otag

otag

توسط ۹ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

نکات مهمی که در خرید روتختی دو نفره باید به آن ها توجه کنید

روتختی دو نفره یکی از محبوب ترین روختی ها و همچنین لوازم و دکوراسیون اتاق خواب است. به همان میزان که به خرید تخت و بالشت مناسب اهمیت می دهیم ، انتخاب روتختی مناسب نیز بسیار مهم است. روتختی دو نفره یک گزینه عالی برای خانواده های کم جمعیت و زوج های جوانی است که به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند. پیشنهاد می کنیم برخی نکات ساده و کاربردی را در رابطه با خرید این محصول در این راهنمای خرید به خاطر داشته باشید.

 

چرا باید یک روتختی مناسب داشته باشیم ؟

احتمالا پس از ورود به اتاق خواب و رفتن روی تخت خواب مهمترین چیزی که به چشم می آید، روتختی و بالشت است. همانطور که گفتیم روتختی یکی از مهمترین عناصر اتاق خواب است که هر شب موقع خواب با آن سر و کار داریم. انتخاب جنس و طراحی مناسب یک روتختی، باعث می شود تا هم دکوراسیون ما شیک تر دیده شود و هم حس خوبی موقع خواب و استراحت داشته باشیم.

 

نکات مهم و ضروری در خرید روتختی دو نفره

مهمترین مسئله در خرید روتختی دو نفره ، توجه به جنس آن است. روتختی باید یک جنس نرم و باکیفیت داشته باشد تا علاوه بر تجربه یک خواب راحت و دلچسب، به زودی شکل و فرم یا رنگ خود را از دست ندهد.

مورد بعدی رنگ و طرح روتختی است. این گزینه کاملا به سلیقه و طراحی رنگ و اشیاء دکوراسیون اتاق خواب شما بستگی دارد. بهتر است با توجه به رنگ محیط، طرحی دلخواه را انتخاب کنید. از انتخاب رنگ های بسیار تیره و کدر خودداری کرده و رنگ های شاد و جذاب یا چند رنگه را برگزینید.

از لحاظ روانشناسی ، طرح های ساده و تک رنگ با زمینه خلوت باعث بزرگتر دیده شدن تخت خواب به خصوص در اتاق های کوچک می شود.

مورد بعدی جنس روتختی است. این محصول معمولا از جنس ابریشم یا ساتن نرم تولید می شود. بدون شک هر دو مورد باکیفیت و عالی هستند. از خرید محصولات بی کیفیت با پارچه های درجه پایین خودداری کنید، زیرا هرگز یک خواب دلچسب را به شما هدیه نمی دهند. همچنین ممکن است باعث ایجاد خارش و حساسیت پوست شما شوند. پس حتما به مرغوب بودن پارچه توجه کافی داشته باشید.

جالب است طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از روتختی های سنگین باعث می شود تا زودتر به خواب بروید. کافیست یکبار از لحاف و روتختی های قدیمی در خانه های سنتی مادربزرگ ها استفاده کرده باشید تا بتوانید این موضوع را تایید کنید.

نکات مهمی که در خرید روتختی دو نفره باید به آن ها توجه کنید

 

انتخاب ست روتختی مناسب با دکوراسیون اتاق خواب

یک ست کامل روتختی دو نفره شامل لحاف و کاور ، ملحفه ی تشک و ملحفه ی روانداز و همچنین روبالشتی است. در صورتی که نمیخواهید هزینه زیادی کنید همان روتختی گزینه خوبی محسوب می شود چرا که یک ست کامل با متعلقات اضافی ، قطعا هزینه های شما را در این خرید افزایش می دهد.

یکی از مهم ترین موارد در هر ست، وجود لحاف ساده یا همان لایت است که فرق این دو در مدل و شکل آن ها است. اگر دور تا دور لحاف ساده و بدون هیچ طرحی باشد به آن لحاف لایت می گویند و اگر روتختی طرح دار باشد لحاف معمولی محسوب می شود و جنس این لحاف ها معمولا از پشم شیشه می باشد که بسیار باکیفیت و مقاوم است.

مورد بعدی ملحفه تشک است که دارای طرح و مدل های مختلفی بوده و از نظر دوختی نیز معمولا کشدار یا دوردوزی شده هستند.

ملحفه ی روانداز نیز مورد بعدی در این ست ها است. این ملحفه ها کاملا دور دوزی شده هستند و برای فصول سرد و محیط هایی با دمای پایین گزینه عالی محسوب می شوند.

همچنین می توانید روتختی های دو نفره ساده با قیمت مناسب برای استفاده بر روی تشک مهمان و مواقعی که از افراد زیادی در خانه پذیرایی می کنید را انتخاب و خریداری کنید تا در هزینه های خود صرفه جویی کرده باشید.

تخت دو نفره

روتختی دونفره

 

نکات مهم در استفاده و نگهداری از روتختی دو نفره

تا حد امکان هر روز بعد از پاشدن از رخت خواب، روتختی های خود را مرتب و تمیز کنید تا نیاز به شستن سریع آن ها نداشته باشید.

در صورتی که بخواهید روتختی خود را بشویید، باید بدانید که دمای آب داغ توصیه شده ، بین سی تا چهل درجه سانتی گراد است. دمای کمتر خوب نیست و دمای بیشتر نیز باعث خرابی بافت آن می شود.

پیشنهاد می کنیم از پودرهای آنزیمی در شستشوی روتختی دو نفره خود استفاده نکنید. همچنین فشار و کشیدن بیش از حد نیز زمینه ساز خرابی و نابودی بافت های روختی را فراهم می کند.

معمولا کالاهای موجود در زمینه خواب به همراه یک برگه راهنما و دستور العمل عرضه می شوند. در صورتی که اطلاعاتی راجب به شستشوی آن ها ندارید، بهتر است قبل از دور انداختن یا پاره کردن این برگه ها، مطالعه کوتاهی از آن ها انجام دهید.

با رعایت این نکات ساده ، می توانید بهترین روتختی دونفره را برای اتاق خواب خود انتخاب ، بررسی و خریداری کنید. همچنین مواردی که برای استفاده از روتختی گفتیم، می تواند به نگهداری و حفظ کیفیت آن به شما کمک کند.

otag
otag

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋