orseeleather

orseeleather

نحوه شناسایی انواع چرم

دانستن نحوه تشخیص انواع چرم مهم است زیرا وقتی چرم دارید، چه به شکل لباس باشد و چه مبلمان، نیاز به مراقبت مناسب از چرم دارد. این ممکن است به اندازه کافی آسان به نظر برسد، اما اگر نوع چرم خود را ندانید، کمی درگیر هستید. هر نوع چرم به روش متفاوتی برای تمیز کردن نیاز دارد. حدس زدن و احتمالاً استفاده از پاک کننده یا نرم کننده چرم اشتباه در این مورد گزینه ای نیست، مگر اینکه دوست داشته باشید سرمایه گذاری های ارزشمند خود را خراب کنید. بیایید بیاموزیم که چگونه انواع چرم را که ممکن است داشته باشید شناسایی کنید. استعلام قیمت کمربند ارسی و قیمت کیف چرم ارسی از سایت و شعب ارسی ممکن است.

 

نقطه شروع

اول از همه، تمام چرم ها یکسان شروع می شوند. آیا سردرگم شدید؟ نگران نباشید، رایج است. تمام چرم ها از چرم آنیلین یا حداقل چرم هایی که از گاو، خوک و بز تهیه می شوند شروع می شود. اتفاقی که پس از آن برای آن چرم می افتد، نوع آن را تعیین می کند.

 

انواع اصلی چرم

سه نوع اصلی چرم وجود دارد: آنیلین، نیمه آنیلین و چرم رنگدانه شده (محافظت شده). اکنون، احتمالاً از خود می پرسید که تفاوت چیست؟

 

چرم آنیلین - این طبیعی ترین شکل چرم است. هیچ کاری برای این مواد انجام نمی شود. اساساً آنچه می بینید همان چیزی است که به دست می آورید. این شکننده ترین نوع است، اما همچنین زیباترین آن است زیرا رنگ و بافت طبیعی آن قابل لذت بردن است و چرم با گذشت زمان پتینه فوق العاده ای ایجاد می کند.

چرم نیمه آنیلین - این نوع چرم یک قدم با آنیلین فاصله دارد زیرا قبل از تبدیل شدن به یک محصول، مانند مبلمان چرمی، به آرامی درمان می شود. روی سطح خود یک پوشش سبک دریافت می کند. این پوشش ممکن است رنگ چرم را کمی تغییر دهد، اما نه خیلی.

چرم رنگدانه ای این چرم درمان شده ترین و بادوام ترین نوع چرم است زیرا با پوششی قوی که حاوی رنگدانه است و از آن محافظت می کند، درمان می شود.

روش دیگری که می توان این نوع چرم ها را به عنوان چرم تمام شده یا ناتمام توصیف کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراقبت از چرم مبلمان برای این نوع چرم ها، وبلاگ ما را بخوانید "".

 

دانستن نوع چرم شما

تفاوت بین این سه نوع چرم را چگونه تشخیص می دهید؟ دو روش خوب برای تعیین تفاوت وجود دارد. با لمس و با یک آزمایش ساده قطره آب. گاهی اوقات با لمس هنوز نمی توانید نوع چرم را تعیین کنید، بنابراین باید آزمایش افت آب انجام دهید. قبل از انجام هر گونه مراقبت از چرم حتما این کارها را انجام دهید.

 

1. تعیین نوع چرم با لمس

چرم آنیلین این چرم سبک‌ترین و صاف‌ترین احساس را خواهد داشت، زیرا هیچ درمانی دریافت نکرده است تقریباً مانند یک پوست دوم برای شما احساس می‌شود.

چرم نیمه آنیلین این چرم کمی سبک و صاف به نظر می رسد، اما به شدت تحت درمان قرار نمی گیرد.

رنگدانه (چرم محافظت شده) - این چرم تقریباً شبیه پلاستیک است - صاف، نرم و سبک نخواهد بود. تقریباً به نظر می رسد که لایه هایی از رنگ روی محصول قرار گرفته است که البته برای محافظت از آن وجود دارد. برای اینکه درک بهتری از احساس چرم رنگدانه داشته باشید، اکثر صندلی های چرمی ماشین از این نوع چرم ساخته شده اند.

 

2. تعیین نوع چرم با آزمایش قطره آب

ابتدا مطمئن شوید که این آزمایش را روی یک ناحیه پنهان و نامشخص از چرم انجام می دهید.

چرم آنیلین - قطره آب تقریباً بلافاصله در چرم خیس می شود.

چرم نیمه آنیلین - قطره آب روی سطح می نشیند و سپس به آرامی خیس می شود.

رنگدانه (چرم محافظت شده) - آب روی سطح می نشیند یا دانه می بندد و خیس نمی شود.

آیا چرم من در واقع چرم است؟

در نهایت، باید از خود بپرسید که آیا چرم شما واقعاً چرم است؟ شما باید نسبت به شرکت های چرمی که می گویند چرم آنها چرم "ممتاز" یا "اصیل" یا "اصیل" است، بدون اینکه توضیح دهند دقیقاً به چه معنی است، بسیار شک دارید. شرکت های مبلمان گاهی اوقات فقط کمی چرم طبیعی در چند مکان اضافه می کنند، در حالی که بقیه مواد در واقع پلاستیک یا وینیل است، بنابراین می توانند بگویند که قطعه مبلمان "ساخته شده با چرم طبیعی" است. گاهی اوقات این ماده ترکیبی از گرد و غبار چرم چسبانده شده و پلاستیک است. همچنین با استفاده از چرم محافظت شده، گاهی اوقات پوشش شفاف می تواند به قدری ضخیم باشد که نرم کننده چرم نمی تواند جذب چرم شود و پس از استفاده با یک سطح چسبنده باقی می ماند. معمولاً متوجه خواهید شد که شرکت مبلمان به شما توصیه می کند که این نوع چرم را با آب گرم صابون تمیز کنید و آن را حالت ندهید. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که قبل از تصمیم گیری در مورد برنامه مراقبت از چرم، نوع چرم خود را بررسی کنید.

orseeleather
orseeleather

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋