paadra

paadra

 ۱ نفر را دنبال می کند

لباس یکبار مصرف پزشکی و نحوه استفاده از آن

اولین قدم برای جلوگیری از انتقال و گسترش بیماری و آلودگی در بیمارستان، پوشیدن لباس یکبار مصرف پزشکی است. لباس یکبار مصرف پزشکی اغلب قیمت مناسبی دارند که علاوه بر جلوگیری از گسترش آلودگی، ظاهری متمایز و یکنواخت به بیماران می بخشد.

 اکثر این لباس ها از الیاف بسیار سبک و نازک ساخته شده اند که همه بیماران بیمارستانی ملزم به پوشیدن آن هستند. علاوه بر بیماران، حتی پزشکان نیز هنگام ورود به بخش‌ های مختلف بیمارستان باید لباس مخصوص بپوشند. به این لباس ها «لباس بیمار» و «لباس پزشک» می گویند.

رنگ لباس یکبار مصرف پزشکی

دلیل انتخاب رنگ های سبز و آبی برای لباس های یکبار مصرف بیمارستانی این است که نگاه به این دو رنگ دید جراح را نسبت به اجسام قرمز از جمله آثار خون روی لباس تقویت می کند. به عبارت دیگر، کمی نگاه کردن به لباس سبز یا آبی، چشم را نسبت به تغییرات رنگ قرمز حساس تر می کند. لباس یکبار مصرف پزشکی نوعی پنبه است. یکی از ویژگی های مهم این لباس ها قابلیت استریل شدن چندباره آن ها است.

 

نحوه استفاده از لباس یکبار مصرف پزشکی

هنگام پوشاندن میز یا بیمار با لباس یکبار مصرف پزشکی، باید مراقب بود که لبه دست جراح یا پرستار را بپوشانید تا فقط سطح زیرین پرده با بیمار یا میز تماس داشته باشد. دست ها را نباید آنقدر بالا نگه داشت که با لامپ سیالیتیک تماس پیدا کند و آنقدر پایین نباشد که با وسایل غیر استریل آلوده شود. همیشه قسمتی از لباس یکبار مصرف پزشکی که پایین تر از سطح میز است آلوده است. شان آلوده یا کثیف قابل استفاده نیست.

ویژگی های یک گان مناسب

  • هزینه مناسب
  • داشتن قابلیت حفاظت
  • راحتی
  • تبادل هوایی مناسب
  • عدم نیاز به محل اختصاصی بخش C.S.R
  • ضد حساسیت
  • قابلیت عدم عبور مایعات
  • قابلیت عبور هوا
  • عدم نیاز به استفاده از برق، آب، شوینده و مواد شیمیایی که در فرآیند شستشو و استریل به کار میرود

ابعاد و اندازه لباس های بیمارستانی یکبار مصرف

انواع پوشاک یکبار مصرف بیمارستانی بزرگسال و کودک در ابعاد و اندازه های مختلف تهیه می شود و در تولید پوشاک یکبار مصرف بزرگسال از پارچه های استاندارد 38 گرمی استفاده می شود. تفاوت ابعاد تمام لباس های یکبار مصرف بزرگسال در طول لباس یا قد لباس است. روپوش یکبار مصرف ام آر آی تا کمر بیمار می رسد.

 

کلام آخر

شرکت تولید و پخش البسه بیمارستانی طب پادرا https://paadra.com/به عنوان یکی از شرکت‌ های برتر و پیشرو در ایران، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ با هدف تولید کالا های مصرفی پزشکی با کیفیت آغاز نموده است.

paadra
paadra

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋