنان باردار ، نوزادان ، افراد مسن ، افرادی که دچار نقص ایمنی هستند ، بیماران سرطانی یا کسانی که طولانی مدت از استروئید استفاده می کنند ممکن است از انتخاب برخی از بطری ها بهره مند شوند.

فلزات سنگین آب چیست؟

فلزات سنگین آب ،دارای وزنهای اتمی ۶۳٫۵تا ۲۰۰٫۶ و وزن مخصوص بزرگتر از ۵میباشند. بـا گسـترش سریع صنایعی هم چون تسهیلات آبکاری فلزات، عملیـات معـدن، صـنایع کودسـازی، دبـاغی، بـاتری، صـنایع کاغـذ و آفتکشها، تخلیه فاضلاب حاوی فلزات سنگین به طور مستقیم یا غیر مستقیم به ویژه در کشـورهای در حـال توسـعه افزایش یافته است. فلزات سنگین آب ،دارای وزنهای اتمی ۶۳٫۵تا ۲۰۰٫۶ و وزن مخصوص بزرگتر از ۵می باشند. بـا گسـترش سریع صنایعی هم چون تسهیلات آبکاری فلزات، عملیـات معـدن، صـنایع کودسـازی، دبـاغی، بـاتری، صـنایع کاغـذ و آفتکشها، تخلیه فاضلاب حاوی فلزات سنگین به طور مستقیم یا غیر مستقیم به ویژه در کشـورهای در حـال توسـعه افزایش یافته است.

بر خلاف ترکیبات آلی، یونهای فلزات سنگین قابل تجزیه بیولوژیک نیستند و تمایل به تجمـع در موجودات زنده دارند و بسیاری از آنها نیز سمی و یا سرطانزا می باشند. فلزات سنگین سمی نگرانـی ویـژهای را در تصفیه آب و فاضلابهای حاوی روی، مس، نیکل، جیوه، کادمیوم، سرب و کروم بـه همـراه دارنـد.کـروم در محـیط زیست آبی اساسا به دو شکل وجود دارد: کروم سه ظرفیتی + Cr3و شش ظرفیتی + Cr6بـه طـور کلـی، +۵۰۰ Cr6 برابر سمیتر از + Cr3میباشد. Cr+6فیزیولوژی انسان را تحت تاثیر قرار میدهـد، در زنجیـره غـذایی تجمـع می یابـد و مسبب مشکلات سلامتی از تحریک پوستی ساده تا سرطان ریه می باشد. مس (II)یکی از عناصر ضروری برای گیاهـان و حیوانات است، اما مقدار زیاد آن برای تمامی موجودات زنده ایجاد سمیت میکند. افرادی که در معرض آلودگیهـای این فلز قرار میگیرند ممکـن اسـت بـه بیماریهـای ویلسـون، سـیروز هپـاتیتی، آسـیب مغـز، بیماریهـای کلیـوی و رسوبگذاری مس در قرنیه مبتلا شوند بنابراین، سازمان حفاظت محیط زیست EPAحداکثر غلظت مجاز Cr+6و + (MCL( Cu2را در تاسیسات تامین آب آشامیدنی را به ترتیب ۰/۰۵و ۱mg/Lاعلام کرده اسـت. امـروزه بـا توجـه بـه قوانینی که هر روز سختگیرانه تر می شوند، فلزات سنگین آب آلاینده های مقدم زیست محیطی به شمار می رونـد و در حـال تبدیل شدن به یکی از جدیترین بحرانهای زیست محیطی هستند. روشهای زیادی از قبیل ترسیب شیمیایی، تبادل یون، جذب سطحی، صاف سازی غشایی، تکنولوژیهای تصفیه الکتروشیمیایی جهت حذف یونهای فلزات سنگین مورد استفاده قرار میگیرند.این روشها از نظر کارایی و هزینه با یکدیگر متفاوت میباشـند. ترسـیب شـیمیایی، اسـمز معکوس و دیگر روشها اولترافیلتراسیون، ترسیب الکتروشیمیایی هنگامی که آلاینده ها در مقادیر ناچیز وجود دارنـد، کارایی چندانی ندارند و به دلیل هزینه های بالایشان، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیستند. بنابراین، نیاز است کـه به دنبال روشهای با هزینه کمتر که موثر و اقتصادی هستند، بود. به طور کلـی، روشهـای تصـفیه فیزیکـو- شـیمیایی دارای مزایای متعددی از قبیل سریع بودن فرایندشان، بهرهبرداری و کنترل آسان و انعطاف پذیری با وجـود تغییـر دمـا میباشند.

palayesazan.blog
palayesazan.blog کارخانه پالایه سازان فرآیند توس

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋